
Kao što je poznato, Koenigsegg se bavi isključivo ograničenim serijama automobila. Jesko je bio ograničen na 125 primeraka (kombinacija Jesko Attack modela s visokim downforceom i aerodinamičnijeg modela Jesko Absolut određena je preferencijama kupaca), dok je retro stilizovani CC850 ograničen na samo 70 primeraka (prvobitno ih je bilo 50, ali velika potražnja je rezultirala povećanjem proizvodnje za još 20 automobila).
Model Gemera s četiri sedišta, koji razvija više od 2.300 KS, ograničen je na 300 automobila, dok je novi Saidar's Spear predviđen za samo 30 kupaca. Svi primerci su već rasprodati, navodi Klix.ba.
"Svi naši modeli su trenutno rasprodati, nemamo više šta sa prodamo. S jedne strane je to dobro, a s druge frustrirajuće jer je zabavno komunicirati s entuzijastima i ostvarivati njihove snove. Predstavićemo nešto novo za godinu, godinu i po, nakon čega ćemo ponovo otvoriti knjigu narudžbina. Imamo nekoliko projekata ograničene proizvodnje, što znači da svi moraju biti drugačiji te da treba da imaju značenje", rekao je Christian von Koenigsegg za Top Gear.
Među tim projektima je naslednik modela Jesko, a očekuju se još brži i fokusiraniji modeli bazirani na Gemerinoj hibridnoj platformi. Međutim, potpuno električnog hiperautomobila za sada nema na vidiku.
Koenigsegg je istakao da je "apetit za potpuno električnim automobilima ekstremno nizak".
"Imam iskustva s električnim automobilima i volim njihov odziv te lakoću života s njima. Ipak, nakon određenog vremena poželite da nešto osetite, da razgovarate sa zveri, želite dijalog. Želite pulsiranje, pumpanje, toplotu, zvukove, promenu stepena prenosa i sve aspekte koji čine da automobil oživi. Rekao bih da je električni automobil više robot. Tu i tamo uvodimo električni pogon, a možda jednog dana bude nešto od toga. Za sada smo zadovoljni ovako", zaključio je Koeniggsegg.
Izvor: Klix.ba / Topgear.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Koenigsegg