Ford Kuga 2.0 TDCi

Izvor : www.blic.co.yu
Aktuelna generacija „fordova“ niže srednje klase (modeli „fokus“ i „C-maks“) posebno se istakla na polju upravljivosti i stabilnosti. Zato niko nije ni sumnjao da će nova „kuga“, koja je nastala na istoj fabričkoj platformi, iskoristiti tu prednost u segmentu takozvanih krosovera (proterenski dizajniranih vozila s pogonom na dva ili sva četiri točka). „Fordovi“ inženjeri se, međutim, nisu zaustavili na tome već su uz prilagođavanja koja su bila neophodna zbog povećanog rastojanja od tla i primene (opcionog) pogona na sva četiri točka ponudili i veoma bogat paket elektronskih uređaja koji vožnju ovog automobila pretvaraja u prijatnu zarazu.
„Kuga“ magnetski privlači već samom pojavom. Takozvani kinetički dizajn našao je u ovom tržišnom segmentu veoma plodno tlo. U odnosu na dosadašnje radove novost su usisnici za vazduh postavljeni ispod prednjih svetala, a u masivnu pojavu odlično se uklopila i dvodelna maska hladnjaka s naglašeno velikim donjim trapezom. Moćnu pojavu prati i niz praktičnih rešenja, među kojima se posebno izdvajaju dvodelna peta vrata i izuzetno fleksibilan unutrašnji prostor.
Luksuzno i upotrebljivo
Dvostruki
pristup prtljažniku znatno olakšava unošenje stvari u vozilo na tesnim parking
prostorima. Za spuštanje vrećica i torbi iz supermarketa dovoljno je podići
samo gornji deo koji se u odnosu na slična rešenja razli-kuje po tome što
zahvata ne samo staklenu površinu već i deo metalne konstrukcije. Za kabasti
prtljag, pored kompletno otvorenih petih vrata dobro dođe i inteligentno
sklapanje sedišta koja spuštanjem formiraju ravnu površinu čime se znatno
olakšava pakovanje, ali i transport osetljivih predmeta. U već viđena, ali
svakako veoma praktična rešenja, spadaju i kasete u podu kao i poveći
multifunkcionalni naslon za laktove između prednjih sedišta.
Prednji panel nosi prepoznatljiv pečat Nika Vidakovića, glavnog dizajnera
enterijera u evropskoj filijali „Forda“. Stručnjak hrvatskog porekla napravio
je pravu malu revoluciju u unutrašnjosti „Fordovih“ automobila, koja sada
deluje privlačnije nego ikad. Na masivnoj centralnoj konzoli boje aluminijuma,
ugrađen je veliki TFT ekran koji u „kugi“ ne služi samo za navigaciju i
grafički prikaz kod poešavanja audio sistema ili klimatizacije već i za nadzor
situacije iza vozila. Novi „ford“ je, naime, opremljen sistemom sa
širokougaonom kamerom u zadnjem delu čime je obezbeđeno izuzetno precizno
manevrisanje i parkiranje „u milimetar“.
Traži jači motor
Sjajan
sistem oslanjanja i mnogobrojna elektronska pomagala gotovo da su napravili
problem samoj fabrici. Kontrola vozila je odlična u svim situacijama pa se za
sada jedini motor u ponudi čini nedovoljno moćan da iz ovog automobila izvuče
sav ponuđeni potencijal. Dvolitarski turbo dizel, inače, obezbeđuje sasvim
solidna ubrzanja i krajnu brzinu ali njegovih 136 konja daleko su od granice
koju ovako spakovan automobil može da podnese. Svestan je toga i „Ford“, pa se
već za kraj godine najavljuje ugradnja petocilindričnog (benzinskog) turbo
motora iz „fokusa ST“ (2,5 l, 225 KS)!
Menjač je ručni, šestostepeni a kupci mogu da biraju između varijanti s pogonom
samo na prednje ili sva četiri točka (AWD). U drugom slučaju obrtni moment se
aktivno deli s početnih 90:10 odsto u korist prednjih točkova do 50:50 odsto.
Da su sportske vozne karakteristike i ugođaj vozača bili jedna od glavnih ideja
vodilja pokazuje i sistem za podešavanje odziva upravljača. Preko ponuđenog
menija vozač može da izabere jednu od tri opcije, koje najviše odgovaraju
trenutnim uslovima u saobraćaju i(li) njegovom temperamentu.
Vrhunska bezbednost
Na osnovu brzine kretanja, broja obrtaja kolenastog vratila, položaja upravljača, nagnutosti karoserije, kontakta s podlogom i drugih informacija dobijenih iz mreže senzora računarski sistem „kuge“ deli obrtni moment i aktivira potrebne elektronske sisteme. Deluje zamršeno ali sve se odvija potpuno automatski i, što je najvažnije, pravovremeno. Jedino što s vozačeve pozicije možete da osetite je da automobil kao od šale prati zadatu putanju i da ga izuzetno lako kontrolišete. Aktivni sigurnosni paket čine ESP (nadzor stabilnosti), TCS (kontrola proklizavanja), ARM (uređaj za sprečavanje prevrtanja), CBC (inteligentno kočenje u krivinama), BLB (sistem za kočenje i blokadu diferencijala), ABS s EBD-om (elektronska distribucija kočne sile)... Kada se sve to ima u vidu ne čudi da je na Euro NCAP proveri „kuga“ lako zaradila maksimalne ocene u svim oblastima - pet zvezdica za bezbednost putnika, četiri za sigurnost dece i tri za zaštitu pešaka.
Autor : Aleksandar Andrić