Dacia Logan MCV
Logan MCV na probnim voznjama u Italiji upravo testiraju novinari iz celog sveta, a prodaja u Srbiji pocinje krajem februara ili pocetkom marta. Precizna cena se jos ne zna ( pominju ce cifre oko 9000 evra ) a kako je ovaj auto ( sa razlogom) izazvao veliko interesovanje kod nasih kupaca prenosimo (delimicno skracen) tekst o ovom automobilu sa hrvatskog sajta Autonet.hr.
"Početno nepoverenje prema automobilu koji se zove Dacia čini se da je potpuno nestalo. Logan je sada doživeo manji redizajn, a na njegovim temeljima je nastao automobil moderne koncepcije predstavljen u Parizu kao MCV (Multi Convival Vehicle). Auto se već od oktobra prodaje u Rumuniji, a početkom ove godine pojaviće se na svim važnim evropskim tržištima.Pre je Renault imao model 21 Nevada, danas ima Logan MCV. Logan ima vrlo značajnu ulogu u međunarodnoj strategiji rasta Groupe Renault. MCV je drugi model u programu Logan koji do 2009. treba imati završenu kompletnu paletu sastavljenu od šest vozila. Već će tokom 2007. biti na tržište poslat jedan derivat u obliku lakog komercijalnog vozila, sigurno puno lepši od dosadasnjeg Dacijinog pick-up modela napravljenog na starom Renaultu 12. Logan je u prodaju pušten tokom septembra 2004. i do danas je prodato oko 400.000 automobila u 42 države sveta. U svim zemljama osim Rusije, Kolumbije, Venecuele i Ekvadora prodaje se pod markom Dacia i sa sitnim, jedva vidljivim natpisom by Renault. U ove četiri zemlje Logan je Renault. Povećanje potražnje rezultiralo je širenjem proizvodnje u Iran, Indiju i Brazil. Rast potražnje dodatno će ojačati uvođenjem karavanske izvedbe zvanicno označene kao MCV. Ujedno je ovo velik korak za Daciu, potvrda dobrog posla i Renaultove strategije oko rumunske marke. Logan MCV je robusno vozilo razvijeno za pokrivanje širokog spektra upotrebe u složenim uslovima, budući da će se najviše prodavati na siromašnijim tržištima sa lošijom infrastrukturom.
Njegove tehničke specifikacije govore o čvrstom i jednostavnom automobilu. Dosta delova je zajedničko sa limuzinskom varijantom. Logan MCV uz neke izmene spreda ipak dosta liči postojećoj limuzini, a glavne razlike počinju od stražnjeg para vrata. Odmah se primećuje veliki međuosovinski razmak od 2905 milimetara, 275 više od limuzine. Stražnja osovina je pomaknuta prema natrag tako da je prepusts vrlo kratak i sa 769 mm jednak prednjem. Auto je dugačak 4450 mm, tačno 200 mm više od limuzine. MCV je još bolje zaštićen od uticaja loših uslova eksploatacije. Pod automobila ima dodatnu zaštitu, a posebno je rešen problem zaštite ulaska prašine u područje menjača i celog prenosa. Povećana je i udaljenost od tla ( klirens ) na 160 mm, a opruge i amortizeri duzeg hoda povećat će efikasnost korišcenja i izdržljivost tokom eksploatacije na vrlo lošim putevima. Dodatna pažnja je posvećana toplotnoj udobnosti putničke kabine kako za vrućih dana tako i po zimskoj hladnoći ugrađivanjem snažnije klimatizacije s 40 kg/h većim protokom vazduha nego kod limuzine. Vizuelno se stražnjem kraju nema što zameriti, sve je u skladu sa aktuelnim shvatanjima kreiranja ovakve vrste automobila. Stražnja dvodelna vrata otvaraju se bočno i podeljena su u razmeru 60/40. Već izgled stražnjeg kraja sa krovnim nosačima asocira na funkcionalnost i prostranost Logana MCV.
MCV će biti dostupan kao sedmosed sa tri reda sedista. U drugom redu ima dovoljno mesta za tri putnika visine do 1,90 m što uključuje 95% odraslih. U drugi i treći red sedista ulazi se kroz vrata koja se klasično otvaraju i MCV, barem za sada, još nema ponudu kliznih bočnih vrata. U drugom redu sedista Logan MCV nudi 1421 mm prostora za ramena, a u trećem s dva sedista 1287 mm. Zapremina prtljažnog prostora dopasce se potencijalnim kupcima i jedna je od glavnih prednosti MCV-a. U konfiguraciji koja se najčešće koristi, dakle s pet sedista, prtljažnik nudi kapacitet od 700 litara. Jedna krajnost je dvosed sa zapremina prtljažnika od 2350 litara, a druga sedmosed sa 200 litara. Četvrtina zapremine prtljažnog prostora u konfiguraciji sedmoseda dostupna je u kabini kroz razne pretince raspoređene tako da je uvek neki od njih dostupan putniku, bez obzira gde sedi. Nosači na krovu mogu podneti teret do 100 kg što je 20 kg više od evropskog standarda. Sedista u trećem redu deljiva su u razmeru 50/50. Njihovo vađenje je vrlo jednostvno zahvaljujući ergonomski postavljenoj ručki i masi od samo 16,7 kg. Vrata prtljažnog prostora mogu se otvoriti pod tri različita ugla: 40°, 90° i 180°. Najmanji ugao otvaranja pogodan je za kada nema dovoljno mesta ili kad je iza Logana MCV blizu parkiran drugi auto.
Logan MCV biće motoriziran identično kao i obnovljena limuzina. To znači benzinske motore 1.4 i 1.6, te novouvedeni kod limuzine 1.6 16V. Naravno, biće ponuđen i turbodizel i to 1.5 dCi u svojoj naslabijoj varijanti sa 70 KS što nam se čini vrlo skromno s obzirom da auto može primiti čak sedam osoba. U svakom slučaju za tu opciju će se odlučiti kupci skromnijih zahteva oko performansi, kojima su od presudnog značaja potrošnja i povoljna cena kupovine novog automobila sa dizelskim motorom. Sa rezervoarom zapremine 50 litara dizelski Logan MCV ima autonomiju od gotovo 1000 km. Svi motori su povezani ručnim 5-stepenim menjačem. Logan MCV proizvodiće se u Pitestiju, u fabrici ge je 2004. i započela cela avantura koja se pretvorila u ozbiljan posao. Dnevna proizvodnja je 360 vozila. Osim u Evropi, početkom 2007. prodaja počinje u Africi i zemljama Latinske Amerike. Logan MCV u Rumuniji računa na lojalnost domaćih kupaca, dok se na tržištima evropskih zemalja cilja na kupce racionalnog razmišljanja kojima treba jeftin ali praktičan i funkcionalan automobil."
Rekosmo da se precizna cena u Srbiji jos ne zna ali na osnovu iskustva sa limuzinskom verzijom i objavljenim cenama u pojedinim zemljama na zapadu Evrope, moze se zakljuciti da ce biti privlacna narocito ako se imaju u vidu tamosnja primanja. Tako npr. u Sloveniji cene pocinju od veoma povoljnih 7990 evra ( doplata za sedam sedista iznosi samo 450 evra ), u Italiji cene krecu od 8950 evra ( toliko ce valjda biti i kod nas ) a u Holandiji od ipak visokih 9995 evra. Dakle cene se prilagodjavaju lokalnim trzistima pa tako treba ocekivati povoljnu cenu i kod nas bez obzira sto se od nove godine na automobile iz Rumunije placa i carina. Kao sto smo pisali novi zastupnik za Daciju kod nas je sada firma Renault-Nissan Srbija a dosadasnji uvoznik Integra motors je postao jedan od dilera za ovu marku. Za ovu godinu na trzistu Srbije se planira prodaja ukupno 2600 automobila Dacia sto je mnogo manje od 4800 komada u 2006.