home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Audi A4 2.0 TDI

23 Jul 2008 - 13:27 Predstavljamo Link

Izvor : www.politika.co.yu

A4 2.0 TDI, sa novim komon rejl turbo dizelom predstavlja iskorak ka višoj klasi po pitanju udobnosti i voznih karakteritika

Kada na scenu izađe novi model Audija, tržište, po pravilu, odgovara velikim interesovanjem kupaca, uz istovremenu zabrinutost konkurencije – najpre Mercedesa i BMW - a. Krajem prošle godine u Ingolštatu su izvršili reviziju udarnog modela kako bi unapredili svoje oružje u borbi za prevlast u srednjoj klasi.

Nova generacija „četvorke“, zvanično je startovala u Srbiji pre nekoliko meseci. Zahvaljujući uvozniku, kompaniji Porše SCG, nedavno smo iskoristili priliku da se bliže upoznamo sa modelom A4 2.0 TDI.

Pogled spreda izaziva nedoumicu, da li je reč o A4 ili o kupeu sa oznakom A5. Po ugledu na starijeg brata, A4 je dobio izuzetno agresivan prednji deo. Svetlosne grupe su vrlo dominantne, a uz ksenonske farove koji se doplaćuju stižu i poziciona svetla sa LED diodama. Detalj koji u potpunosti menja izgled čitavog automobila! Centralno mesto napred zauzima prepoznatljiva Audijeva trapezoidna maska, sada još više spuštena, praktično do donje ivice odbojnika.

Od prethodnika je duži čitavih 12 cm, sa naglaskom na međuosovinsko rastojanje od čak 2,81 m. Ovakvo rešenje primenjeno je zarad povećanja unutrašnjih gabarita, ali i oslobađanja prostora kako bi se motor pomerio što više unazad. Rezultat je bolji raspored mase, što je jedan od preduslova za ubedljivo ponašanje u vožnji, naročito u dinamičnom tempu.

Ali, pre nego što startujemo potpuno novi komon rejl dizel sa 143KS, za trenutak zastajemo gotovo opčinjeni enterijerom novog A4. Kvalitetni materijali i savršena završna obrada oduvek su bili zaštitni znak proizvođača sa četiri prstena. Ipak, teško je ostati ravnodušan, jer radno mesto vozača deluje kao malo remek delo. Na utisak u velikoj meri utiču izuzetno dugačka i udobna sedišta. Dopalo nam se i što je centralni greben blago zakošen prema vozaču, u stilu bavarskog konkurenta. Na zadnjim sedištima sada ima više mesta, mada je i dalje prisutan osećaj zatvorenog prostora što je rezultat manjih staklenih površina i niže linije krova.

Na okret ključa sledi prijatno iznenađenje. Motor se oglašava tiho, čak i pri hladnom startu. Karakteristično brundanje starog agregata je prošlost, kao i famozna „turbo rupa“. Umesto sistema ubrizgavanja pumpa - brizgaljaka primenjena je komon rejl tehnologija. Novi agregat je tiši, elastičniji i „čistiji“. I još nešto, ovaj motor voli da se zavrti gotovo do 5000 obrtaja, a pri tom vuče već od niskih 1500 o/min. Dakle, može da se vozi vrlo ekonomično ukoliko se slede uputstva sa malog displeja koji prikazuje kada treba promeniti stepen prenosa (30 km/h - 3. stepen ,  40 km/h - 4. stepen, 60 km/h – 5. stepen). Sa druge strane, sklonost ka visokim obrtajima, nekarakteristična za većinu dizela, dobro dođe u sportskom režimu. Ručica menjača ima kratak hod, a čini nam se da bi prvi stepen prenosa mogao da bude malo precizniji.

I zaista, bez obzira na veliku vučnu silu (320Nm) na prednjoj osovini novi A4 se vozi vrlo neutralno. Sklonost da povuče preko nosa gotovo da je neprimetna, uz to karoserija se minimalno naginje u zavojima. A prava pesma sledi kada se izađe na autoput. Tu dolaze do izražaja svi kvaliteti Audija A4 2.0 TDI. Visok tempo ne predstavlja nikakav problem - niti će putnike ometati buka, niti će agregat biti previše žedan, čak i pri visokim brzinama. Jedino što minimalno može da poremeti idilu jesu veće neravnine koje ponekad zaljuljaju karoseriju i time blago narušavaju udobnost putovanja.

Sve u svemu, pun pogodak Audija u ovoj klasi.

Autor : V. Dedić

Tehnički podaci :

Dimenzije d/š/v 4703/1826/1427 mm, Motor komonrejl dizel, 4 cilindra, 16V, Zapremina 1968, Snaga 143KS pri 4200 o/min., Obrtni moment 320Nm pri 1750 o/min., Menjač 6 st, manuelni, Pogon napred, Kočnice 4 diska, Gume 225/45 R17, Težina 1593 kg, Prtljažnik 480 lit., Rezervoar 70 lit., Potrošnja 5,5 lit., Ubrzanje 0-100 km/h 9,4 sek, Maksimalna brzina 215 km/h, Cena od 32.694 evra.



čitanja : 7549



Komentari