home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA


Izvor : www.blic.co.yu  

Italijanski proizvođač želeo je da naglasi progres koji je učinjen u odnosu na „stilo“, pa se opredelio za promenu imena kod modela niže srednje klase. Međutim, vraćena je oznaka „bravo“ koja osim što sugeriše na dobro obavljen posao nema nijedno drugo opravdanje - pogotovu u marketinškom smislu. Stari „bravo“ je bio znatno manji automobil s troja vrata i kuburio je s kvalitetom, a novi model pokušava da se nametne kao ozbiljan igrač na tržištu. Karoserija dužine preko 4,3 metra ima petora vrata. Unutrašnjost je prostrana i zadovoljiće potrebe čak i nešto zahtevnijih porodica. To se pogotovu odnosi na verziju „sport“ čiji sadržaj podiže adrenalin još pri ulasku u vozilo. Sedišta, ili bolje rečeno sportske kadice, delimično su obložene alkantarom.
Naglašeni bokovi čvrsto drže telo u oštro provezenim krivinama, dok vam se ruke lepe za meku kožu upravljača prošivenu crvenim koncem. Crno-crvena kombinacija provejava čitavim enterijerom - na sedištima, ručici menjača, oblogama vrata... Jedino su komandne papučice aluminijumske, kao i još nekoliko sitnijih detalja.

Sportski a praktičan

Uprkos naglašeno sportskim detaljima, „Fijatovi“ dizajneri vodili su računa da „bravo“ ne zaostaje ni na polju upotrebljivosti. Iako je unutrašnji prostor zaista veliki i nudi sasvim pristojan komfor za četiri odrasle osobe, ostalo je dovoljno mesta u zadnjem delu da se kreira jedan od najvećih prtljažnika u klasi - osnovne zapremine čak 400 litara.
Kao jedan od retkih detalja koji kvari utisak, uz dva-tri ne baš najsrećnija spoja između plastičnih elemenata, svakako je nelogičan raspored tastera na prednjem panelu. Komande za prednje i zadnje maglenke, na primer, postavljenje su na desnoj, udaljenoj strani centralne konzole!?
Na tih nekoliko grešaka, međutim, brzo se zaboravlja čim se pokrene motor. Sjajni turbo dizel od 1,9 l, iako nije najjači u segmentu, kreira izuzetnu atmosferu tokom vožnje. Ubrzanja su snažna, a ni maksimalna brzina od skoro 210 kilometara na sat nije za potcenjivanje. „Komon-rejl“ motor s direktnim ubrizgavanjem goriva ima nešto jači zvuk, koji nije neprijatan, ali i ne ostavlja dilemu koji energent sagoreva.

Udoban i stabilan

Uz atletsku pojavu i atraktivno dizajniran enterijer, najbolji deo ovog „fijata“ jesu vozne karakteristike. Sistem oslanjanja uspešno odoleva svim izazovima, a posebno iznenađuje s kojim uspehom je postignut kompromis između udobnosti i stabilnosti. Uprkos točkovima od čak 18 inča i drugim sportskim atributima, „bravo“ nije neudoban a reaguje adekvatno na svaku komandu vozača. Deo odgovora stiže kada se pogleda „obuća“ na kojoj „Fijat“ zaista nije štedeo. „Pirelijevi“ pneumatici „P zero roso“ mogu da se nose i s daleko jačim vozilima, pogotovu kada imaju oblik valjka. Ekstremno nizak profil (dimenzije pneumatika su 225/40 R 18), međutim, predstavljaju i ozbiljan problem prilikom prelazaka ivičnjaka ili sličnih prepreka. Mogu lako da se oštete, baš kao i naplaci, ali to je danak koji se mora platiti za sjajne vozne karakteristike i dobar izgled.
„Fijat“, dakle, odavno nije imao jači adut u nižoj srednjoj klasi. Lep, brz, komforan, upotrebljiv... Šteta što je „bravo sport“, čini se, ipak precenjen (ne samo za naše prilike) pa neće biti previše onih koji će hteti (i moći) da uživaju u njegovim čarima - 24.500 evra zaista nije mala suma čak i za ovako dobro opremljen automobil.

Cena i oprema test vozila

Fiat Bravo 1.9 JTD 16v Sport: ABS, EBD, BA, VDC, ASR, osam vazdušnih jastuka, progresivni servo-upravljač, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropokretači prozora u svim vratima, automatski klima-uređaj s dve zone, upravljač podesiv po visini i dužini stuba, putni računar, radio/CD/MP3 sa šest zvučnika i komandama na upravljaču, kožom presvučeni upravljač i ručica menjača, aluminijumski naplaci, elektropodesiva spoljna ogledala s grejačima, prednja svetla podesiva po visini, svetla za maglu napred i nazad, zatamnjena stakla s UV filterom, imobilizator, aluminijumske nožne komande, elektrohromatsko unutrašnje ogledalo, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, metalik boja, frižider, spojler iznad zadnjeg vetrobrana... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 24.544 evra.


Autor : Aleksandar Andrić     



čitanja : 6732



Komentari

U Australiji, bez obzira na nivo opreme to vozilo nece kostati vise od 30 000 AUD. Razlog: prejaka konkurencija jer bi ga cenovno "satrale" MAZDA-3(SP23 kosta okruglo 30000 sa svom nabrojanom opremom plus automatik i CRUISE CONTROL), FORD, HOLDEN ASTRA-CD(OKO 30 000), TOYOTA, NISSAN,a korejance ni da ne pominjem. Da li je to izvodivo i u Srbiji?

Autor Veternik-ADELAIDE 16 Okt 2007, 03:05

Kao što je autor teksta iz Blica lepo primetio, ovaj Bravo sa testa je jednostavno precenjen, međutim uvoznik Fiata za Srbiju, firma Delta auto (www.deltaauto.co.yu)nudi i jeftiniju verziju Bravo-a sa dizel motorom od 120KS, koji košta 18.585 evra sa PDV-om, što je u rangu srpskih cena za dizelaše kao što su Ford Focus 1,6 TDCi sa 90KS (18.000 evra),Opel Astra 1,7 CDTi sa 100KS (18.290 evra), VW Golf 2,0 SDI sa 75KS (18.672 evra), Toyota Auris 1,4 D-4D sa 90 KS (18.700, Mazda3 CD90 (18.599) dok je ubedljivo najskuplja Honda Civic 5D 2,2 DE Sport sa cenom od 27.671 evra. Usput, najjeftiniji Bravo u Srbiji je 1,4L benzinac sa 90KS i košta 14.750 evra sa PDV-om (ali u opremi nema klimu - sa klimom košta 15.871).
Ovakve cene u Srbiji su između ostalog posledica plaćanja carine od 20 odsto, koju kupci u recimo Hrvatskoj i Sloveniji ne plaćaju (na automobile iz EU) a drugi problem za srpskog kupca su velike kamate na kredite i lizing. Recimo pomenuti Bravo dizel od 18.585 evra na petogodišnji lizing košta čak 274,13 evra mesečno uz učešće od 30 %, a prosečna plata u Srbiji jedva prelazi 300 evra.

Autor red ivan 16 Okt 2007, 13:46

Sjajan tekst Aleksandrta Andrica. Najzad je neko u srpskom automobilskom novinarstvu primetio da je reinkarnacija imena "Bravo" prilicno cudan potez Fiata, i najzad je neko izrekao par kritika na racun ovog modela koji u sustini uopste ne predstavlja neki "gigantski" korak napred u odnosu na pronemacki dizajniran Stilo, kako to ovih dana svi isticu u pomalo jeftino-marketinskom maniru. Oba dizelasa (JTD 120 i JTD 150) su samo preuzeta od prethodnika, platforma Brava predstavlja modifikovanu platformu Stila, ali to retko ko spomene...

Autor Milos 19 Okt 2007, 00:30