home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Fordovi inženjeri u Kelnu ne prestaju da iznenađuju automobilski svet novim modelima čija je jedna od osnovnih odlika takozvani kinetički dizajn, koji se već na prvi pogled razlikuje od mnogo toga do sada viđenog i koji sa svakim novim modelom pridobija sve više poklonika. Posle najnovijeg Mondea, zatim Fokusa, evo na red je stigla i popularna Fijesta, koja je svoju premijeru za specijalizovane novinare imala nedavno u slikovitoj italijanskoj pokrajini Toskani.

I izbor mesta nije bio slučajan. Nova Fijesta već na prvi pogled oduševljava, a njena zanimljiva pojava nije ostala nezapažena tokom dvodnevnog testa prelepim brežuljcima koji okružuju centralni gradić Toskane, Sijenu.

Razlika između nove i stare Fijeste je ogromna. Novi, kinetički dizajn Forda i ovde je jasno prepoznatljiv i daje izuzetnu dinamiku ovom automobilu dugom samo 3950 mm. Na prvi pogled vidi se sličnost sa novim Fokusom, rekli bismo Fijesta je Fokus u nešto manjem izdanju. Posebno to važi za vozna svojstva, gde se odmah posle prvih kilometara vožnje prepoznaju sportski geni Fokusa, bez obzira na agregat koji se nalazi ispod haube. Mi smo isprobavali modele sa dizel motorima zapremine 1,6 litara i 90KS, i benzince iste zapremine, ali sa svih 120KS.

Teško je reći koji je zanimljiviji. Oba motora vuku laku karoseriju (nešto preko 1000 kg) bez ikakvih problema, a donji postroj dozvoljava mnoga preterivanja na krivudavim, ali savršenim drumovima Toskane. Sve je u novoj Fijesti podređeno dinamičnoj vožnji, od izuzetno direktnog sportski dizajniranog upravljača koji prenosi i najmanju informaciju sa puta vozaču, preko isto tako sportskih, ali udobnih sedišta koja veoma dobro drže telo i u najoštrijim krivinama, do efikasnih kočnica koje se nisu „umorile” ni posle višestrukog brutalnog kočenja. Čak ni najveći skeptici među kolegama novinarima nisu uspeli da nađu iole ozbiljniju zamerku novom Fordovom favoritu u ovoj izuzetno konkurentnoj klasi. Jednodušna je ocena da je načinjen pun pogodak, od spoljašnjeg izgleda do voznih karakteristika.

Pohvale zaslužuje i unutrašnji dizajn. I tu su inženjeri sledili Fordovu „kinetiku” koja se ogleda u oštrijim, dinamičnijim zahvatima, uz uvažavanje ergonomije u najvećem mogućem stepenu. Sve je pregledno, dugmad za pojedine komande i uređaje su lako dostupna, a obrtomer i brzinomer su veoma pregledni.

Modeli koje smo imali na testu, doduše, bili su sa najvišim nivoom opreme, sa sigurnosnim sistemima i vazdušnim jastucima čak i za kolena vozača, što je presedan u ovoj klasi, do„ hends fri” ključa koji smo držali u džepu tokom vožnje.

Postignut je i zadovoljavajući kompromis između dimenzije vozila i unutrašnjeg prstora, tako da i na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta čak i za veoma krupne osobe.

A ono što će posebno zanimati potencijalne kupce nove Fijeste kojih će ubeđeni smo biti na pretek ne samo u Evropi, već i kod nas, je svakako cena. Kako su saopštili čelnici Forda na prezentaciji, cena će biti ista kao i dosadašnjeg modela, dok će Fijeste sa najvišim nivoom opreme poput one sa oznakom „gija”, već biti manje dostupne prosečnom kupcu. To praktično znači da će se ovaj Fordov model moći i kod nas da kupi za sumu od nekih 13, 14.000 evra, pa sve do 17., 18.000 sa najjačim motorima i najvišim nivoom opreme.

Ako se sve uzme u obzir, bez ostatka tvrdimo da je nova Fijesta postavila nove, više standarde kada su u pitanju automobili ove klase i zadala težak „domaći zadatak” mnogobrojnoj konkurenciji. Od spoljašnjeg dizajna, do voznih karakteristika…

Autor : Vladimir Dedić



čitanja : 4994



Komentari