Ford Fiesta 1.4 Trend

Preuzeto sa : Blic.rs
„Ford“ je u 33 godine prodao više od 12 miliona „fijesti“, ali je tek s modelom poslednje generacije zaigrao na kartu atraktivnog izgleda. Razlog je jednostavan, 1976. i 2009. nemaju dodirnih tačaka kada je shvatanje dizajna u pitanju.
Praktičnost i ekonomičnost u svakodnevnoj vožnji izgubili su
primat i automobili su postali sastavni, nezamenjivi deo modernog života
muškaraca i žena 21. veka. Zato i ne čudi da je „Ford“ novu „fijestu“ ponudio u
čak 15 različitih boja i pet nivoa opreme. Kupcu je ostavljeno da kombinuje i
da za uložen novac dobije upravo ono što želi.
Atraktivan
dizajn
Izgled „fijeste“ u jednoj reči može da se opiše kao kosmopolitski. Naravno, nastavio je trend kinetičkog dizajna koji je prepoznatljiv kod svih novijih modela iz „Fordove“ porodice, ali je dopadljivost podigao na viši nivo. „Fijesta“ je klasičan primer da komentar pripadnica lepšeg pola „baš je sladak automobil“ ne mora kod muškaraca da izazove „okretanje“ stomaka i lančanu reakciju „nema teorije da ga vozim“. Na testu „Blica“ uverio sam se da je podjednako namenjen i jedni, i drugim, pa čak i u „vruće“ ljubičastoj boji. Spreda dominiraju velika svetla oštro pomerena unazad i maska u obliku obrnutog trapezoid, vodoravno podeljena nosačem tablice. Branik je masivniji nego što to nasleđem pripada malim gradskim automobilima. U zavisnosti od ugla gledanja, nova „fijesta“ je i divlja, i pitoma, što je još jedan od trikova da se pomire nesuglasice polova. A stub je takođe postavljen pod oštrim nagibom zbog bolje preglednosti. Klinastom izgledu pomaže i bočna linija koja se pruža sve do zadnjih, visoko postavljenih svetala. Tako je naglašena dinamičnost „fijeste“, a svetla su zaštićena od „čukanja“ sa žardinjerama i drugim automobilima prilikom parkiranja. Prtljažnik je za klasu prosečnih 295 litara.
Dizajn enterijera je možda malo više naklonjen „njoj“ sa
lepo ukomponovanim bojama i atraktivnim dezenom presvlaka sedišta. Velike
plastične površine su „izlomljene“ i kao da zajedno sa volanom i menjačem
obuhvataju vozača. Instrumenti, dugmići i ostali detalji ukazuju da ste u
originalnom „Fordu“, a ne u kokpitu pozajmljenom iz nekog većeg automobila.
Upravljač je moderno dizajniran, s dodacima metalnog sjaja na krakovima.
Prijatan ambijent kvari „hladna“ plastika upravljača, koja se pojavljuje i na
još nekim delovima unutrašnjosti. Paket opreme „trend“ ne podrazumeva kožom
obloženi volan, koji je za testiranu „fijestu“ doplaćen 115 evra. Glavni
instrumenti (obrtomer levo i brzinomer desno) nepravilnog su oblika i dosta
podsećaju na „oči“ robota iz animiranog filma „Voli“. Pregledni su i ne
zamaraju oči, ali, kao uostalom i kod većine gradskih automobila, nema
pokazivača temperature motora. Futuristički izgled centralne konzole takođe ima
svoju cenu,jer su komande muzičkog uređaja gotovo horizontalne i nisu
pregledne, dok su prekidači ručnog klima uređaja postavljeni prenisko. Naravno,
uz kraće privikavanje pokreti ruku postaju potpuno prirodni. Nepraktično je
postavljen i prekidač za paljenje svetala, koji se nalazi levo od vozača, ali
iza volana. Sedišta su kvalitetna i komforna, bez preteranih bočnih ojačanja.
Prostora za vozača i suvozača ima dovoljno, dok će putnici na zadnjoj klupi
imati manjih problema sa kolenima. Nova „fijesta“ je zadržala dimenzije
prethodnog modela, od kojeg je lakša za 40 kilograma. Poboljšana je i zvučna
izolacija.
Uživanje
u vožnji
Najjača strana nove „fijeste“ ipak su vozne karakteristike, po kojima je
„Ford“ i stekao slavu. Nije neskromno reći da se „fijesta“ vozi dobro kao
recimo „fokus“ ili „mondeo“. Kruća šasija obezbeđuje odlično „ležanje“ u
krivinama, a za „motanje“ po gradu brine se električni servo uređaj u
upravljačkom sistemu (EPAS). On omogućava lakše manevrisanje u zagušenim
ulicama i „fijestu“ transformiše u agilan automobil. „Fordovi“ tehničari su
uspeli da doteraju EPAS, koji je za razliku od hidrauličnog sistema, znao da
svojom „bezosećajnošću“ puta pokvari užitak vozačima. Benzinski motor od 1,4
litre i 96 KS je pravi izbor za kupce koji se ne orijentišu samo na gradsku
vožnju. Pri nižim obrtajima je miran, tih i štedljiv (potrošnja do 7 litara na
100 kilometara), dok se na višim budi sportski gen. Kombinovana potrošnja na
testu iznosila je 8,7 litara. Nudi se i slabiji 1,25-litarski benzinac (82 KS),
kao i dva turbo dizelaša - 1,4 TDCi sa 68 KS i 1.6 sa 90 konja. Petostepeni
ručni menjač je odličan i ne zamara pri čestom šaltanju.
Zaključak nije teško izvesti jer se radi o stvarno dobrom gradskom automobilu,
atraktivnom, zabavnom i lakom za vožnju. Uživanje, bez obzira da li se krećete
40 ili 140 km/h je zagarantovano. Jedino što može da zasmeta je plastika
slabijeg kvaliteta u paketu „trend“. Mislim da nije na nivou 13.590 evra
vrednog automobila.
Klima se dobija uz paket „trend“
„Ford fijesta“ u Srbiji startuje od 10.990 evra za model sa troja vrata, 1,25-litarskim benzincem i opremom „ambient“, u koju kao standard ne ulazi klima-uređaj. Ručna klima počinje od paketa „trend“ koji, između ostalog, podrazumeva i daljinsko centralno zaključavanje, visinski podesivo vozačko sedište, elektropodizače prednjih prozora, bord kompjuter, kvake na vratima u boji vozila, elektropodesivi grejani retrovizori u boji vozila sa integrisanim pokazivačima pravca, radio/CD/MP3, 4 zvučnika, displej sa prikazom dve linije teksta, audio-komande na volanu, čelične felne od 14 inča... Cena „fijeste“ sa dizel motorom je od 13.700 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Ford, Blic.rs
Ja sam slušao Fordovog glavnog diyajnera Fijeste, i rekao je da je to automobil podjednako napravljen i za žene i za muškarce,i za mlade i za stare samo što više cilja na mlađe generacije. Pa dali bi neki muškarac kupio automobil koji je proglašen kao ženski? Pogledajte mini kako je prošao ovih meseci... Samo po jedan automobil mesečno. Onaj automobil koji je danas proglašen za ženski, može odmah da se smatra zaboravljenim
ja sam kupio ovu fiestu sa motorom 1.25, 82ks, trend paket sa maglenkama u moondust silver boji, i bas me briga ko ce sta reci i kako ce da svrsta ovaj prelep auto