
Potpuno novi Grandis je zamišljen kao vrhunski automobil za mlade porodice kojima su potrebni prostor i svestranost, efikasnost i performanse, integrišući najnoviju tehnologiju i stilski dizajn. Blagi hibridni (MHEV) i potpuno hibridni (HEV) pogonski sklopovi pružaju performanse i efikasnost, smanjujući i emisije i troškove rada.

Nadovezujući se na MPV Mitsubishi Motorsa iz ranih 2000-ih, ime Grandis – izvedeno od latinske reči koja znači veliki i impresivan – nudi veliki unutrašnji prostor i snažan, samouveren dizajn sa svežom iteracijom Mitsubishijevog prepoznatljivog prednjeg dela Dynamic Shield i Sculptural Hexagon identitetom dizajna zadnjeg dela.

„Segment C-SUV vozila je najveći u Evropi, a uz novi Eclipse Cross (BEV), potpuno novi Grandis će dramatično povećati našu pokrivenost tržišta, pokrivajući širok raspon cena, kompletan asortiman naprednih elektrifikovanih pogonskih sklopova, najnoviju ADAS tehnologiju i povezivanje sa ugrađenim Google-om“, rekao je Frenk Krol, predsednik i izvršni direktor kompanije Mitsubishi Motors Europe.
„Grandis je jednostavno savršeno rešenje za mlade porodice – spaja prostor, svestranost i najnoviju tehnologiju u pristupačnom paketu, i našu novu produženu garanciju od 8 godina“.

Razvijen u okviru dizajnerskog koncepta „Dinamična svestranost“, dizajn novog Grandisa je smeo i samouveren. Njegov Dynamic Shield prednjeg dela stvara prepoznatljiv i stilski karakter, pomerajući se u stranu, u oblik koji pruža atletski, sportski i dinamičan profil. Na zadnjem delu, motiv Sculptural Hexagon izražava osećaj snage, a horizontalno konfigurisana svetla stvaraju osećaj drame i intrige.
Osnova za upečatljiv spoljašnji dizajn kompaktnog SUV-a su njegove proporcije. Sa dužinom od 4.410 mm, širinom od 2.000 mm i visinom od 1.580 mm, odražava atletski duh.
Izvajane strane pružaju atletski i sportski profil, a u kombinaciji sa izborom aluminijumskih felni – 17-inčnih Flex, 18-inčnih sa mašinskom završnom obradom u dve boje ili 19-inčnih sa mašinskom završnom obradom u dve boje – pojačavaju dinamičan karakter vozila.

Svaki deo spoljašnjeg oblika potpuno je istaknut, bez obzira na to koja je boja izabrana iz dostupne palete: Steel Grey, Crystal White, Royal Blue, Sunrise Red i Onyx Black.

Unutar potpuno novog Grandisa, praktičnost i korisnost kombinuju se sa povezivanjem i kvalitetom kroz pedantnu pažnju posvećenu detaljima, upotrebi materijala i bojama kako bi se pomoglo da se putnici obuhvate i stvori osećaj tišine i prostranosti, što je dodatno pojačano naprednim elektrohromnim staklenim krovom.
U zavisnosti od izabranog nivoa opreme – INFORM & INVITE, INTENSE ili INSTYLE – sedišta nude i funkciju grejanja i odabrani izbor premium tkanina, omogućavajući vozačima da prilagode svoje iskustvo ličnoj udobnosti i stilskim preferencijama.
Unutar kabine, 10,4-inčni infotejnment ekran je centralni hardverski element digitalizacije enterijera. Centralni ekran je dopunjen ili 7-inčnim displejem ili 10-inčnim digitalnim displejem vozača, koji oba prikazuju najvažnije podatke na jasnom mestu za vozača, minimizirajući ometanje i pomažući mu da zadrži pogled na putu.

Svestranost je ključna u zadnjem delu kompaktnog SUV-a. Klizna zadnja sedišta mogu se pomeriti do 160 mm napred kako bi se dobio još veći prostor za teret u prtljažniku, ali takođe omogućava putnicima da bolje prilagode količinu prostora za noge koja im je potrebna. Sa zadnjim sedištima pomerenim napred, prtljažnik nudi 434 litra prostora. Kada se zadnja sedišta slože, maksimalni kapacitet se povećava na do 1.455 litara, više nego dovoljno prostora za sve što vam je potrebno za avanturu.

U svetu koji je sve više u skladu sa našim uticajem na životnu sredinu, potpuno novi Grandis integriše i MHEV i HEV pogonske sklopove, maksimizirajući performanse uz stalno fokusiranje na efikasnost. Kompaktni SUV nudi svoju 1.3 MHEV varijantu u verzijama sa manuelnim i automatskim menjačem, zajedno sa 1.8 litarskim HEV motorom koji pruža veliko ubrzanje, rekuperaciju energije, smanjenu emisiju CO2 i ekonomičnu potrošnju goriva.
MHEV sistem olakšava elektrifikaciju, kombinujući jednostavnost tehnologije sagorevanja sa starter generatorom, povezanim sa litijum-jonskom baterijom od 12 V. Spoj sistema znači da se energija može rekuperisati tokom faza usporavanja i kočenja. U srcu sistema je 1,3 litarski benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem, kao i šestostepeni manuelni menjač ili sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT). Motor isporučuje 103 kW/140 KS i za manuelni menjač i za 7DCT.
Za one koji žele da elektrifikaciju podignu na viši nivo, novi Grandis se lansira i sa HEV pogonskim sklopom. Potpuno hibridni pogon pruža ukupnu kombinovanu snagu od 115 kW/156 KS, kombinujući četvorocilindrični benzinski motor od 1,8 litara koji proizvodi 80 kW/109 KS snage, glavni elektromotor od 36 kW/49 KS, sekundarni motor od 15 kW20 KS, litijum-jonsku bateriju od 1,4 kWh i pametni višemodalni automatski menjač.
Svaka komponenta radi besprekorno kako bi pružila najglađe iskustvo vožnje. U gradskom okruženju može postići do 80% korišćenja u potpuno električnom režimu, čineći kratka putovanja neverovatno efikasnim, a istovremeno značajno smanjujući buku.
Inteligencija je ključna za HEV sistem i on je u stanju da prelazi između niza različitih režima kako bi zadovoljio zahteve stila vožnje. Nadgledan u realnom vremenu od strane hibridnog sistema za upravljanje podelom snage, potpuno novi Grandis može da prelazi između:
100%, električne vožnje
Dinamičke vožnje
Usporavanja i kočenja (režim B)
Punjenja baterije pomoću motora sa unutrašnjim sagorevanjem
Ukupna efikasnost pogonskog sklopa znači da je čak i pri većim brzinama, dok novi Grandis napušta grad, vožnja električnim vozilom moguća brzinom do 70 km/h. A kombinovani pogonski sklop ne razočarava kada su u pitanju performanse. Kompaktni SUV može dostići 100 km/h iz mesta za približno 8,5 sekundi.
Novi Grandis je spreman za svaku eventualnost sa kompletnim paketom naprednih sistema za pomoć vozaču, pokretanih najnovijom senzorskom tehnologijom. Svaki je dizajniran da pomogne u navigaciji na bilo kom putovanju bez ometanja zadovoljstva vožnje; od MI-PILOT-a koji pomaže u smanjenju napora na dužim putovanjima do zadnjeg automatskog kočenja u hitnim slučajevima koje detektuje potencijalni rizik od sudara tokom onih manjih brzina i težih manevara. ADAS sistemi pružaju bezbednost kada je najpotrebnija.

Potpuno novi Grandis uključuje do 20 sistema koji stalno prate okolinu kompaktnog SUV-a, pokretani kompletnim kompletom senzora, uključujući 12 ultrazvučnih, četiri kamere i prednji radar koji pružaju pogled od 360° na ono što se dešava.
Da bi se smanjio napor vozača – i minimizirao rizik od umora – adaptivni tempomat (ACC) sa funkcijom „Stop & Go“ održava isto rastojanje do vozila ispred, održavajući brzinu. Kada se koristi zajedno sa sistemom za očuvanje centralne trake (LCA), vozači mogu pristupiti sistemu MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), koji proaktivno pomaže u prilagođavanju brzine uslovima puta i održavanju vozila centriranim u traci, te je u stanju da potpuno zaustavi automobil.
U svetu koji pokreće povezivanje, potpuno novi Grandis je spreman da prihvati digitalno doba. Sa ugrađenim Google-om, kompaktni SUV nudi vodeće usluge u klasi, uključujući Google Maps, Google Play i Google Assistant, sve iz udobnosti kabine. Sa Harman Kardon premium audio sistemom, sav sadržaj unet u kabinu, od muzike do podkasta, dostupan je u potpunoj jasnoći. A uz mobilnu aplikaciju Mitsubishi Motors, korisnici mogu lako pristupiti relevantnim informacijama i daljinskim uslugama za potpunu kontrolu niza funkcija.

A potpuno novi Grandis je podržan produženom osmogodišnjom garancijom kompanije Mitsubishi, koja pruža dodatne uslovne tri godine pokrića pored već dostupne petogodišnje fabričke garancije brenda, što znači da će kupci imati koristi od pokrića koje traje do osam godina ili 160.000 km, šta god nastupi pre.
Mitsubishijeva produžena garancija je srž vrednosti brenda, pružajući kupcima duševni mir i izdvajajući novi Grandis od konkurencije, istovremeno ističući odlučnost kompanije da isporuči vozila koja se ističu na konkurentnom tržištu.
Ime Grandis je stub Mitsubishijeve prošlosti, ponovo iskorišćeno 2025. godine za potpuno novu generaciju kupaca, i sledeća faza u isporuci vozila brenda koja zadovoljavaju promenljive zahteve tržišta. Proizvodnja potpuno novog Grandisa počinje u četvrtom kvartalu 2025. godine u Renaultovoj fabrici u Valjadolidu u Španiji, pridružujući se obnovljenoj liniji vozila kompanije, na čelu sa vodećim modelom Outlander PHEV.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs