home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Naravno radi se o test vožnjama, koje je Chrysler organizovao za specijalizovane evropske auto novinare u Lisabonu a sam Sebring je inače predstavljen još prošle godine na salonu automobila u Londonu. Sebring se već prodaje i kod nas a evo utisaka iz vožnje novinara iz našeg časopisa o automobilizmu Turbo :

"Ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji. Stara izreka idealno opisuje trenutno stanje „Krajslera“, koji na matičnom tržištu trpi ozbiljne gubitke, ali van njega (a posebno u Evropi) beleži konstantan rast prodaje. Region DCAA (kako u toj kompaniji označavaju sve što je van Amerike) zabeležio je tokom januara povećanje od čak 40 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Kako? Recept je, u suštini, jednostavan. Da bi amortizovali očekivani pad prodaje, Amerikanci su pri razvoju novih modela posebnu pažnju posvetili zahtevima i potrebama kupaca na internacionalnoj sceni. Novi „sebring“, na primer, ima dizel motor (prvi „krajsler“ srednje klase s tom vrstom pogona) i niz drugih detalja koji navode na zaključak da je u fokusu, pre svega, bio evropski kupac. Na ovom vozilu nema gotovo ničega što bi se moglo protumačiti kao američka razmetljivost. Naprotiv, karoserija nudi spoj elegancije i blage prosportske forme (što se, pre svega, odnosi na zadnji dvoipozapreminski dizajn). Najbliži američkim standardima je prednji deo, koji vuče korene s kupea „krosfajer“. Rebrasta forma poklopca motora asocira na sportske čamce, a upadljivo velike su svetlosne grupe kristalnog izgleda koje se odlično uklapaju s hromiranim znakom „Krajslera“ na vrhu maske hladnjaka. Iako izgled zadnjeg dela navodi na zaključak da je „sebring“ kombi-limuzina reč je o klasičnoj formi karoserije s odvojenim prtljažnim delom. Naravno, nasloni zadnjeg sedišta su deljivi i mogu se oboriti u odnosu 60:40, što omogućava znatno proširenje prtljažnika koji je i u osnovnoj konfiguraciji sasvim upotrebljiv za porodična putovanja (394 litra). Putovanja su, naime, i bila u prvom planu „Krajslerovih“ dizajnera. S dužinom od 4,85 m, naime, ovaj automobil nije baš najpogodniji za gradske uslove baš kao, uostalom, ni njegovi direktni konkurenti. „Sebring“ je opremljen nizom detalja, koji znatno olakšavaju duži boravak u vozilu. Pored tradicionalno udobnih sedišta, uz ovaj automobil se može naručiti i DVD sistem s dva displeja - jednim na centralnoj konzoli i drugim između sedišta. Na 178 mm širokom LCD displeju za putnike u zadnjem delu vozila mogu se čak emitovati i signali iz različitih izvora tako da, na primer, jedno dete može gledati crtani film, a drugo igrati svoju omiljenu video igricu. Zanimljiv detalj predstavlja i sistem za grejanje i hlađenje napitaka ugrađen ispred naslona za laktove u sredini vozila. Čaj, kafu ili neki drugi topli napitak možete podgrejati do temperature od 60 stepeni Celzijusa, dok se sokovi mogu rashladiti na dva stepena. Amerima smo godinama zamerali i na upotrebi tvrde plastike na prednjem panelu. Ovoga puta on je obložen mekim materijalom, a za pohvalu je i dizajn kompletnog enterijera kod koga smo jedinu zamerku uočili kod kasete ispred suvozača, koja se otvara nadole i ne nudi previše prostora. Osnovnu verziju pokreće novi četvorocilindrični benzinac, radne zapremine dva litra. S maksimalnom snagom od 156 konja i petostepenim manuelnim menjačem to je opcija koja će zadovoljiti većinu poklonika benzinskih agregata. „Sebring“, naime, nije zamišljen kao sportska limuzina, već kao vozilo s kojim će se udobno i brzo prevoziti do željene destinacije. Imajući to u vidu, bilo je logično da se uz ovaj automobil ponudi i automatski menjač, ali je „Krajsler“, čini se, omanuo na tom polju izabravši četvorostepenu varijantu koja još prolazi samo kod Amerikanaca. Osim znatno veće potrošnje goriva, ta transmisija negativno utiče i na performanse, što će znatno smanjiti interesovanje i za verziju s benzinskim motorom od 2,4 l kod koga je standard. Za evropske kupce svakako je najinteresantniji „sebring“ onaj s turbo dizel motorom. Kao i u slučaju „Dodža“ („kaliber“) i „Džipa“ („kompas“), CRD varijanta opremljena je „Folksvagenovim“ dvolitarskim dizelašem (140 KS), koji se isporučuje s šestobrzinskim menjačem. „Sebring“ se već nudi i na našem tržištu, a pravu promociju imaće na predstojećem Salonu automobila u Beogradu. Cena najjeftinije varijante (2.0 turing) je primamljivih 22.420 evra, dok je najpristupačniji dizel - 26.200 evra."




čitanja : 5662



Komentari