

Sada Sandero, Sandero Stepway i Jogger ulaze u novu fazu. Temeljiti facelift za 2026. donosi osveženi dizajn, digitalno unapređenu unutrašnjost i nove pogonske opcije, uključujući prvi Dacijin pogon na plin s automatskim menjačem i potpuno novi hibrid sa 155 KS. Cilj je jasan, zadržati vodeću poziciju, ali i pokazati da povoljna cena više ne znači i kompromis, navodi Jutarnji.hr.

Na prvi pogled, promene nisu drastične, ali detalji otkrivaju promišljenu modernizaciju. Sandero, Sandero Stepway i Jogger dobili su LED svetlosni potpis u obliku obrnutog slova T, inspisiran novim Dusterom. Nova maska i redizajnirani branik daju čvršći, zreliji utisak, dok zadnja LED svetla s efektom piksela stvaraju prepoznatljiv potpis.


Stepway se i dalje ističe avanturističkim izgledom, ali za svoje plastične karoserijske dodatke koristi materijal "Starkle", razvijen od 20 posto reciklirane plastike, koji se ne lakira i otporniji je na ogrebotine. Nove Amber Yellow i Sandstone boje dodatno naglašavaju robusnost.




Jogger, kao najveći član porodice, zadržava vertikalna zadnja svetla, ali sada deluje skladnije, s naglašenijim bokovima i modernijim prednjim krajem.


Unutrašnjost je doživela najveći iskorak u istoriji ovih modela. Novi 10,1-inčni ekran osetljiv na dodir s bežičnim Apple CarPlayem i Android Autom sada je dostupan u višim paketima, a instrumenti su sada 7-inčni digitalni ekran. Infotainment "Media Nav Live" donosi navigaciju sa saobraćajnim informacijama u stvarnom vremenu.


Materijali su sada robusniji, s detaljima u "denim tkanini" ili "Microcloud-TEP presvlakama" u najvišoj opremi Extreme. Tu su i praktična rešenja: YouClip sistem za modularno pričvršćivanje dodataka (od držača mobilnog do torbica), indukcijsko punjenje mobilnog, automatska duga svetla i kamere s višestrukim pogledom. Ergonomski dizajnirani volan i nova ručica menjača za automatske verzije dodatno olakšavaju svakodnevnu vožnju.
Glavna tehnička novost je pogon Hybrid 155 koji dolazi u Jogger i Sandero Stepway, čime manji model prvi put dobija potpuno hibridni pogon. Sistem spaja 1,8 litarski benzinski motor sa dva elektromotora, 1,4 kWh baterijom i automatskim Multi-Mode menjačem s četiri stepena za motor i dva za električni pogon. Snaga od 155 KS i 170 Nm obrtnog momenta dovoljno je za agilne performanse, a Dacia navodi da se u gradskim uslovima do 80 posto vožnje može obaviti isključivo električno, uz desetak posto manju potrošnju goriva u odnosu na prethodnu generaciju hibrida koji se koristio u Joggeru.
Još zanimljiviji je novi Eco-G 120, prvi Dacijin motor na plin s automatskim menjačem. Reč je o 1,2 litarskom trocilindrašu s turbo punjačem i 6-stepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom, koji razvija 120 KS. Veći rezervoar plina (49 litara) u kombinaciji s rezervoarom benzina omogućava do 1590 kilometara ukupnog dometa, što je idealno rešenje za racionalne vozače i poslovne flote.
Za one koji ostaju pri klasičnim motorima, u ponudi su benzinski TCe 100, TCe 110 i SCe 65 (za neka tržišta), s ručnim menjačima i poznatom mehanikom koja se dokazala po izdržljivosti i niskim troškovima održavanja.
U skladu s novim evropskim pravilima, svi modeli sada imaju automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pešaka, biciklista i motociklista, kao i upozorenje na umor vozača. Nova My Safety tipka omogućava brzo podešavanje najčešće korišćenih sistema pomoći, što dodatno pojednostavljuje isključivanje neželjenih sistemaa.
Još nema konkretnih informacija o početku prodaje i cenama novih modela. Očekuje se da će prodaja stratovati početkom 2026. godine.
Izvor: Jutarnji.hr / Dacia
Foto: Dacia
Video: Motor News Romania