home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Šef dizajnera „Tojote“ Takaši Jamamoto prevezao je 5.000 kilometara kroz Evropu kako bi razumeo potrebe kupaca pre nego što je seo za kompjuter i počeo da stvara novi „avensis“. Japanci su shvatili da se na Starom kontinentu automobili i dalje kupuju očima, zbog čega je razvoj jednog od vodećih modela D segmenta trajao čak 31 mesec, šest više od proseka. Takođe, predstavnici "Tojote" su priznali, s knedlom u grlu, da je prethodna, druga generacija "avensisa" bila dobra i pouzdana, ali i neprepoznatljiva na ulici.

Na premijeri u Milanu, i pored snega, magle i dosadne kiše, „avensis“ je pokazao svoje novo evropsko lice - moderno, agresivno i dopadljivo. Inženjeri iz Evrope su godinu i po dana zajedno radili sa japanskim kolegama kako bi ograničili uticaj istočnjačkog poimanja lepote, jer je iskustvo pokazalo da nam se ukusi ipak razlikuju. Krupan korak, pored dizajna, načinjen je i po pitanju uživanja u vožnji, koje je podignuto na viši, „nemački“ nivo.

Dinamičan dizajn

Prodaja u D segmentu na Zapadu je u poslednje tri godine opala za osam odsto i pored lansiranja šest novih modela. Međutim, na Istoku je zabeležen rast, tako da je „avensis“ zanimljiv igrač na srpskom tržištu. „Tojota“ je, za razliku od konkurencije („reno laguna“, „opel insignija“, „folksvagen pasat“, „ford mondeo“...), odustala od drastičnog povećanja dimenzija i novi „avensis sedan“ je porastao samo za pola centimetra. Bum je doživela unutrašnjost s bogatom ponudom prostora za vozača, suvozača i putnike na zadnjoj klupi. Dinamičan izgled je dobijen pomeranjem A stuba unapred za 1,1 cm, odnosno C stuba unazad za 0,5 cm. Linija „avensisa“ je izdužena i praktično se do kraja pruža bez prekida. Na testu smo imali sedan i karavansku SW verziju, koja je u standardnoj opremi obogaćena zadnjim spojlerom. Spreda ne postoji razlika i obe verzije se odlikuju novo maskom hladnjaka oivičenom hromom, masivnom haubom zaobljenom na krajevima, velikim branikom i romboidnim svetlima. Proizvođači često znaju da samo „odrade“ karavansku verziju, što nije slučaj sa „avensisom SW“. Zadnji deo je elegantan, sa proširenim, snažnim bokovima, a da bi se što manje razlikovao od sedana, zadržana je i identična svetlosna grupa. Takođe, zadnja vrata se visoko otvaraju, čime je olakšan pristup dubokom prtljažniku ravnih linija.

Prekratka sedišta

Unutrašnjost „avensisa“ je morala da zadovolji dva kriterijuma - eleganciju i praktičnost. „Tojota“ je nastavila s trendom da se u svakom narednom modelu koriste kvalitetniji materijali, koji stvaraju utisak prijatnijeg okruženja. Optitron instrumenti su pregledni i ne zamaraju oči pri dužoj vožnji. Takođe, svi dugmići i prekidači su nadohvat ruke. Osećaj prostranosti kod karavana dodatno pojačava i stakleni panoramski krov. Veoma važan detalj u kojem je „avensis“ podbacio su sedišta. Dva dana testiranja nisu bila dovoljna da pronađem pravi položaj za volanom, a sedeći deo je jednostavno prekratak za prosečnog Evropljanina. Sličan problem postoji i kod ostalih „Tojotinih“ modela osim kod nove „korole“, čija bi sedišta trebalo da ugrađuju u „avensis“. Zadnja klupa je prostrana i putnici imaju dovoljno prostora za noge.

„Tojota“ je s „avensisom“ predstavila i novu tehnologiju benzinskih motora „valvematic“, koji zamenjuju seriju VVT-i. Pored podešavanja vremena i faze otvaranja ventila, „valvematic“ podešava i hod usisnih ventila, a kao rezultat se dobija veća snaga i obrtni momenat, odnosno manja potrošnja i emisija štetnih gasova. „Avensis“ može da se pohvali i najsnažnijim 1,6-litarskim benzincem, koji ima 132 KS (prethodni 110 KS) uz 160 Nm obrtnog momenta. Agregati od 1,8 (147 KS) i 2 (152 KS) litra nude se u kombinaciji sa kontinualno promenjivim CVT menjačem nazvanim „multidrive S“ (sedam stepeni prenosa). Dobro poznati dizelaši D-4D sada ispunjavaju i ekološke norme Euro 5. Ponudu otvara dvolitarski agregat od 126 KS, kojeg prate 2.2 D-4D od 150 i 177 KS. Motori se isporučuju sa šestostepenim ručnim menjačem, dok se 2.2 D-4D 150, koji sam imao na testu, može naručiti i sa novim automatskim menjačem (šestostepeni). U tom slučaju, agregat je opremljen jedinstvenom „Tojotinim“ sistemom za kontrolu emisije CO2 nazvanim D-CAT. Automatski menjač odličan je izbor za vožnju uskim ulicama u okolini Milana, ali ručni i dalje pruža veće uzbuđenje. Potrošnja na testu iznosila je osam litara za D-4D 150 sa ručnim menjačem, odnosno oko 8,5 litara sa automatskim.

Cilj – pet zvezdica

Prethodni „avensis“ je na osnovu rezultata švedske osiguravajuće kuće „Folksam“ proglašen najsigurnijim automobilom 2007. godine. U „Tojoti“ veruju da će novi osvojiti maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu, koji će od februara 2009. biti daleko stroži. Strukturalna čvrstoća karoserije povećana je za 20 odsto, a novine su i sistemi koji se brinu za sigurnost putnika, kao što su „pre-crash“ (prepoznaje mogućnost sudara i zateže sigurnosne pojaseve, povećava pritisak u kočnicama i uključuje četiri žmigavca), „adaptive cruise control“ (kontroliše udaljenost vozila ispred) i sistemi za zadržavanje u traci (LKA i LDW).

Iznenađenje u Ženevi

Gospodin Jamamoto je obećao da će „Tojota“ nastaviti da istražuje kako da se dodatno smanji emisija štetnih gasova iako je novi „avensis“ lider po zaštiti sredine u svom segmentu. Japanci priznaju da su BMW („Efficient Dynamics“) i „Folksvagen“ („Blue Motion“) postavili standarde, ali su već za mart i Salon u Ženevi najavili iznenađenje. Predstavnici „Tojote“ su izračunali da će novi „avensis“ (sa 1,8 litarskim motorom), u poređenju sa „sitroenom C5“, za tri godine (100.000 pređenih kilometara) potrošiti 1.800 litara manje, odnosno da će ispustiti 4.400 kilograma štetnih materija manje. Da li je to dovoljno da se pobedi konkurencija?

Prodaja od 20. januara

Prodaja nove „tojote avensis“ u Srbiji počeće 20. januara kada ćemo saznati i zvanične cene. Sa novim carinskim stopama (10 odsto) raspon bi trebalo da bude od 20.800 evra za osnovni model 1.6P sedan, do 38.500 evra, koliko bi koštao najopremljeniji „avensis 2.2 D-CAT 180 SW“. U Evropi prodaja startuje 1. januara po preporučenoj ceni od 15.760 funti (17.700 evra). Testirani automobili bili su opremljeni paketom „premium“, koji kod karavanske verzije kao standardu opremu uključuje i stakleni panoramski krov. „Paket sigurnosti“ (pre-crash, ACC, LKA i LDW) se nudi kao dodatna oprema uz paket „premium“ i za modela 2.2 D-4D 150 sa automatskim menjačem.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Toyota



čitanja : 4850



Komentari

Konacno hvataju korak sa Mazdom i Hondom po pitanju dizajna!

Autor lepota 21 Dec 2008, 12:45

Zadnji deo je OK, ali prednji mi nekako ružan... Deluje od napred kao neki kineski auto sa velikim svetlima..

Autor Miki 21 Dec 2008, 15:40