
Kako se navodi u saopštenju, Bentayga Speed čak nadmašuje svog hvaljenog prethodnika sa W12 motorom, pružajući više snage i performanse zajedno sa najdinamičnijim podešavanjem šasije ikada ponuđenim na Bentaygi.

U njegovom srcu je novi twin-turbo 4,0 litarski V8 motor koji proizvodi 650 KS i 850 Nm obrtnog momenta. Ovaj novi pogonski sklop je sposoban da ubrza Bentleyev vodeći model SUV-a od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 310 km/h.
Bentayga Speed takođe ima značajan napredak u dinamičkim sposobnostima - sa poboljšanim SPORT režimom šasije i novim ESC Dynamic podešavanjem koje donosi maksimalno učešće vozača.
Nova šasija i snažan motor potvrđuju poziciju Bentayge Speed kao novog vrhunca performansi za luksuzni SUV.

Novi 4,0 litarski twin-turbo V8 motor pruža izuzetne performanse, sa maksimalnom snagom od 478 kW/650 KS i vremenom ubrzanja od samo 3,4 sekunde. Ove brojke znatno prevazilaze one kod Bentayge V8 S (4,4 sekunde), kao i rekord od 3,9 sekundi koji je postavio prethodni Bentayga Speed sa W12 motorom. Maksimalni obrtni moment od 850 Nm se isporučuje između 2.250-4.500 o/min, sa karakterističnim Bentley „platoom obrtnog momenta“ koji pruža lagan talas ubrzanja koji je konstanta Bentleyjevih performansi.

Motor nije samo snažniji od svojih prethodnika - on je i karakterističniji. Standardno, Bentayga Speed je opremljen sportskim izduvnim sistemom, koji pruža bogat, snažan zvuk motora koji dopunjuje energičan karakter visokopouzdanog V8 motora i promoviše dubok osećaj angažovanja vozača. Ovaj izduv se spolja može prepoznati po dve eliptične izduvne cevi koje izlaze kroz zadnji difuzor. Za još uzbudljiviji zvučni zapis, opcioni titanijumski Akrapovič izduv sa četiri cevi naglašava snagu, dramu i potencijal V8 motora, svojim zvučnim izrazom performansi koje vas čekaju pri najmanjem pokretu gasa.
Od tri režima vožnje dostupna vozačima nove Bentayge Speed, dva režima, COMFORT i BENTLEY, ostaju nepromenjena u kalibraciji u poređenju sa drugim modelima Bentayge. Međutim, SPORT režim je značajno poboljšan, pružajući poboljšan odziv upravljanja, držanje puta i povezanost sa vozačem, poboljšano povećanjem krutosti vešanja za 15%. Poboljšani SPORT režim omogućava vozaču da u potpunosti iskoristi snagu V8 motora prilikom skretanja i da iskusi izuzetno agilnije mogućnosti vektoriranja obrtnog momenta kočenja.

Za vrhunsku sposobnost kočenja i angažovanje vozača, tu su i opcione karbonsko-keramičke kočnice. Vektorisanje obrtnog momenta omogućava oštrije skretanje i više snage na putu prilikom izlaska iz krivine - uz poboljšano samopouzdanje vozača koje ide ruku pod ruku sa dodatnom agilnošću. U ESC Dynamic programiranje je takođe uključen i Launch Control.
Bentayga Speed sada uključuje upravljanje na sva četiri točka. Pri malim i srednjim brzinama, zadnji točkovi se upravljaju u suprotnom smeru od prednjih točkova da bi se olakšala brza promena pravca, primetno povećavajući osećaj okretnosti i smanjujući krug okretanja. Upravljanje je oštrije, a srazmerno povećanje osećaja upravljanja pruža veće samopouzdanje vozaču. Pri velikim brzinama, zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao i prednji, da bi se poboljšala stabilnost. Zajedno, nova poboljšanja SPORT režima, opcione karbonsko-keramičke kočnice, ESC Dynamic softver i upravljanje na sva četiri točka postavljaju nove nivoe okretnosti, držanja puta i angažovanja vozača. Kao vodeći model u liniji performansi, Bentayga Speed jednostavno rekalibriše sva očekivanja u pogledu upravljanja, držanja puta, ubrzanja i odziva upravljača za luksuzni SUV.
Karakteristični spoljašnji elementi uključuju tamno ofarbane delove, svetle hromirane Speed značke na prednjoj ivici prednjih vrata i Speed felne od 22 inča u tamnoj ili srebrnoj boji (ova druga je besplatna opcija). Jedinstveni Speed farovi imaju tamno ofarbane unutrašnje delove i tamno ofarbani okvir, dok su zadnja svetla siva, takođe sa tamno ofarbanim okvirom. Speed felne od 23 inča su opciono dostupne kada uz karbonske keramičke kočnice, a one dolaze u sivoj satenskoj, crnoj ili crnoj i svetlo obrađenoj završnoj obradi. Kočione čeljusti u sedam dostupnih boja su takođe na raspolaganju sa standardnim kočnicama i pri izboru opcije karbonsko-keramičkih kočnica.
Još jedna opcija koja se nudi ekskluzivno za Bentaygu Speed je crni Speed krov, koji je dostupan u sjajnoj ili satenskoj boji, u zavisnosti od izabrane završne obrade karoserije. Crni krov, koji uključuje donji deo spojlera na vratima prtljažnika, stvara snažan, asertivan vizuelni efekat.

Dizajn enterijera odražava njegov jedinstveni fokus na performanse. Standardne karakteristike uključuju informativni displej za vozača specifičan za Speed, oznaku Speed na suvozačevoj strani i pragovima, kao i amblem Speed na gornjem delu sedišta. Poznati Bentley otvori za ventilaciju i centralni otvori za ventilaciju mogu biti završeni u tamnoj nijansi, kao i u standardnom hromu, sve uz sedišta presvučena kožom.
Bentley Bentayga Speed nudi izvanredan spektar mogućnosti, sa režimima COMFORT i BENTLEY koji nude savršen spoj brzine, prefinjenosti i opuštanja za većinu uslova vožnje. Međutim, odabirom SPORT režima pojavljuje se nova, visceralnija i uzbudljivija strana njegovog karaktera. Pažljivim unapređenjima šasije i usvajanjem novog High Powered 4.0 V8 motora, inženjeri su stvorili najmoćniju i najdinamičniju Bentaygu ikada, a da pritom nisu izgubili ni trunku onoga što Bentley čini Bentleyem.
Cene u Velikoj Britaniji startuju od 219.000 funti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs