home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lada Kalina 1118

16 Mar 2007 - 00:50 Predstavljamo Link

Lada Kalina ili Lada 1118, kako se zvanično zove, i dalje privlači veliku pažnju potencijalnih kupaca iako se kod nas prodaje još od jeseni prošle godine i to samo sa jednim motorom i jednim paketom opreme.. Za sada se u Srbiji prodaje samo limuzinska verzija (fabrička oznaka 1118) a Kalina postoji i u karavan (fabrička oznaka 1117) i hatchback (1119) verzijama za koje se ne zna precizno kada će stići na tržište Srbije mada će ova poslednja biti izložena na predstojećem salonu automobila u Beogradu. U međuvremenu je Lada u našoj zemlji dobila novog generalnog zastupnika. To je beogradska firma Jugo Lada, koja je postala novi generalni zastupnik ruske Lade za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Posle preuzimanja zastupništva od firme Impex IB, Jugo Lada je već oformila novu listu dilera. Novi uvoznik će se prvi put zvanično predstaviti i na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Na njihovom štandu glavna premijera, kao što smo rekli, biće Lada Kalina 1119 odnosno hatchback verzija. U međuvremenu, zbog velikog interesovanja, da se podsetimo čime raspolaže Lada Kalina 1118 i to kroz pozajmljeni test, koji je uradila emisija SAT pre nekoliko meseci. Evo njihovog testa : "Automobil, koji smo dugo i nestrpljivo čekali, konačno je stigao na naše tržište. Ovo je nova Lada Kalina. Trenutno košta 8790 evra sa PDV-om, a u AutoVAZ-u se nadaju da će biti pravi hit, jer kombinuje sve već dobro poznate osobine ruskih automobila sa daleko modernijim dizajnom i naprednijom tehnologijom. Kalina je inače predstavljena prilično davno, još 1999.godine. Nažalost, izvoz na ovdašnja tržišta je počeo tek sada kada mala Kalina ima mnogo konkurenata. Podsećamo, u istoj klasi su, barem po ceni, Dacia Logan, Chevrolet Aveo i Zastava 10. Takođe, ono što treba da znate je, da se Kalina, osim kao limuzina, dugačka 404 cm, proizvodi i kao karavan ali i kao mali "hečbek" sa 5 vrata. Nažalost, kod nas se ove dve druge verzije trenutno ne prodaju. Za razliku od mnogih konkurenata, Lada Kalina na putu uopšte ne deluje neubedljivo. Njen motor od 1,6 litra sa 81KS zaista pruža zavidne performanse a pritom ovaj agregat tadovoljava Euro 4 norme. Dobar utisak, izražen kroz brojeve, izgleda ovako. Kalina iz mesta do 100 km/h ubrzava za 13 sekundi, koliko joj treba i da ubrza od 70 do 100 km/h u 5. stepenu prenosa a maksimalna brzina je oko 175 km/h. Zaista, nova Ruskinja iznenađuje onim što pruža na putu. Posebno nam se dopalo meko oslanjanje, koje pruža zavidnu udobnost. Ipak zvučna izolacija je slaba pa buka od motora dolazi do izražaja naročito pri brzoj vožnji. Oslanjanje veoma dobro upija neravnine na asfaltu a utisku udobnosti doprinose i mekana sedišta. S druge strane, sliku kvari veoma neprecizan upravljač. Sa kraja na kraj potrebno mu je čak 4 okreta što je za pun krug, pa i nešto više, preko onoga što imaju ostali evropski automobili. Znači čak i za manji manevar, traži se mnogo veća reakcija upravljača. U gradu, to i nije tako loše jer se Kalina parkira sa lakoćom i jednostavno provlači kroz gužvu. Pitanje je samo kako se sve to odražava na stabilnost u kritičnim trenucima. Začudo, kod testa izbegavanja prepreke, nije nam smetala nepreciznost upravljača koliko veoma izraženo naginjanje karoserije. Sve do 55 km/h Kalina je uspešno prolazila test a onda su počela iznenađenja. Zbog mekanog oslanjanja, automobil se suviše naginje na ispitu stabilnosti. Ni zaustavni tragovi pri kočenju nisu izuzetni ali su u rangu konkurencije u ovoj kategoriji. Što se potrošnje tiče, rezultati su sasvim prosečni. Na magistralnom putu se kreće oko 7,5 a u gradu se penje i do 10 litara na 100 km. Ogroman napredak u odnosu na dosadašnje Lade, najočigledniji je u kabini. Pojedini detalji kao što su markice sa imenom Kalina na sedištima, veoma bogat putni kompjuter ili električni podizači prozora, najbolje pokazuju koliko je truda uloženo. Rusi su čak mislili i o sitnicama, kao što je zvučni signal prilikom ubacivanja u rikverc. Ipak najviše pohvala Kalina zaslužuje za prostor za vozača i suvozača. Prednja sedišta se toliko daleko pomeraju po daljini da će čak oni od dva metra, lako pronaći dobar položaj. Prtljažnik ima zapreminu od 400 litara a može da se proširi preklapanjem deljivog naslona zadnje klupe. Međutim, prava je šteta što je jedina podloga prtljažnika šper ploča. I za kraj jedna mala nedoumica. Zaista nam nije jasno zašto uvoznik Lade u ponudu nije uvrstio i klima uređaj. Nema ga čak ni na spisku dodatne opreme. Nadamo se da će se ta greška ubuduće ispraviti. Kalina, s druge strane, i pored nedostatka klime, nudi sasvim lepu opremu. Servo upravljač, električne podizače prozora i putni kompjuter već smo pomenuli a tu je i centralno zaključavanje sa daljinskom komandom pa čak i prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača što je za Ladu zaista veliki napredak. Kako stvari stoje, da se Kalina kojim slučajem pojavila ranije, danas bi sigurno bila lider u svom segmentu. Dakle u AutoVAZ-u se nadaju da će Kalina sa cenom od 8790 evra sa PDV-om, biti zanimljiva za ovdašnje kupce. Kao dodatni adut nudi se i garancija od 2 godine. Međutim te 2 godine garancije su ograničene kilometražom od samo 35.000 km."

To je bio test emisije SAT a mi da dodamo i spisak serijske opreme i tehničke karakteristike Lade Kaline 1118.

Standardna oprema uključena u cenu vozila : -Vazdušni jastuk za vozača i suvozača, metalik boja, putni kompjuter, elektro mehanički servo volan, volan podesiv po visini, serijski ugrađen alarmni sistem protiv krađe, kodiran ključ za startovanje motora, daljinsko-centralno zaključavanje vrata spolja, centralno zaključavanje vrata iznutra, elektropodizači stakala prednjih vrata, radio priprema, svetlo u prtljažniku i kaseti ispred vozača, centralno osvetljenje salona+svetla za čitanje ispred vozača i suvozača, termička tonirana stakla, zadnja svetla za maglu, dopunsko " STOP" svetlo, hidrokorektor za podešavanje visine farova iz salona, elektroblokada uključenja poluge menjača u rikverc sa zvučnim indikatorom položaja "rikverca", branici u boji karoserije, oborivi nasloni zadnjih sedišta 1/3, 2/3, sigurnosni pojasevi zadnjih sedišta, ratkapne sa znakom "LADA". Kalina se proizvodi u ukupno 15 različitih boja a sve su metalik.

Tehničke karakteristike Lade Kaline 1118 (fabrički podaci) : Dužina/širina/visina-4040 mm/1670 mm/1500 mm, međuosovinsko rastojanje 2470 mm, razmak točkova napred/nazad 1430/1410 mm, klirens 160 mm, masa praznog vozila 1080 kg, nosivost 475 kg, zapremina prtljažnog prostora 400 litara, zapremina motora 1596 ccm, snaga 59,5 kW/81KS kW pri 5200 obrt./min., obrtni moment 120Nm pri 2700 obrt./min., maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje do 100 km/h 12,9 sekundi,  potrošnja goriva : pri brzini od 90 km/h 5,3, pri 120 km/h 7,2 i u gradskom ciklusu 8,8 litara na 100 km.



čitanja : 30292



Komentari

rusi znaju sta rade. automobil je extra...

Autor sasa matic 02 Maj 2007, 22:08

Lada je ekstra samo bi mozda trebalo poradit na konjazi i ubrzanju.

Autor Vesko 23 Mar 2008, 20:57

Molim sve vlasnike lade kaline da mi prenesu svoje utiske o ovom automobilu

Autor Branislav 01 Jun 2008, 01:58

Lada je sranje,platio sam je 7000.Al sam se dobro zajebo. Jer sam za te pare mogo imat golfa 4!!!!! al ako ti je neophodna jbg. nadam se da cete me poslusati.HVALA

Autor Stevan 10 Jun 2008, 12:06

1. komentar ispred mene je neistinit, lada nigde ne kosta 7000 cak i kod nas koji skoro pa da imam necarisnku zonu sa rusijom, pa cak ni u rusiji, njena vrednost je 8750 evra kod svih ovlascenih dilera. znaci komentar je lazan. golf 4 je auto koji je mnogo bolji neko bilo koj drugi u kategoriji ali to i kosta odrzavati, a lada je nova, pa vi samo vidite. ja bi ipak golfa 4 :) al lada je nova :)

Autor Milan 05 Jul 2008, 02:13

Ljudi,sta vi hocete za te pare,da je ovaj outo proizveden negde na zapadu nebi bio ispod 10-12 hiljada eura,zato za Ruse samo...SVAKA CAST.Gledao sam je uzivo,sedeo...ma nema zamerke,model je imao 100ks i terao je preko 200 km/h.

Autor Rade 19 Jul 2008, 12:01

I jos nesto,ja vozim Ladu 111 od 95 ks i provereno ide 190 km/h a Kalina i ovaj moj auto su kao nebo i zemlja,savetovali me u salonu gde sam kupio auto da sacekam nekoliko meseci i da kupim Kalinu a ja bio nestrpljiv...e ko mi je kriv,a ne da sam se prevario...a poredjenja radi Kalina i Z10 kao Golf 4 i Golf 2.Toliko i pozdrav za sve vozace Lada.

Autor Rade 19 Jul 2008, 12:07

ja sam servisirao te lade i najbolje znam o kakvim krsinama je rec!!!!ljudi sto dalje od lada!!!

Autor brane 25 Avg 2008, 15:49

u jugo ladi su toliko neljubazni kao da ih daju dzaba!!!neverovatno!!ostecene automobile prodaju bez popusta,strasno!

Autor ilija 25 Avg 2008, 15:53

sef servisa u jugo-ladi veze nema a jos je i bezobrazan!pre mesec dana mi je zamenio i ispravne delove inaplatio iako su u garanciji.zato,oprez!!!!!

Autor marko 25 Avg 2008, 15:58

Iskreno nemam nista protiv Lada Kaline. Video sam i probao auto. Nemam bitnijih zamerki s obzirom na njenu cenu. Jedino mi neverovatno smeta levi stub vetrobranskog stakla. Kada se nadjete pred raskrsnicom zaklanja vam bitno vidik na deo puta sa leve strane pa morate raditi fiskulturu u sedistu. Znatno su poboljsali kvalitet vozila ali ipak mislim da su preterali sa cenom jer za te pare mozete kupiti recimo Dacia Sandero i imati bolje dizajnirani automobil sa znatno boljim performansama i vise opreme. Nezelim da pravim reklamu Daciji ali tako je.

Autor Vladimir 04 Jan 2009, 23:09

ja vozim kalinu 1118 vec godinu dana i za cenu koju sam platio 8150 eura vrlo sam zadovoljan. za te pare mozete da kupite z10 a razlika u kvalitetu i udobnosti je ocigledna.za sve sto u ladi ima upratecoj opremi u zastavi ce da doplatite pa vidte razlike. i ja sam za luksuzniji auto ali to vise i kosta.

Autor Ilija 18 Jan 2009, 12:32

Za tri godine presao sam sa Kalinom preko 56000 km. Ugradio sam TNG sekvent uredjaj i klimu. Nisam imao nikakav kvar do sada. Samo ulje i filteri. Daljinsko za/otkljucavanje ne radi od prvog dana i ne radi alarm i sirena (prodavac je kazao da ne ume da aktivira alarm koji je povezan sa sirenom). Sve ostalo je super. Kad budem kupovao ponovo kupicu Ladu. Ima najbolje odnose cena/kvalitet i cene/odrzavanje. Jednostavan, pouzdan, udoban auto. Sto radi-radi a sto ne radi-ne radi od pocetka. Zimi na -15 pali u prvoj sekundi verglanja. Auto je super, nasi prodavci ne valjaju. Neispravnosti koje sam naveo nisu strasne, moglo se otkloniti ali me mrzelo da idem po majstorima. Sam menjam ulje i filtere.

Autor Milan 03 Sep 2009, 14:04

Imam kalinu vec dve godine i dosta sam zadovoljan automobilom u globalu. Interesuje me zasto ne radi centralno otkljucavanje gepeka, a na kodiranom kljucu postoji to dugme,ali koristi... Nikakve!!!
Cena jeste malo veca,ali se zato na -20 lada penje uz masnu banderu... toliko od mene,pozdrav za sve vozace lade kaline...

Autor Dusan 06 Feb 2010, 19:59

Vozim Kalinu dve godine.Centralno otkljucavanje gepeka neradi zato jer nije ugradjeno(samo kod nekih modela).Auto je super i pravi je izbor.Slusam pojedine komentare,ako im smeta Lada molim lepo kupite gospodo auto od 15 000 eura pa onda trazite dlaku u jajetu.

Autor Momo 26 Feb 2010, 13:54

Zainteresovan sam da kupim novu LADU Kalinu,pa mi je potreban najnoviji katalog iste.Unapred zahvalan!

Autor Milutin Stanojević 29 Jul 2010, 18:29

Milutin Stanojević
Ne čitaj komentare koji su vezani za ovaj članak, jer ih je pisao isti nepismen i bolestan čovek, osim komentara Milan i Vladimir. Ostalo je dopisivanje ČOVEKA samog sa sobom. Pogledaj pravopis komentara pa će ti biti jasno!
A za pare koje daš za Ladu možeš kupiti prava kola. Lada to sigurno nije!

Autor Mange 29 Jul 2010, 19:00

Ladu kalinu imam od juna 2007..kostala 8200 evra...bio i model 1119 ali zbog prtljaznika uzeo ovaj model 1118....prešao 25000 provereno u normalnoj vožnji auto putem troši oko 6,5 l....po gradu od 8-10 l....
porodičan,jeftin za održavanjem,dobar za ugradnju plina,....sada je i sa klimom i sa 16 ventila i jeftinija...preporucujem

Autor Željko 19 Feb 2012, 16:08