Dacia Duster i u električnoj verziji

Kako navodi Autocar, rumunski brend će predstaviti sledeće poglavlje svoje reinvencije u novembru. Generalni direktor Denis Le Vot je već obećao da će biti „mnogo toga o elektrifikaciji“ kao deo ove prezentacije, sugerišući da će kompanija saopštiti prve detalje o tome kako će preći sa SUS pogona na EV u celoj svojoj liniji.
Zbog fokusa na pristupačne modele, Dacia trenutno ima samo jedan evropski električni automobil, supermini Spring, i drži se pogona sa unutrašnjim sagorevanjem za svoje osnovne modele. Ali kako se približava datum postepenog ukidanja automobila sa SUS motorima u Velikoj Britaniji i Evropskoj uniji 2035. godine, Dacia usmerava pažnju na uspostavljanje električne linije.
Kao rezultat toga, električne verzije svakog od njihovih automobila su u pripremi – a Le Vot je već rekao Autocaru da će električni Duster „stići na vreme“.
Dacia nije otkrila vremenski okvir ili konkretne detalje za električnu verziju svog najprodavanijeg krosovera – automobila koji se do sada ove godine prodao u 65.000 primeraka širom Evrope.
U skladu sa Dacijinom politikom korišćenja arhitektura i tehnologije iz Renaulta, električni Duster će biti baziran na platformi CMF-BEV za električna vozila, koja je osnova Renaulta 5, 4 i predstojećeg Twinga EV. Ova struktura se može koristiti za gradske automobile, pa sve do srednje velikih SUV vozila i biće osnova za sve predstojeće električne automobile Dacije.
Ključno je da je sada potvrđeno da CMF-BEV može da smesti drugi motor na zadnju osovinu, što znači da Duster EV može ostati veran svom robusnom, avanturističkom izgledu uz dodatak varijante 4x4. Duster je jedan od najpristupačnijih 4x4 modela koji su trenutno u prodaji i nesumnjivo će biti slično u električnoj eri.
Duster će biti drugi model iz trenutne Dacijine ponude koji će dobiti električni pogon, nakon hečbeka Sandero, koji bi trebalo da dobije opciju sa električnim pogonom kada pređe u sledeću generaciju 2027. godine.
Ali pre toga, Dacia će lansirati dva nova modela C-segmenta koji će se naći pored Bigstera na vrhu ponude, kao deo napora kompanije da osvoji deo najbrže rastućeg tržišnog segmenta u Evropi.
Dacia nije potvrdila nikakve detalje o ova dva nova automobila, ali se očekuje da će u početku biti pokretani SUS motorima, s obzirom na to da bi trebalo da se pojave u prodajnim salonima do 2027. godine.

Električni gradski automobil od oko 18.000 evra koji će zameniti Spring takođe bi trebalo da bude lansiran sledeće godine i, za razliku od svog prethodnika, biće proizveden u Evropi za lokalno tržište – najverovatnije zajedno sa predstojećim Renault Twingom EV na kome će biti baziran.
Kao i kod Sandera, očekuje se da će Daster nastaviti sa svojim SUS motorima i posle kraja decenije, pri čemu će električni pogon biti dodat kao opcija pogonskog sklopa, a ne kao zamena.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs