
I Q5 SUV e-hybrid quattro i Q5 Sportback e-hybrid quattro mogu se naručiti sa dva nivoa snage: sa sistemskom snagom od 220 kW/299 KS ili 270 kW/367 KS. Nova generacija visokonaponskih baterija u modelima Audi Q5 e-hybrid ima oko 45 procenata veći kapacitet. Kao rezultat toga, 25,9 kWh (neto 20,7 kWh) snage je dostupno za električnu vožnju.

Sa novom porodicom Q5, Audi je započeo sledeće poglavlje u priči o uspehu premium SUV-a u srednjoj klasi. Modeli Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro sa plug-in hibridom takođe donose sve prednosti SUV-a i Sportbacka na put: prostor, svestranost, pogodnost za svakodnevnu upotrebu, quattro pogon, plus još progresivniju i dinamičniju siluetu. Pojačan dizajnerski jezik, najsavremenija tehnologija motora sa unutrašnjim sagorevanjem i novi koncept rada su dodatne izuzetne karakteristike nove generacije. Sa sistemskom snagom do 270 kW i električnim dometom do 100 kilometara, plug-in hibridni modeli kombinuju sportski udobno iskustvo vožnje sa uravnoteženom mešavinom performansi i efikasnosti.

Novi Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro dostupni su sa dva nivoa snage, 220 kW i 270 kW. Vozila pokreće 2.0 TFSI motor snage 185 kW i elektromotor. U verziji od 270 kW, SUV i Sportback mogu ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu. Verzija od 220 kW može da ubrza od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde. Sve varijante mogu da dostignu maksimalnu brzinu od 250 km/h. Elektrifikovani menjač sa dvostrukim kvačilom u kombinaciji sa quattro ultra pogonom obezbeđuje sportsko, ali i udobno iskustvo vožnje.
Jedan novi razvoj je visokonaponska baterija, čije su ćelije u Q5 e-hybridu raspoređene na dva nivoa, jedna na drugoj. Audi je povećao kapacitet baterije na 25,9 kWh (neto 20,7 kWh), što je otprilike 45 procenata više nego kod prethodnika. Maksimalna AC snaga punjenja je 11 kW. Ako je baterija potpuno prazna, potrebno su 2 i po sata da se napuni do 100 procenata.
Dostupna su dva režima rada: „EV“ i „hybrid“. U EV režimu, SUV i Sportback rade isključivo na električnu energiju. Prilikom vožnje u hibridnom režimu, sistem upravljanja hibridom održava određeni nivo napunjenosti po potrebi kako bi se uštedelo dovoljno električne energije za kasniju upotrebu. Pored automatskog hibridnog režima, željeni nivo napunjenosti sada se prvi put može pojedinačno odabrati pomoću digitalnog klizača.

Audi je takođe značajno povećao performanse regenerativnog kočenja. Stepen rekuperacije potiska u EV režimu može se podesiti na tri različita nivoa pomoću ručica na volanu. Vozilo automatski rekuperuje energiju kada je ova funkcija aktivirana. Ovo se zasniva na podacima o ruti sačuvanim u navigacionom sistemu.
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro takođe mogu automatski rekuperirati energiju bez aktivnog vođenja rute. Sistem upravljanja hibridom novih modela je dizajniran za efikasnost, fleksibilnost i maksimalnu udobnost kupaca i automatski bira optimalnu strategiju rada.

Oba e-hybrid modela se ističu pre svega svojom nadograđenom standardnom opremom. Sa opcijom snage od 220 kW, to uključuje S sportsko vešanje i 3-zonski automatski klima uređaj. Oni koji se odluče za verziju sa snagom od 270 kW, standardno će dobiti LED farove plus i LED zadnja svetla pro.
MMI experience plus infotejnment sistem, koji takođe dolazi kao standard, opremljen je Audi Application Store-om, interfejsom za pametne telefone i Audi audio sistemom. S line paket enterijera sa sportskim sedištima u kombinaciji kože/veštačke kože u crnoj boji, kao i 19-inčnim desetokrakim aerodinamičkim točkovima od lakih legura i crvenim kočionim čeljustima, uključeni su kao standard. Jedna posebno praktična karakteristika je potpuno podesiva zadnja klupa. Može se pomerati po dužini, a može se podešavati i njen ugao.

Audi Q5 SUV e-hybrid quattro sa sistemskom snagom od 220 kW dostupan je u Nemačkoj po ceni od 63.400 evra. Cena za Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro počinje od 65.900 evra. SUV verzija sa sistemskom snagom od 270 kW počinje od 71.800 evra. Cene za Q5 Sportback e-hybrid quattro sa opcijom veće snage počinju od 74.300 evra.
Novi PHEV modeli, proizvedeni u San Hose Čijapi u Meksiku, biće dostupni za naručivanje u Evropi od sredine juna 2025. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs