Hyundai i30 CW 1.6 CRDi
Izvor : Blic.co.yu
Testiranje
karavana često zna da bude nezahvalan posao, jer potencijalne kupce zanimaju
samo tovarani prostor, prosečna potrošnja i cena. Prvo bi trebalo da bude što
je moguće veće, a druga dva naravno što manja. Dizajn, kvalitet materijala i
oprema su u drugom planu.
Zašto je to tako? Odgovor je jednostavan - karavani su u Srbiji namenjeni
isključivo taksistima, stolarima i sitnim privatnicima, koji svoje automobile
pretvaraju u tovarne mazge.
Hjundai se modelom „i30 cross wagon”, koji smo imali na sedmodnevnom „Blicovom”
testu, potrudio da karavan ponudi porodicama, koje će prljave mašine, daske i
džakove zameniti dečijim kolicima i igračkama.
Moderan dizajn
Zadatak je uspešno obavljen. „Hjundai i30 CW” izgleda moderno, za šta zahvalnost ide na račun prednjeg kraja koji je identičan hedžbek modelu. Produženje karoserije je takođe odrađeno za maksimalnu ocenu, koju ćemo upisati u indeks „Hjundaijevom“ razvojnom centru u Nemačkoj. Zadnja svetla su visoko postavljena kako bi se umanjile šanse da stradaju prilikom parkiranja ili provlačenja zagušenim ulicama. Dozu luksuza pružaju aluminijumske lajsne na branicima.
Kvalitetni
materijali
Unutrašnjost je takođe preslikana iz klasičnog „hjundaija i30”. To znači da
je sve na svom mestu, pregledno i bez suvišnih egzibicija. Za razliku od
starijih modela korejskog proizvođača očigledan je napredak u završnoj obradi i
kvalitetu korišćenog materijala. Oštrih ivica nema i spojevi su čvrsti. Kožni
trokraki volan dobro leži u ruci, a na levom paoku su komande audio-uređaja.
Pred očima vozača se nalaze dva velika (obrtomer i brzinomer) i dva mala
(temperatura motora i pokazivač količine goriva) instrumenta, između kojih je
smešten ekran bord kompjutera, s plavim pozadinskim svetlom. Na centralnom
grebenu su CD/mp3 uređaj (sa šest zvučnika) i automatska klima. U naslonu za
ruke između prednjih sedišta nalaze se priključci za USB i ajpod, bez kojih ne
mogu da se zamisle automobili 21. veka.
Najviši nivo opreme „style” podrazumeva i sedišta u kombinaciji kože i platna.
Vozačevo sedište se podešava i po visini, što i nije baš potrebno, jer je
preglednost odlična.
Razmak između sedišta je dovoljan da se ne sudarate laktovima sa suvozačem, a
bočna ojačanja dobro drže telo u krivinama. Petostepeni ručni menjač je
precizan, mada s testiranim CRDi dizel motorom nećete često morati da šaltate.
Ipak, pri brzinama većim od 130 kilometara na čas primetan je nedostatak šestog
stepena prenosa koji bi vožnju učinio tišom i ekonomičnijom. Višim, odnosno
„nogatijim” vozačima može da zasmeta prilično mala papučica gasa, koja se gubi
pod cipelom broj 45.
Ukupan povoljan utisak o „hjundaiju i30 CW” pojačava turbo dizel agregat od 1,6 litara, koji 115 KS isporučuje pri 4.000 obrtaja u minuti. Četvorocilindrični motor (16 ventila) radi mirno i dovoljno je snažan da neopterećen „cross wagon” potera do maksimalnih 189 kilometara na sat, uz vrlo dobro ubrzanje do stotke za nešto više od 11 sekundi. „Hjundai i30 CW” zajedno s putnicima može da ponese 500 kilograma tereta. Potrošnja po gradu je oko osam litara evro dizela, dok na autoputu retko prelazi više od šest litara, naravno s umerenim gasom. Zvučna izolacija je takođe poboljšana, tako da je motor do 120 km/h gotovo nečujan za putnike u kabini. Ponoviću, menjač sa šest brzina bi bio pun pogodak. Ogibljenje je tvrdo postavljeno da i30 CW ne bi klecao pod teretom, a prednji i zadnji kraj su izbalansirani.
Prtljažnik 415 litara
Prtljažnik je prosečne zapremine i obaranjem zadnjih sedišta može da se s
osnovnih 415 poveća na 1395 litara. „Kija sid SW”, brat blizanac „hjundaija i30
CW”, i pored manjeg međuosovinskog rastojanja (2650 mm) ima gepek od čak 534
litra (maksimalno 1664 litara). Gubitak u zapremini predstavlja dobitak za
putnike na zadnjoj klupi, što nas ponovo vraća na početak teksta i namenu
„hjundaija i30 CW”.
Zadnja sedišta se lako obaraju i dobija se prilično ravna površina. Ivica
prtljažnika je takođe ravna, što dodatno olakšava unošenje težeg tereta. Deo
standardne opreme su kuke i mreža za pričvršćivanje prtljaga. U prtljažniku se
nalazi i utičnica (12 volti), a ispod tapacirunga su pregrade za sitnice. Peta
vrata se visoko otvaraju.
Cena 20.945 evra
„Hjundai i30 CW” se u Srbiji nudi samo s jednim motorom (1,6 CRDi od 115 KS) i bogatim paketom opreme „style” po ceni od 20.945 evra. Izbor je pravi, jer slabiji turbo dizelaš (1,6 CRDi od 90 KS) ne može da se nosi s maksimalno opterećenim i30 CW, dok benzinci troše za 20-30 odsto više goriva. Cena je konkurenta, mada ne bih imao ništa protiv da sam umesto polukožnih sedišta dobio ESP, za koji mora da se doplati.
Sve što je potrebno
Najviši nivo opreme „style” u cenu od 20.945 evra uključuje: ABS, prednje i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, kožom obložen volan i ručica menjača, automatski klima uređaj, elektro podešavanje i grejanje retrovizora, elektro podizače prozora, prednja svetla za maglu, utičnica za USB, ajpod i AUX, CD/mp3 sa šest zvučnika, sedišta u kombinaciji koža-platno, naslon za ruke, sigurnosnu mrežu za prtljag, aluminijumske felne od 16 inča, pneumatike 205/55 R16…
Hjundai i30 CW
DIMENZIJE
Dužina 4475 mm
Širina 1775 mm
Visina 1530 mm
Međuosovinski razmak 2700 mm
Zapremina prtljažnika 415 l
Težina 1409 kg
MOTOR
Zapremina 1582 kubika
Snaga 116KS
Obrtni momenat 255Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje do 100 km/h 11,2 s
Maksimalna brzina 189 km/h
Prosečna potrošnja 7 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Hyundai, Blic