home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Truck Efficiency Run powered by Krone

Foto: Krone

Jedan od vodećih evropskih proizvođača priključnih vozila, nemački Krone Trailer, zajedno sa Goodyear FIA Evropskim prvenstvom u trkama kamiona (ETRC), 10. jula 2025. organizuje Truck Efficiency Run powered by Krone - otvoreno takmičenje za vozače kamiona, u kojem je odlučujući faktor najefikasniji stil vožnje, a ne brzina ili konjske snage.

„Takmičenje čini efikasnost upravljanja kamionom opipljivim - izvan tehničkih specifikacija“, objašnjava rukovodilac marketinga u Krone Trailer, Simon Richenhagen. „Želimo da pokažemo koliki je uticaj vozača i kako se stvarni potencijal uštede može postići svesnom, anticipirajućom vožnjom.“

Takmičenje Truck Efficiency Run se organizuje za vozače iz Nemačke. Oni će se takmičiti jedni protiv drugih - sa različitim tegljačima, poluprikolicama i tipovima pogona. Samo je jedno odlučujuće: ko će postići najmanju potrošnju goriva u stvarnim uslovima? Cilj događaja nije samo podizanje svesti o ekonomičnoj vožnji, već i isticanje vozača kao najvažnije karike u lancu za smanjenje potrošnje komercijalnog, ali i svakog drugog drumskog vozila.

Neobično nadmetanje se organizuje na čuvenoj stazi Nürburgring Nordschleife, poznatoj kao "Zeleni pakao", jednoj od najlegendarnijih i najizazovnijih trkačkih auto staza u svetu. Izgrađena 1927. godine, staza ostaje zlatni standard za testiranje vozila i vozača. Za ovu trku je dostupno 24,358 km sa 73 krivine i ekstremnim promenama nadmorske visine, što su izazovi i za vozača i svako vozilo, posebno za teretnjake.

U trci će učestvovati 20 vozača sa CE kategorijom koji dovoze sopstvenu kombinaciju vozila (tegljač + poluprikolica). Tegljači moraju da ispunjavanju uslove za legalni drumski prevoz - komercijalno dostupni, bez modifikacija; minimalni standard emisije izduvnih gasova je Euro IV; dozvoljena dodatna oprema: standardni krovni usmerivač vazduha (spojler)/deflektor; poluprikolice takođe moraju da ispunjavanju uslove za legalni drumski saobraćaj (standardni modeli s dugom šasijom i tri osovine); teret u poluprikolicama nije dozvoljen; ukupna masa (tegljač + poluprikolica) minimalno može da iznosi 16, maksimalno 18 tona.

Vozila će se takmičiti u četiri nezavisne kategorije: klasa 1 - motori s potrošnjom konvencionalnih goriva (dizel ili HVO); klasa 2: električna vozila s baterijom - B.E.V. ili električna vozila s gorivnim ćelijama; klasa 3: motor s unutrašnjim sagorevanjem vodonika (H2); klasa 4: motor s unutrašnjim sagorevanjem bio tečnog prirodnog gasa (bio LNG).

Kotizacija za ovo nadmetanje je iznosila od 499 evra, a u nju su uključene i dve vikend ulaznice za četvrtu trku u ovogodišnjem FIA „kamionskom“ kalendaru, koja se 12. i 13. jula vozi na stazi Nürburgring Nordschleife.

Truck Efficiency Run powered by Krone je deo Kroneovog opsežnog učešća u evropskim trkama kamiona Truck Grand Prix, na kojima je kompanija tradicionalno predstavljena kao partner i izlagač.

PR saopštenje



čitanja : 96



Komentari