home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kao što je poznato kod nas se na ove rumunske automobile od 1. januara ove godine obračunava carina od 20 % zbog ulaska Rumunije u EU. Zbog toga su automobili ove marke kod nas poskupeli pa se cene kreću od 7150 do 12.500 evra (za limuzinsku verziju sa 4 vrata dok karavan MCV startuje od 8626 evra pa naviše). Takođe Dacia ima i novog uvoznika za Srbiju. To je firma Renault-Nissan Srbija (adresa Omladinskih brigada 88, Novi Beograd tel. 011/2178 111). Ipak i pored povećanja cena, za Dacia-u i dalje vlada veliko intersovanje, delom i zbog nedavnog blagog doterivanja. Zato evo jednog testa obnovljenog Logana u 1,5 DCI verziji iz našeg auto časopisa Turbo :

"Kupac je uvek u pravu! Tog gesla drže se svi proizvođači, pa i Dacia - produžena ruka Renault-a u istočnoj Evropi. Izmene koje je francusko-rumunski tim konstruktora obavio na Loganu zvanično su prezentovane u oktobru prošle godine, a rezultat su direktnih konsultacija s klijentelom. Detalji koji su podvrgnuti reviziji su maska hladnjaka motora - sada u boji karoserije (od verzije Laureat), ručica menjača preneta je iz druge generacije Renault-a Clio, pokazivači pravca sada su u beloj boji, poklopac prtljažnika otvara se pomoću ručice i tastera (a ne samo ključa) i povezan je s centralnom bravom, enterijer je oplemenjen novim - kvalitetnijim materijalima, dva najbogatija paketa opreme donose i nov audio-sistem (Blaupunkt), na poklopcu prtljažnika izveden je spojler, a uvedene su i nove boje. Relativno sitne izmene omogućile su da Logan deluje ozbiljnije nego do sada. Ipak, redizajn nije podrazumevao promenu svih detalja koji od početka smetaju korisnicima. Jedan od primera je pozicija komande za podešavanje spoljašnjih ogledala koja je ostala na prilično nepristupačnom mestu - ispod poluge parkirne kočnice! Njeno premeštanje na pogodnije mesto ne bi koštalo praktično ništa, ali bi u velikoj meri doprinelo lakšoj manipulaciji retrovizorima. Upravljač je, i dalje, ostao fiksiran, što je jedan od najvećih propusta pri konstrukciji Logana. Da je ova prilika iskorišćena za ispravljanje tog nedostatka, omogućilo bi se iznalaženje znatno povoljnije pozicije za vozača. Te „detalje“ Rumuni su, očigledno, ostavili za potpuno novu generaciju Logana. Prodajni rezultati, međutim, govore da kupcima Dacia-e te „sitnice“ - još uvek - ne smetaju previše. Kod njih je prevagnuo odnos cene i onoga što se za nju dobije. A Logan, zaista, ima šta da ponudi: mnogo unutrašnjeg prostora, ogroman prtljažnik, zavidnu udobnost na lošim putevima, stabilnost, bogatu opremu i, iznad svega, izuzetnu ekonomičnost u verziji s turbo dizel motorom. Renault-ov 1,5-litarski DCI agregat u prvi plan stavlja ekonomičnost. Prosečnom korisniku ovog automobila, za prelazak 100 kilometara u proseku treba manje od pet litara dizel goriva, rastrošnijima do pet decilitara više. Na posete pumpama, tako, treba računati tek nakon nešto više od 1.000 kilometara! Iako ne briljantne, performanse će zadovoljiti većinu porodično orjentisanih korisnika. Maksimalna brzina je 155 km/h, za ubrzanje iz mesta do 100 km/h potrebno je 15,5 sekundi. Detalj koji preporučuje Dacia-u u DCI verziji jeste i elastičnost motora u najčešće korišćenim režimima rada. Maksimalni obrtni moment (160 Nm) dostupan je pri samo 1.700 obrt./min., tako da Logan DCI najveću vučnu silu vozaču stavlja na rasplaganje već nakon starta. Sklop koji treba pohvaliti je menjač. Sada je primetno mekši i precizniji nego na početku proizvodnje Logana. Osim toga, pozicija i oblik ručice olakšavaju pristup komandama klimatizacije - detalj koji je bio znatno komplikovaniji kod prve verzije ove Dacia-e. I osveženi Logan dakle, zavređuje pažnju potencijalnih kupaca vozila iz ekonomske klase. Sitne izmene unapredile su vozilo do granice koja u potpunosti opravdava uložena sredstva."  

Izvor : časopis za automobilzam Turbo   www.turbo.co.yu



čitanja : 4162



Komentari