Alfa Spider 2,4 JTDm diesel predstavljena u Đenovi
Na salonu u Ženevi Alfa Romeo upravo predstavlja novu varijantu modela Spider. Radi se o modelu sa 2,4 litarskim JTDm dizel motorom a istovremeno sa zvaničnom promocijom na pomenutom salonu, Alfa je proteklih dana organizovala test vožnje za evropske auto novinare na domaćem terenu, u italijanskom gradu Đenovi. Kako su je ocenili novinari vidimo na primeru hrvatskog sajta Autosport, čiji (skraćeni) test prenosimo :
"Prilikom dolaska u okolinu Đenove dočekalo nas je prekrasno sunčano i toplo vreme kao stvoreno za vožnju novim Spiderom. Iako prema našem mišljenju Alfama a Spideru pogotovo, nikako ne odgovaraju dizel motori, današnji trendovi nalažu upravo suprotno, pa je i ovaj izuzetni Alfin kabrio morao da podlegne tom trendu. Moćni motor od 200 KS i 2,4 litre zapremine pokazuje odlične performanse. Pri 2000 obrt./min. ostvaruje 400 Nm i postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h, naravno sa zatvorenim krovom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,4 s, a potrošnja je u svakom režimu rada motora više nego prihvatljiva. U gradu iznosi tek nešto iznad 9 litara, van grada manje od 5,5 litara ili u proseku ispod 7 litara na 100 km prema fabričkim podacima. Motor je 5-cilindrični, izveden iz 2,4 JTD 20 ventilskog Common Rail motora i najmoćniji je motor u JTD Multijet porodici. Prema tvrdnjama proizvođača mnogo je tiši od svog izvornog modela, naročito prilikom rada na hladno. Nažalost, primetili smo da i prilikom rada na radnoj temperaturi proizvodi osetne vibracije prilikom rada u praznom hodu. U vožnji radi vrlo uglađeno, uparen sa vrlo dobrim 6-stepenim menjačem. Što se samog dizajna Alfe Spider tiče, tu nemamo šta dodati. Automobil izgleda baš onako kako se od Alfe i očekuje. Prefinjene i elegantne, a opet naglašene sportske linije prate dizajnerski stil i ostalih Alfinih modela. Retro je i dalje "in" kod ovog proizvođača, no za razliku od prošle generacije modela, ovoj je dodat i dašak futurizma i high-techa. Prednji kraj u stilu 159, dok je zadnji deo od svetlosnih grupa na niže gotovo jednak Breri. Ističu se reljefno naglašeni bočni delovi zadnjeg kraja automobila, koji time još više naglašavaju sportsku liniju. Uz izuzetak instrument table, koja deluje premasivno, nekako predimenzionisano nemački, unutrašnjost je zanimljiva, razigrana i zaobljena, kao i kod ostalih modela a čemu još više doprinose dvobojna sedišta i razne kombinacije materijala; na test automobilima vrlo fine kože u više boja. Kombinaciji boja i mogućnosti izbora doprinose i boje platna na krovu. Nama se najviše dopao plavi Spider, koji je iako ne u uobičajenim Alfinim bojama, dodatno istakao i sportke i elegantne vrline automobila. O vožnji i ležanju automobila ne treba trošiti previše reči. Zamerki nema, a to se od Alfe i očekuje. Doduše, ipak ima jedna, koja ne utiče na performanse ili ležanje automobila već na ergonomiju. Ako je osobi koja je automobil isprobala, a visoka je ispod 170 cm pri najnižem položaju sedišta zatvoreni krov i dalje preblizu glavi odnosno ako ista u vidokrugu ima i rub okvira vetrobrana, što se događa kad za upravljač sedne neko viši ili visok ? Isto tako, prilikom vožnje sa spuštenim krovom, vozač je odlično zaštićen od vetra koji obično dolazi odpozadi, no u ovom slučaju, vetar može zasmetati upravo napred, zbog preniskog vetrobranskog stuba ili pak previsokog položaja sedenja. Nažalost, probleme sa položajem sedenja srećemo u svakom Alfinom modelu poslednjih desetak godina pa je neverovatno da se na tom, dosta bitnom delu ergonomije italijanski dizajneri nisu odlučili preduzeti određene korake u pravcu prilagođavanja automobila vozaču, a ne obrnutno. Ipak, način vožnje, užitavanje koje pruža i sam izgled moći, nadjačaće taj problem i postaviti smešak na lice svakom srećniku koji sedne za upravljač ove lepotice." Na kraju da dodamo da u Italiji cena osnovne Alfe Spider 2.4 JTDm iznosi 39.800 evra dok bogatije opremljeni Spider Exclusive 2.4 JTDm ima cenu od 41.800 evra.
Izvor : www.autosport.hr