Mazda 2 Sport

Izvor : www.blic.co.yu
Novitet japanske fabrike namenjen je individualcima koji više pažnje poklanjaju izgledu vozila nego praktičnosti. Namerno ne pominjemo i unapređene vozne karakteristike, jer se one praktično ne razlikuju od ranije predstavljene verzije s petora vrata.
Dinamične linije „mazde 2 sport“ posebno dolaze do izražaja kod GTA
varijante s najizdašnijim aerodinamičkim paketom. Sportski pragovi i veliki
krovni spojler ne samo da unose dodatnu dozu atraktivnosti već unapređuju i
onako kvalitetno sečenje vazduha. S koeficijentom otpora vazduhu od 0,31,
„mazda 2“ je jedan od najaerodinamičnijih vozila u klasi, što se osim smanjenja
buke u kabini, pozitivno odražava i na potrošnju goriva.
Ulazak u vozilo unapređen je proširenjem bočnih vrata za 163 milimetara. To se,
naravno, odnosi samo na prednji deo kabine, dok se zbog izostavljanja zadnjeg
para, pristup u taj deo vozila obavlja uz karakterističnu gimnastiku, koja je u
ovom slučaju maksimalno olakšana sedištima koja pri obaranju naslona klize
unapred.
Poznati ambijent
Vozačevo okruženje je, inače, isto kao i kod do sada jedine varijante karoserije. Nema mnogo izrazito sportskih detalja, već je sve svedeno na kožom obložen upravljač i ukrase boje aluminijuma. Baš kao i „mazda 2“ s parom vrata više, najbogatije opremljena verzija nema ključ, već se u vozilo ulazi/izlazi i startuje motor uz pomoć kartice koja ne mora da se vadi iz džepa. Tu je automatsko aktiviranje svetala i brisača, te dodatno grejanje prednjih sedišta. Za odlaganje sitnica ima dosta prostora, a najkarakterističniji detalj u vozilu je kaseta ispred suvozača sa šalterom koji omogućava odlaganje mapa ili sličnih tankih predmeta bez otvaranja vrata. To rešenje se i nije pokazalo bogzna kako praktično, ali da izdvaja ovo vozilo od drugih, to stoji. Prednji panel je, inače, i kod „sporta“ urađen od tvrde plastike, što znači da po tom osnovu ova „mazda“ zaostaje za nekim direktnim konkurentima koji odavno imaju materijale prijatnije na dodir.
Spretna i okretna
Prečnik kruga okretanja je ispod 10 metara (preciznije 9,8 m), a sve verzije
(uključujući i dizel, 970 kilograma) imaju masu ispod tone. Zahvaljujući tome,
ali i elektrohidrauličnom servo-upravljaču, s „dvojkom“ se lako manevriše i na
veoma uskim prostorima.
Na polju voznih karakteristika, „mazda“ je odavno postigla sjajne rezultate, a
„dvojka sport“ samo je još jedan u nizu dokaza da se u automobile ove japanske
marke uvek možete osloniti, čak i kada dobrano preterate s pritiskom na
papučicu gasa. Pored dokazane kombinacije „mekfersona“ u prednjem i tozione
osovine u zadnjem delu, upravljanje je olakšano i primenom elektronskih sistema
poput DSC-a (dinamičke kontrole) i ABS-a, s asistencijom EBD-a (nadzor
distribucije kočne sile) i EBA (takozvana pomoć pri naglom kočenju).
„Mazda 2 sport“ prodavaće se na našem tržištu samo s benzinskim motorima od
1,35 l (jača varijanta, 86 KS) i 1,5 l (103 KS). U oba slučaja standard je
petostepena manuelna transmisija, čija je ručica postavljena na produžetak
centralne konzole.
Dizel je izostavljen kod ove „dvojke“ (baš kao i slabija verzija benzinca od
1,35 l), jer je procenjeno da sa 68 konja ne može da opravda epitet sportski,
tako da ostaje dostupan samo uz karoseriju s petora vrata.
U skladu sa sportskim imidžom i višim nivoom opreme usklađene su i cene. Tako
najjeftinija „mazda 2 sport 1,3i TE pro“ košta 13.590 evra, s uračunatim svim
dažbinama, dok je najjača i najbogatija izvedba „1,5i GTA“ procenjena na
15.590. Na tu najreprezentativniju opciju moraće da se sačeka do januara, kada
se očekuju prve isporuke u Srbiji.
Bezbednost na visokom nivou
„Mazda 2“ je na Euro NCAP testovima zaslužila maksimalne ocene za sigurnost putnika (pet zvezdica) i dece (četiri), dok je za bezbednost pešaka pri kontaktu s vozilom dobila dve od moguće tri zvezdice. Prilikom saobraćajnih nesreća, putnike štiti šest vazdušnih jastuka kao deo pasivnog paketa, u koji ulaze i brižljivo projektovane deformabilne zone i dodatna ojačanja na bokovima karoserije.