
Cene električnih automobila se sve više približavaju cenama vozila koja koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazuje najnovija analiza tržišnih transakcija nemačkog automobilskog stručnjaka Ferdinanda Dudenhefera.
Prema podacima, razlika u prosečno plaćenim cenama između 20 najprodavanijih električnih modela i 20 najprodavanijih benzinaca iznosi oko 1.600 evra, dok je u septembru 2024. ta razlika prelazila 7.500 evra, prenosi Viršaftsvohe.
Ovaj trend ne zasniva se na zvaničnim cenama iz cenovnika, već na stvarnim transakcijama, odnosno iznosima nakon popusta i promotivnih ponuda.
Na približavanje cena utiče i kupovina vozila sa tzv. dnevnim registracijama, koja proizvođač ili auto-diler kratko registruje na sebe, najčešće na samo jedan dan, a zatim ih prodaje kao "polovna" iako su praktično nova i nemaju ili imaju veoma malu kilometražu.
Auto tada više nije "nov" po registru, tako da proizvođač može da ga proda uz veći popust, a da time ne narušava zvaničnu cenovnu politiku i cenovnik.
Dudenhefer navodi da proizvođači, među kojima Be-Em-Ve (BMW), Opel i Bi-Vaj-Di (BYD), trenutno nude značajno više popusta nego prošle godine, što direktno utiče na približavanje cena.
Prema proceni, dalji rast proizvodnih serija i stabilizacija dobavljačkih lanaca mogli bi dodatno sniziti troškove električnih modela, a Dudenhefer očekuje da će se trend približavanja cena EV i benzinaca nastaviti.
Izvor: Politika.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel