home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salona automobila u Ženevi. Sada je novitet japanske marke konačno predstavljen i specijalizovanim automobilskim novinarima pa evo šta su zapisali novinari hrvatskog Autoportala (www.autoportal.hr), čiji novinari su bili na prezentaciji, održanoj u glavnom gradu Austrije : "Nova Mazda2 je dinamičnija, čvršća i funkcionalnija od dosadašnje, što može zahvaliti 40 mm kraćoj karoseriji i 100 kg manjoj masi, izjavio je Shigeo Mizino, šef razvoja Mazde, na prezentaciji održanoj na test poligonu OAMCT-a (austrijskog autokluba). Mazdin model je pokazao (slično kao i Toyota Yaris) da novi modeli ne moraju biti veći i masivniji. Mnogi su s pravom primetili da modeli niže klase (kad su već prešli 4 m) polako gube smisao. Zbog toga je Mazda2 druge generacije sa dimenzijama dužina/širina/visina - 3885/1695/1475 mm, u stvari za 40 mm kraća, 15 mm šira i 70 mm niža od aktuelnog modela.

Zadržano je isto međuosovinsko rastojanje od 2490 mm a prtljažnik je smanjen sa 270 na 250 litara, odnosno sa 1050 na 787 litara kod preklopljene zadnje klupe. To pokazuje da novi model ipak nije potpuno nov jer su zadržane osnovne proporcije stare platforme. U prvom je planu bila funkcionalnost i okretnost, a znatno je bolja i aerodinamičnost - koeficijent otpora vazduha smanjen je sa 0,33 na 0,31 (to pokazuje znatno fluidnija forma i znatno niža visina). Dizajn je skladan i dinamičan, prepoznatljiv ("zoom-zoom" stil) i potpuno nov. O ukusima je teško raspravljati ali prema mišljenju većine novinara na prezentaciji, ovo će biti jedan od najatraktivnijih modela niže klase. Tome doprinose fluidna, skladno zaobljena forma pravilnih proporcija i visok kvalitet izrade. Već na prvi pogled vidi se da su Mazdini stručnjaci napravili pravi posao. Komfor putnika je čak nešto poboljšan, iako je i dosadašnji model bio vrlo komforan, a "platio" je prtljažnik, iako su razlike minimalne. Zbog pravilnog oblika i dobre dostupnosti, ocena je povoljna i, objektivno, teško je prigovoriti ovakvom prtljažniku u nižoj klasi (iako većina konkurenata ima blizu 300 litara, a Citroen C3 čak 305). Najveća je vrlina smanjenje mase za čak 100 kg pa novi modeli imaju prosečnu masu oko 950 kg. Torziona čvrstina je povećana za 30 odsto, za šta je zaslužna promišljena struktura karoserije, koja je još i ojačana na kritičnim mestima. Niža masa i bolja aerodinamika (najbolja u klasi), zaslužni su za vrlo dobre vozne osobine i nisku  potrošnju goriva. Odlična ergonomija i isti takav položaj za upravljačem, trebalo bi da osiguraju prijatnu i komfornu vožnju i na dužim putovanjima. Ipak, pre toga treba naglasiti da je završna obrada na najvišem nivou (po merilima niže klase), a pohvalu zaslužuju i ugrađeni materijali. Vidi se da su Mazdini stručnjaci učinili velik napor da stvore kvalitetni mali automobil. Tome u prilog ide i garancija od tri godine (100.000 km). Unutrašnjost je u potpuno novom stilu. Instrument tabla kombinuje klasična rešenja sa modernim stilom; na njoj dominira veliki okrugli brzinomer, a posebino je dobro rešen položaj ručice menjača, koja je blago podignuta pa olakšava menjanje brzina i povećava komfor. Prednja sedišta su kvalitetno profilisana i pružaju komfor gotovo kao u  automobilu većeg, C segmenta, a pozadi ima dovoljno mesta i za krupnije osobe. Opšti je utisak da je unutrašnjost za pola klase otmenija pa svaki detalj miriše na kvalitet. Nažalost, za početak, u ponudi su samo tri benzinska motora bez dizelaša, što će sigurno odbiti mnoge kupce. Osnovni model pokreće motor zapremine 1348 ccm, snage 55kW/75KS, koji omogućava najveću brzinu 168 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 14 sekundi, uz prosečnu potrošnju od 5,4 litra. Ojačana verzija tog motora razvija 62kW/84KS, što najveću brzinu povećava na 172 km/h, ubrzanje skraćuje na 12,9 sekundi, uz istu potrošnju. Najjači motor, zapremine 1498 ccm, razvija 76kW/103KS, što omogućava najveću brzinu od 188 km/h i ubrzanje do stotke za 10,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 5,9 litara. Zbog manje mase i bolje aerodinamike, novi model je znatno temperamentniji od dosadašnjeg, čemu doprinosi i izuzetno ogibljenje. Nova Mazda2 je tehnološki blizanac sa Ford Fiestom pa su Fordovi inženjeri u saradnji sa japanskim, osigurali izuzetnu kombinaciju dobrog ležanja i pristojne udobnosti. Velika je pažnja posvećena aktivnoj i pasivnoj bezbednosti i niko ne sumnja da će nova Mazda2 osvojiti pet zvezdica na EuroNCAP crash testu. Tome u prilog ide i serijska ugradnja ABS-a i šest vazdušnih jastuka, a na bogatijim tržištima i ESP-a. Sve to govori da nova Mazda ne može biti jeftina, na kraju krajeva, to nije bio ni dosadašnji model. Mazda2 ima vrlo jake adute, ali i izuzetno jaku konkurenciju (Peugeot 207, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto...) pa se očekuje zanimljiva tržišna utakmica. No, za veći uspeh na tržištu, Mazda će morati što pre da ponudi i dizel motor a to će verovatno biti agregat zapremine 1399 ccm, koji Ford (vlasnik Mazde) proizvodi u saradnji sa francuskom PSA grupacijom ali koji bi mogao biti ojačan (do sada je imao 68KS i 160Nm)."

To je bio tekst sa Autoportala a mi da dodamo da se dolazak nove Mazde2 u Srbiju očekuje na jesen a cena se još ne zna. Prema prvim najavama, nova Mazda2 neće biti jeftina, jer i dosadašnji model u Srbiji treba platiti najmanje 13.199 evra sa PDV-om što je iznad cena direktne konkurencije. Da podsetimo da se nova generacija Mazde2 više neće proizvoditi u Španiji kao do sada, već u Japanu gde je proizvodnja upravo započela.

   



čitanja : 2208



Komentari