Nova Toyota Corolla predstavljena u Barceloni
Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS ( sa njim Corolla postize 175 km/h ) i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.