home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari SC40
 
Danas je predstavljen još jedan jedinstveni model iz Ferrarijevog Special Projects programa - Ferrari SC40. Dizajniran od strane Ferrarijevog stajling centra pod vođstvom Flavija Manconija, SC40 je automobil koji svoju arhitekturu, šasiju i pogonski sklop preuzima od modela 296 GTB.

Ferrari SC40

Ferrari SC40 se tako pridružuje najekskluzivnijem segmentu asortimana - onom jedinstvenih, automobila po meri, dizajniranih i izgrađenih prema željama jednog klijenta, predstavljajući najviši izraz Ferrarijeve filozofije personalizacije.

Ime automobila odaje počast modelu F40, legendarnom Ferrarijevom super automobilu predstavljenom u julu 1987. SC40 odražava njegove oštre, uglaste linije, koje su vešto kombinovane sa mekšim površinskim prelazima, dajući automobilu savremen osećaj i snažan, nepogrešiv identitet.

Ferrari SC40

Natpis „SC40“ ugraviran reljefno sa strane krila je jasan omaž kultnom super automobilu, ali cilj nije bio da se stvori bukvalna reinterpretacija, već model sa svojom posebnom ličnošću.

Stilistička tema crpi inspiraciju iz industrijskog dizajna, definisanog preciznom geometrijom i mišićavim, kvadratnim zapreminama. Proporcije karakteriše dugačak, nizak nos uravnotežen kratkim zadnjim prepustom i visoko, fiksno zadnje krilo – ofarbano u specijalnu SC40 White boju – koje se pruža sa bočnih strana karoserije. Fiksno krilo se vertikalno proteže od poklopca motora i besprekorno se spaja sa njim, istaknuto crnom linijom koja ističe crnu zadnju masku. Ova oblast je sastavljena od otvorene mreže koja otkriva mehaničke i strukturne komponente ispod. V6 motor je predstavljen kroz prepoznatljive, Lexan žaluzine, koje se vizuelno povezuju sa donjim usisnikom vazduha i koje se ponavljaju manjim žaluzinama uklesanim u mišićava zadnja krila blizu lukova točkova. Izvajani zadnji deo je upotpunjen centralnim izduvnim sistemom sa vrhovima od titanijuma i ugljeničnih vlakana, kao i zadnjim svetlima koja jasno ukazuju na 296 GTB na kome je automobil baziran.

Ferrari SC40

Vizuelni ritam dizajna je definisan vertikalnim linijama koje precizno ocrtavaju oštre ivice prednjih krila, otvora na vratima i poklopca motora. Ovi vertikalni potezi formiraju suptilnu osnovnu mrežu, strukturirajući vizuelnu napetost automobila gotovo kao muzičku partituru.

Ferrari SC40

Na prednjem delu, dizajn je snažno okarakterisan farovima postavljenim na spoljnim uglovima, integrisanim u crno kućište koje se proteže nadole da bi se povezalo sa donjim usisnikom vazduha. Ovaj usisnik se proteže preko celog prednjeg branika, dajući automobilu upečatljiv, asertivan izgled, dodatno naglašen sa dva pravougaona okvira koji ocrtavaju redizajnirane usisnike vazduha kočnica, iznad kojih se nalaze dnevna svetla.

Ferrari SC40

U unutrašnjosti je posebna pažnja posvećena upotrebi kevlara, materijala koji snažno podseća na F40. Karbon-kevlar je reinterpretiran i redizajniran za ovaj projekat i nalazi se u prostoru za noge, iza sedišta i na delovima poda. Ovaj prepoznatljiv materijal se takođe koristi za volan, neke umetke na instrument tabli, motorni prostor i prtljažnik.

Ferrari SC40

Spoljašnja boja SC40 White, razvijena posebno za ovaj automobil, ima hladnu nijansu koja naglašava ivice karoserije na sunčevoj svetlosti, podsećajući na boju karbon-kevlara koji se koristi u unutrašnjosti.

Ferrari SC40

Specifikacije Ferrari SC40:

▪ Dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4.700/1.975/1.198/2.600 mm

▪ Težina – 1.550 kg

▪ Odnos težina/snaga 1,87 kg / KS

▪ Raspodela težine 41,5% napred / 58,5% pozadi

▪ Zapremina rezervoara za gorivo 65 litara

▪ Gume i točkovi: Napred 245/35 ZR 20 J9.0, pozadi 305/35 ZR 20 J11.0

▪ Motor – 3,0 litra (2.992 cc), 6 cilindara (V6), twin-turbo benzinac

▪ Maksimalna snaga – 663 KS

▪ Maksimalna sistemska snaga – 830 KS (610 kW) pri 8.000 o/min

▪ Maksimalni obrtni moment – 740 Nm pri 6.250 o/min

▪ Menjač – 8-stepeni sa dvostrukim kvačilom

▪ Kapacitet baterije – 7,45 kWh

▪ 0-100 km/h – 2,9 sekundi

▪ 0-200 km/h – 7,3 sekunde

▪ Maksimalna brzina – više od 330 km/h

▪ Kočnice: Napred 398 x 223 x 38 mm, pozadi 360 x 233 x 32 mm

▪ Elektronske kontrole: eSSC: eTC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo, 6w-CDS; visokoperformansni ABS/EBD sa rekuperacijom energije

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 15



Komentari