Hyundai Sonata 2.0 CRDi

Preuzeto sa : Blic.rs
„Hjundai” je novom generacijom svojih modela sa oznakom „i” napravio proboj na evropsko tržište, koje je osetilo potrebu za kvalitetnim, izdržljivim i pouzdanim automobilima. Kada se sve nabrojano „podvuče” povoljnom cenom, onda ne čudi da su i10, i20 i i30 među najprodavanijim u svojoj klasi.
Uvod je važan jer smo na „Blicovom” testu imali redizajniranu „sonatu”, lišenu slova „i”. Limuzina dugačka 4,8 metara zadržala je svoje prepoznatljivo ime, koje će južnokorejski proizvođač od 2010. godine promeniti u i40. Do tada, „sonata” ostaje „sonata”, ista ona koju je pre više od tri decenije dizajnirao legendarni Đorđeto Đuđaro. Italijanski mag je bio angažovan da „sonati” podari lice koje će privući kupce u SAD-u i Kanadi.
Osvežen izgled
Testirani model je zvanično fejslift četvrte generacije, a kozmetičke promene su zahvatile masku hladnjaka, prednja svetla i branik, zadnja svetla i točkove. Zadržan je elegantan, ali i potpuno nenametljiv stil, kako bi se ostavilo dovoljno prostor za novi „hjundai i40”. „Sonata” je školski primer jednostavnog dizajna, pravilnih linija, koji neće izazivati uzdahe, ali će isto tako dugo da traje. Prednji deo ističe velika hromirana maska hladnjaka, dok je sve ostalo... pa, rekao bih, već viđeno. Odmah je jasno da trendsetere nećete pronaći za volanom „sonate”, za koju će se odlučiti vozači koji kupuju razumom. Za specifično srpsko tržište izgled i „zvučno” ime i dalje imaju presudnu ulogu, ali se sve češće u odlučivanje uključuje i digitron.

Bogat enterijer
Sve rečeno za spoljašnji izgled vredi i kada pričamo o enterijeru. Međutim, pre otvaranja vrata moram da prokomentarišem ključ, koji kao da je zaostavština iz prošlog veka. Jeftin, sitan i sa zasebnim komandama daljinskog otvaranja, predstavlja pravo razočaranje.
Šteta! Kabina je očekivano prostrana i u kombinaciji sa velikim prtljažnikom (zapremina 523 litara) idealna je za vozača i četiri putnika. Prednja sedišta su komforna, ali s nešto kraćom sedećom površinom. Zadnja klupa je podjednako komotna i stvarno ne mogu da se pronađu veće zamerke. Instrumenti i komande su smešteni gde ih i očekujemo, a najprijatnije iznenađenje je kvalitet korišćenog materijala, na koji nismo navikli u južnokorejskim automobilima. Takođe, završna obrada, spojevi elemenata, audio uređaj i odlična zvučna izolacija su za čistu desetku. Brojne pregrade za sitan novac, mobilni telefon, limenke pa i flaše otkrivaju da je „sonata” podjednako dobra i kao poslovni, i kao porodični automobil. Pregledni instrumenti su osvetljeni plavim svetlom, prijatnim za oči.
Motor za
sladokusce
Glavno oružje „hjunda sonate” je ipak motor, dvolitarski
turbo dizelaš sa 150 konja i maksimalnim obrtnim momentom od 305 pri 3.800
o/minutu. Agregat je prava mera za 1,8 tona tešku limuzinu, koja do stotke
ubrzava za 11,6 sekundi i hvata 203 kilometara na sat. Performanse su sasvim
zadovoljavajuće, kao i potrošnja, koja se na otvorenom kreće oko osam litara na
100 kilometara, dok u gradu ne prelazi 11 litara evrodizela.
Motor je elastičan, dobro vuče i pri nižim obrtajima, a sve bez trzaja i
razbacivanja snage. Veliki napredak „Hjundaijeve” tehnologije predstavlja novi
šestostepeni ručni menjač, na koji ćete se privići već posle desetak kilometara
vožnje. Hod jeste nešto duži, ali je precizan, naročito prilikom prebacivanja u
iz viših u niže stepene prenosa. To ističem jer je za, recimo, preticanje
kolone kamiona na Ibarskoj magistrali potrebno često vraćanje u četvrtu, a
ponekad i u treću brzinu. Vešanje je podešeno tako da u potpunosti sarađuje s
motorom, upravljačem i menjačem, pri čemu je naglasak stavljen na komfor.
Sportski karakter je neprimetan, ali to nikako ne znači da bi trebalo da
izbegavate žustriju vožnju. Mala zamerka odlazi na račun upravljača, koji bi
mogao da bude direktniji. Ako ne želite da novac uložite u dizel motor,
„sonata” se prodaje i sa dvolitarskim benzinskim agregatom od 164 KS.
Pet
godina garancije
Pored motora, „sonata” se hvali i petogodišnjom garancijom i
bogatom serijskom opremom, koja u prvom nivou opreme „biznis” donosi vazdušni
jastuk na vozačevoj i suvozačevoj strani, bočne prednje vazdušne jastuke i
bočne vazdušne zavese, ručni klima-uređaj, CD/mp3 uređaj, kožom obloženi volan,
svetla za maglu, prednji i zadnji naslon za ruke, aluminijumske felne od 16
inča, gume 205/60 R16... Viši paket opreme „prestiž” nudi automatsku klimu,
ESP, utičnice za USB i ajpod, elektropodesiva kožna sedišta, bord kompjuter,
alu felne od 17 inča... Cena „sonate 2.0 CRDi” sa opremom „biznis” je 19.900
evra, dok testirani model sa paketom „prestiž” košta 23.230 evra. Početna cena
benzinaca je 18.900 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Hyundai, Blic.rs