Nove informacije o Audiju A5 i S5
Još pre nekoliko dana objavili smo slike novog Audija A5 i njegove sportske S5 varijante koje su pre vremena procurele na internet. Iako te slike prikazuju definitivan i konačan izgled ovog modela, bile su nezvanične a juče je Audi konačno objavio i zvanične fotografije i potpunije informacije o paleti motora za taj novi Audi. Naravno, ove nove slike ne otkrivaju ništa što već nismo videli pre neki dan ali vredi da ponovo obratimo bar malo pažnje na model koji vizuelno samo prati već poznati dizajnerski rečnik nemačke marke. Iako su u Audiju najavljivali, da će novi A5 dosta ličiti na izuzetan koncept Nuvolari, konačan rezultat je ipak malo razočarenje. Iako elegantan pa i dinamičan, mnogi su proteklih dana glasno komentarisali da su očekivali više odnosno mnogo hrabiji iskorak u dizajnu. U kabini, sve je nemački pedantno i funkcionalno, naravno sa najvišim mogućim kvalitetom upotrebljenih materijala i vrhunskom završnom obradom. Prtljažnik je, za ovu klasu, izuzetnih 455 litara zapremine. Premijera će naravno biti na skorašnjem salonu u Ženevi početkom marta. Inače A5 je prvi veći coupe nemačke marke, sa dužinom od 463 cm, pozicioniran negde između modela A4 i A6 i predstavlja konkurenciju BMW-u serije 3 i Mercedesu CLK. Prilično je veći od modela TT i, za razliku od njega, ima mesta za 4 odrasle osobe. Usput, A5 prvi Audi koji koristi novu modularnu platformu na kojoj će kasnije nastati i novi A4 i A6. Dakle nove Audijeve zvanične slike nisu donele ništa novo što se tiče dizajna ali ono što je novo u fabričkom press saopštenju, jesu detaljniji podaci o motorima koji se nalaze pod haubom novog coupea iz Audija. Za početak, nudiće se 2 benzinska i 2 dizel motora. Benzinci su 1,8T FSI agregat sa 125kW/170KS i 3,2L FSI V6 motor sa 195kW/265KS i 330Nm. Ovaj poslednji dostiže 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnih 250 km/h uz (fabrički deklarisanu) potrošnju od 8,7 litara na 100 km. Ponudu dizelaša čine 2,7 TDI motor sa 140kW/190KS (postiže 232 km/h) i veći 3,0 litarski TDI koji razvija 176kW/240KS i 500Nm. Ovaj 3,0 TDI postiže 250 km/h i ubrzanje do stotke za 5,9 sekundi uz potrošnju od 7,2 litra. Samo najmanji dizelaš, dakle 2,7 TDI, neće imati opciju integralnog pogona dok će se svi ostali modeli moći dobiti i sa poznatim Quattro pogonom na sva 4 točka. Svi modeli Audija A5 serijski su opremljeni menuelnim 6-stepenim menjačima dok će se kod benzinca 3,2 FSI i dizelaša 2,7 TDI, moći doplatiti i za CVT transmisiju. Svi modeli Audija A5, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelašima, mogu da se opreme i sportskim S-line paketom opreme koji modelu A5 daje sportski look. Usput da kažemo da je u Audijevom saopštenju za medije jasno naglašeno da se dizel TDI modeli neće prodavati u Americi. Uplate za novi Audi A5 počinju u martu a prve isporuke tokom juna meseca. Cene nisu saopštene. A sada malo i o sportskoj verziji, Audiju S5. Najkraće i najvažnije, pokreće ga V8 motor zapremine 4,2 litra sa 354KS. Kod ovog modela, integralni Quattro pogon i manuelni 6-stepeni menjač, dolaze u standardnom paketu opreme. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu a maksimalna brzina, zna se, ograničena na 250 km/h. Osim jačeg motora, S5 ima i tvrđe podešeno ogibljenje i veće kočnice. Na kraju, još i informacija, da Audi sprema i cabrio verziju novog A5 koji će zameniti postojeći A4 cabrio kao i da je u planu i RS5, još sportskija varijanta ovog coupea sa najmanje 450KS. Na prve dve slike je "obični" Audi A5 a na trećoj je S5.