home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

O novom Citroenu C4 Picasso već smo pisali kada su se početkom januara pojavile prve zvanične slike i informacije. Tokom protekle nedelje, u blizini španske Barcelone, za novinare su organizovane test vožnje pa vam sa hrvatskog sajta autoweb.hr prenosimo ( delimično skraćen ) njihov test ovog noviteta:

"Citroën je predstavio svoj četvrti monovolumen (i drugi visiospace) u gami. Uz poznate modele Xsara Picasso, Grand C4 Picasso sa sedam sedišta i C8, promovisan je i novi C4 Picasso s pet ssedišta. Dimenzijama se savršeno uklapa između Xsare Picasso i ( sada već ) Grand C4 Picassa. Ovim modelom se Citroën na zaista lep način okreće tradicionalnim vrednostima kompaktnih monovolumena. C4 Picasso je izuzetno atraktivan, praktičan i udoban automobil - to su njegove najvažnije karakteristike. Nakon temeljitog upoznavanja i poludnevne vožnje katalonskim putevima, uvereni smo da će C4 Picassu pripasti glavna uloga u monovolumenskoj paleti francuskog proizvođača. Prezentacija je održana u živopisnom okruženju španskog grada Gerone, u istoimenoj provinciji ( katalonski naziv je Girona, izgovara se Đirona ). Grad se nalazi na severu Katalonije, severoistočno od Barcelone, blizu francuske granice, nedaleko od Andorre. Novi se Picasso lako prepoznaje po svojim originalnim obrisima. Na prvi pogled to je tek skraćeni Grand C4 Picasso, no stvarne razlike su dalekosežnije. Osim stražnjeg, i prednji kraj je efektno izmenjen, što se postiglo ciljanim promenama u predelu branika. Nos C4 Picassa prilagođen je novoj, pomalo kupeastoj silueti, a istaknuti znak Double Chevrona jasno označava genetsku pripadnost ovog automobila. Naravno, od većeg modela je preuzet širokougaoni, panoramski vetrobran kao i prednji trouglasti prozori uokvireni udvojenim A-stubom krova, koji omogućavaju vrlo dobru preglednost prema napred. Uopšte, ovaj monovolumen ima izuzetno polje periferne vidljivosti za sve putnike što će posebno ceniti deca, čija je prva preokupacija posmatranje okoline. Limene površine ispod zastakljenog pojasa izgledaju robusno, a lom u obliku talasa daje ritam bočnoj liniji stražnjeg dela karoserije, istovremeno ističući fluidnost i lakoću. Citroën je ovu crtu (u nešto uglatijem izdanju i u kontra smjeru) povukao još 1989. godine na modelu XM. Pročišćene linije karoserije omogućavaju dobru aerodinamiku za ovu klasu (koeficijent otpora vazduha je 0,31). Od samog početka prodaje na raspolaganju je dvanaest boja karoserije, od čega su dve nove. Obruč dvostruko prilagodljivog upravljača s nepomičnim centralnim delom izvrsno leži u ruci. Na njegovom centralnom delu, direktno nadohvat vozaču, nalaze se tasteri tempomata i limitera, audio-kontrole, kontrole multifunkcionalnog displeja i sl. Takvim rasporedom se izbegava razmeštenost tastera i prekidača, što podvlači i kompaktni kontrolni blok klima uređaja, smešten uz krajeve instrument table ( do vrata ), direktno nadohvat putnicima. Time je otvoren put za potpuno nestajanje centralne konzole. Naravno, samo u verzijama s automatizovanim i automatskim menjačima, čije se filigranske ručice nalaze na stubu volana. Dalje, glavni prekidač nove električne automatske ručne kočnice smešten je centralno, na na instrument tablu, tako da više nije potrebna ručica ručne kočnice između prednjih sedišta. Slobodan prostor između prednjih sedišta pridonosi lakšoj komunikaciji između putnika spreda i pozadi te poboljšava preglednost putniku na centralnom sedištu u drugom redu, koji u potpunosti uživa u pogledu koji mu nudi panoramski vetrobran. C4 Picasso je 12 cm kraći od Grand C4 Picassa, ali je 20 cm duži od Xsare Picasso koja ostaje u proizvodnji do 2010. godine. Iako je po svojim dimenzijama kompaktno vozilo (D:4,47m / Š:1,83m / V:1,66m), novi monovolumen nudi dobru prostranost za 5 osoba u kabini. Tri nezavisna sedišta jednake veličine u drugom redu i ravan pod osiguravaju jednak komfor za sva tri putnika pozadi. Ta tri sedišta ( kao i sedište suvozača ) opremljena su Isofix kopčama.  
Veličina putničke kabine nije dovela u pitanje veličinu prtljažnika. U uobičajenoj konfiguraciji, s maksimalno odmaknutim zadnjim sedištima, zapremina mu iznosi 500 litara ( norma VDA ). Dužina prostora za teret može dostići 1,87 m, a visina ispod prekrivača prtljaga iznosi 58 cm. Novi Modubox je serijski dio opreme, a zadnje staklo koje se otvara nezavisno od poklopca prtljažnika, je dodatna oprema. Kada su zadnja sedišta preklopljena, C4 Picasso nudi ravnu površinu za teret koja se prostire sve do prednjih sedišta, uz maksimalnu zapreminu od 1734 litara ( VDA norme ). C4 Picasso je dostupan s četiri motora. Pored dva HDI agregata ( serijski opremljena filterom čestica FAP i sa 110 odnosno 138KS ) nude se i benzinci 1,8i 16V ( 127 KS ) i 2,0i 16V s VVT tehnologijom ( 143 KS ). Za novinarske test vožnje su na raspolaganju bile tri različite verzije s dizelskim motorima, što jasno podupire Citroënovo poverenje u HDI tehnologiju, ali je i potpuno u skladu sa zahtevima kupaca prilikom izbora porodičnog monovolumena. 2,0 HDI motorom pokretani automobili imali su automatizovani menjač BMP6 i Exclusive paket opreme. Slabije, 1,6 HDI verzije dolazile su s dva menjača: BMP6 ( oprema Active ), odnosno s konvencionalnim 5-stepenim menjačem ( oprema Dynamic ). Nas je najviše zainteresovala kombinacija 1,6 HDI motora i ručnog menjača, koja bi zbog ekonomičnosti i niže cene trebala dugoročno privući veći interes na našem tržištu. Menjač u prvi mah podseća na onaj iz Xsare Picasso - lagan je i optimalno postavljen. Sviđala nam se njegova poboljšana preciznost i solidno kratak hod. Rezime: 5-stepeni ručni menjač dobar je izbor uz C4 Picasso, ne samo zbog povoljnije cene takvog automobila, već i zbog jednostavne upotrebe i dovoljnog temperamenta. Takođe, uverili smo se i kako 1,6 dizelaš nije preslab za masivnu karoseriju velike čeone površine. Naravno, 2,0 HDI ima više snage, no na kraju je razlika mala. Kako je to moguće? Objašnjenje smo pronašli u tabeli sa tehničkim podacima. Automobili opremljeni snažnijim motorom imaju i veću masu  (plus 82 kg ), a zbog konstrukcionih karakteristika BMP6 menjača kriva obrtnog momenta 2,0 HDI motora morala je biti prilagođena (maksimalni moment je s 320 Nm prigušen na 270 Nm pri 2000 obrtaja). S druge strane, poznato je kako 1,6 HDI putem funkcije overboost na kratko može isporučiti i 260 Nm (plus 20 Nm u odnosu na regularni maksimalni obrtni moment), pa realna razlika u temperamentu između pomenuta dva HDI motora nije ekstremna. Razlika je uočljiva tek u maksimalnoj brzini, gde je veći motor osetno brži (195 km/h prema 180 km/h). Udobnost ogibljenja Citroënova jaka strana. Uz klasično vešanje, vozilo može biti opremljeno i vazdušnim vešanjem na zadnjoj osovini. Takvo vešanje doprinosi povećanju udobnosti svih putnika,  a omogućuje i održavanje stalne podignutosti vozila od tla, bez obzira na opterećenje. Nadalje, nudi i mogućnost spuštanja odnosno podizanja praga prtljažnika ( u rasponu od 48 do 62 cm od tla ), radi lakšeg utovara predmeta u isti. Što se tiče tišine, puno je učinjeno kako bi zvučna i vibracijska izolacija za putnike C4 Picassa bila na visokom nivou. U tu svrhu je pojačana krutost karoserije, nude se višeslojni bočni prozori, a nivo aerodinamičke buke, sveden je na minimum. Aktivna i pasivna bezbednost su na vrlo viskom nivou. Uz precizno upravljanje i efikasne kočnice, u osetljivim situacijama vozaču pomaže čitav niz elektronskih sistema za pomoć - najvažniji od njih je serijski ESP u svim verzijama. Na raspolaganju je i sedam vazdušnih jastuka, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača. Citroën C4 Picasso biće predstavljen na salonu automobila u Ženevi, a nešto kasnije stiže i na naš beogradski salon automobila krajem marta. Cene se u Srbiji još ne znaju ali u npr. Španiji, gde je i održana prezentacija ovog Citroena, cene se kreću od 19150 evra za najjeftiniji benzinac 1,8 sa 127KS i od 20450 evra za osnovni dizelaš 1,6HDI sa 110KS.

 

 


čitanja : 10415



Komentari