
Homologovan za Rally6, trkački automobil je opremljen 1.2 Turbo motorom koji proizvodi 145 KS, šestostepenim manuelnim menjačem sa kratkim prenosnim odnosima i mehaničkim diferencijalom, sve integrisano sa šasijom Rally4 verzije.

Novi HF Racing je deo šire strategije koja ne samo da označava Lancijin povratak u motosport, već i ponovo uvodi kultni HF logo na visokoperformansne verzije brenda sledeće generacije: danas na Ypsilonu, a uskoro će se pojaviti na predstojećim modelima Gamma i Delta sa oznakom „HF Integrale“.

Lancia je ispunila svoje obećanje: njen povratak u reli je postao stvarnost, vraćajući brend u prvi plan motosport scene. Sada, nakon debija Ypsilona Rally4 i uzbudljivog Trofeo Lancia, brend je napravio još jedan korak napred predstavljanjem Ypsilona HF Racing – vozila dizajniranog da proširi pristup reliju na nivou amaterskih trka, pružajući autentičnu ulaznicu u reli trke za novu generaciju vozača.

Najnovije izdanje je predstavljeno na legendarnom poligonu Baloko tokom dinamičnog debija novog Ypsilona HF sa 280 KS i Ypsilona HF Line Hybrid. Događaj je pokazao posvećenost Lancije da svoj sportski identitet stavi u srce svoje renesanse, ujedinjujući svoje legendarno trkačko nasleđe sa svetom drumske vožnje – gde se vraća da izrazi performanse i karakter kroz modele dizajnirane za budućnost.
Luka Napolitano, generalni direktor kompanije Lancia, kaže: „Sa Ypsilon HF Racing modelom, cilj nam je da jednom za svagda eliminišemo prepreke za ulazak u svet trka, nudeći kombinaciju visokih performansi, bezbednosti i niskih troškova rada. Naš cilj je da motosport ponovo učinimo istinskom prilikom za mlade ljude – mestom gde talenat može da cveta i raste. Time poštujemo naše trkačko nasleđe dok gledamo u budućnost sa odlučnošću i ambicijom.“
Ypsilon HF Racing je homologovan u kategoriji Rally6 — početnom nivou FIA reli piramide za mlade vozače — koju karakterišu niski troškovi, pojednostavljeni propisi i vozila izvedena iz serijske proizvodnje. Da bi se ispunili tehnički zahtevi kategorije, novo vozilo je opremljeno trocilindričnim 1,2-litarskim turbo motorom koji isporučuje 145 KS i 240 Nm obrtnog momenta, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem sa kratkim prenosnim odnosima i mehaničkim diferencijalom dizajniranim da garantuje dinamičnost i brzinu odziva.

Opremljen homologovanim rolbarom i bezbednosnim sistemima koji ispunjavaju međunarodne standarde, bezbednost je jedna od njegovih jačih strana. Kokpit, instrument tabla i dizajn vešanja su isti kao i kod njegovog trkačkog pandana, što vozaču obezbeđuje autentično i profesionalno iskustvo od prve upotrebe.
Da bi se garantovale performanse kočenja u svim uslovima, opremljen je prednjim kočnicama od 302 mm, zadnjim kočnicama od 290 mm i mehaničkom ručnom kočnicom. Čitav proces razvoja imao je za cilj stvaranje agilnog, visokoperformansnog vozila prepunog tehničkih karakteristika, ali sa izuzetno niskim troškovima rada.
Novi Ypsilon HF Racing je osnovan da podrži obuku i usavršavanje tehnika reli vožnje, služeći kao solidna polazna tačka za vozače na početku njihovih karijera. Napravljen u saradnji sa stručnim reli vozačima i podvrgnut rigoroznim dinamičkim testiranjima, vozilo otelotvoruje osnovne vrednosti brenda: dinamiku, pristupačnost i zadovoljstvo u vožnji.
Sa cenom od 38.900 evra (bez PDV-a) i podešavanjem „spremno za trke“, namenjen je velikom i raznovrsnom tržištu kako bi pomogao u stvaranju inkluzivne i progresivne kulture motosporta. Novi model se već može naručiti u Stellantis Motorsport Racing Shopu, a prve isporuke počinju posle leta.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis