Novi Mercedes C klase i zvanicno
Pre neki dan pojavile su se slike konacnog izgleda nove Mercedesove C klase ali naravno nezvanicne, koje su ko zna kako procurele u javnost kroz Mercedesovu brosuru namenjenu dilerima. Od danas medjutim tajni vise nema. Ovo su zvanicne slike Mercedesa C klase nove generacije ( fabricki kod W204 ). Ekskluzivne fotografije su pred vama, a koje se kao virus sire internetom pa ih tako i mi prvi u Srbiji objavljujemo. Za pocetak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stize i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe medjutim, stize tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao sto se vidi, kao dizajnerski uzor je posluzila veca i luksuznija S klasa s tim sto sve verzije nove C klase nece imati isti prednji gril vec ce se zavisno od varijante opreme odlikovati i razlicitom prednjom maskom. Skuplje Avantgarde i ( buduca AMG ) verzije imace masku sa povecom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imace klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je slican izgledu Mercedes CL coupe-a a jeftinije vise nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve sto C klasa donosi. Iz Mercedesa porucuju da su sa test vozilima presli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, koriscenja novih tehnologija... Sa povecanom duzinom i medjuosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povecani komoditet na zadnjim sedistima. Slicnan dizajn nije jedino sto "C" povezuje sa S klasom. Sa veceg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greske vozaca. U cilju povecanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poredjenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povecane ali ne drasticno. Duzina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), sirina za 42mm a medjuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povecana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljaznik je veci za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( sto je vise za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledece agregate :
-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm
U Mercedesu isticu da su uprkos povecanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrosnju za 6%. Tako sada dva manja dizelasa tj. C200 ( potrosnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara sada imaju autonomiju od 1000 km. Jos mozda interesantan podatak o kolicniku otpora vazduha koji kod nove C klase iznosi odlicnih Cw 0,27. Prodaja pocinje posle salona u Zenevi, dakle od marta nadalje i to po ceni od 37400 evra za baznu verziju sto je samo 500 evra skuplje u odnosu na dosadasnju cenu. Uz napomenu da cena vazi za zapadnu Evropu. U nastavku jos nekoliko slika.