home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od 28. maja pa sve do 27. juna, Renault u Sloveniji ogranizuje prezentaciju novog Twinga za specijalizovane automobilske novinare, kojih će, kako sada stvari stoje, biti oko 700 iz preko 20 zemalja sveta. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5 a danas, pored novog Twinga i Clio II ali koji će polako prednost prepustiti Twingu pred kojim je budućnost. Ako je suditi po prodajnim rezultatima prve generacije Twinga, ta budućnost će biti itekako svetla, jer je prvi Twingo od aprila 1993. do danas našao preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše i to preko milion, u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Prodaja u Sloveniji, Francuskoj i Nemačkoj počinje već 15. juna dok će u ostatak Starog kontinenta (pa verovatno i kod nas) stići u septembru. Da odmah pomenemo i cenu. U Sloveniji ona startuje od prihvatljivih 7390 evra a u Francuskoj od 7990 evra. Za poređenje, aktuelni Twingo u osnovnoj varijanti u Srbiji treba platiti 9275 evropskih novčanica. Ali ni Slovenci, ni Francuzi, ni Nemci ne plaćaju carinu od 20 odsto kao mi ali to je već naš problem pa je zato bolje da se vratimo novom Twingu. Novi model se naravno prilično razlikuje od prethodnika kako dizajnerski tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na istoimenog prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa, koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom korporativnom look-u. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se upotrebljivih 959 litara. Tu je još i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta, čime se dobija prostor dužine čak 2015 mm za prevoz dužih predmeta. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Renault obećava i visok kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Budući da je Twingo dete 21. veka, razne multimedijalne sitnice poput MP3 plejera, i-Pod-a i Bluetooth konekcije se jednostavno podrazumevaju mada se ne nalaze u osnovnoj opremi već se doplaćuju ili se dobijaju uz skuplje verzije. A verzije su sledeće : Authetique, Expression, Dynamique i GT. I paleta motora obuhvata četiri agregata, 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put će se ispod haube Twinga naći i dizel motor, u ovom slučaju 1,5 litarski sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji od 60KS stiže do 150 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 grama/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km a sportski GT sa 100 konja se zadovoljava sa 5,9 litara. Menjači ? Svi modeli su upareni sa manuelnom 5-stepenom transmisijom dok je 1,2 16v moguće opremiti i robotizovanim Quickshift menjačem sa 5 brzina. Točkovi su veličine 14 inča, samo je GT verzija opremljena onima od 15 inča. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme kao i frontalne vazdušne jastuke dok su bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese i ESP (sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti) opcija. U Sloveniji npr. ESP treba doplati 680 evra. Najatraktivnija za novinare je naravno GT verzija sa 100KS pa je zanimljivo čuti nekoliko zapažanja slovenačkih novinara. Po njima, GT se na putu ponaša više nego zadovoljavajuće (pominju reč dinamično) mada su primetili da je maleni turbo motor blago "pospan" iako i sami priznaju da je to samo prvi utisak a za nešto više treba sačekati neki duži test. Za novi Twingo generalno važi da se gradu oseća kao riba u vodi, dakle radi se o okretnom i spretnom automobilu sa preciznim upravljanjem dok i na otvorenom putu deluje suvereno zbog svog odlično podešenog vešanja. Slovence kao da je više zanimala zaista zanimljiva unutrašnjost a posebno pozicija brojača obrtaja i jedinstvena centralna konzola, koja je moderno dizajnirana i laka za korišćenje. Po ocenama tih test vozača, mesta ima dovoljno i na prednjim i na zadnjim sedištima a naročito im se dopao panoramski krov, koji doduše košta dodatnih 780 evra. Za kraj smo dodali i Renaultov promotivni video novog Twinga.




čitanja : 3282



Komentari