Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Preuzeto sa : Blic.rs
Novi „reno klio” biće spreman tek za 2011. godinu, tako da će francuski proizvođač svoju poziciju na tržištu pokušati da zadrži redizajniranom trećom generacijom, koja je lansirana u martu na Salonu u Ženevi. Fejslift je pre svega zahvatio prednji deo "klija", koji sada liči na novi "megan", dok su za prijatan ugođaj u kabini korišćeni kvalitetniji materijali.
Važnu ulogu (17 odsto evropskog tržišta) u „klio” gami igra karavanska verzija, odnosno takozvani grandtur. Jedan od faktora dobre prodaje je i skromna konkurencija, koja daje smisao postojanju malog gradskog karavana. Na papiru „klio grandtur” protiv sebe ima jedino „pežo 207 SW” i „škodu fabiju karavan”. U „Renou” su osetili da je brojnim vlasnicima „klija”, sa širenjem porodice potreban veći, praktičan automobil, u koji bez problema mogu da se smeste dečja kolica i svakodnevnu potrepštine za gradsku vožnju. I tako je nastao „grandtur”.
Mali „megan”
Osveženje dizajna odrađeno je u pravom trenutku, jer „grandtur” od pojavljivanja nije imao ozbiljnijih mana, osim možda neatraktivne pojave. Jasno je da o ukusima ne bi trebalo raspravljati, ali „klio grandtur” danas izgleda dinamično i moderno. Ceo prednji deo je izražajniji zahvaljujući novim svetlima i braniku, odnosno dizajnerskom pravcu koji je uspostavio ponos kuće „reno megan”. „Klio” karavan je postao muževniji, sa naglašenim bokovima, dok dozu ženstvenosti daju zaobljene, čiste linije. Zadnjim delom takođe dominiraju visoko postavljene svetlosne grupe i krovni spojler.

Kvalitetnija unutrašnjost
„Reno” je, da bi stvorio porodični ambijent u kabini, počeo da upotrebljava kvalitetnije materijale, prijatne na dodir. Dosta računa se vodilo i o završnoj obradi, pa tako više nema oštrih ivica na spojevima. Na taj način Francuzi su pokazali da brinu o kupcima koji nemaju dovoljno novca, ili jednostavno ne žele, veći i za održavanje skuplji automobil. Upravljač, instrumenti i prekidači su poznati od ranije i nije potrebno dodatno vreme za privikavanje. Vozač može da bude zadovoljan svojim položajem, ali ne i sedištima. Sedeća površina je kratka, uska i ravna. Putnici na zadnjoj klupi takođe nemaju previše prostora, pre svega za kolena. Paket opreme „dinamik” pored standardnih klima uređaja i CD/MP3 plejera s komandama na upravljaču nudi i brojne vazdušne jastuke, što „klio grandtur” čini jednim od najsigurnijih u klasi.

Kolica staju bez problema
Kupcima karavana od važnosti je prtljažni prostor, na čiju zapreminu (439
litara) nije uticao fejslift, mada je redizajnirani „klio grandtur” za 2,6
centimetara duži od „originala” treće generacije. Jednostavnim preklapanjem
zadnjih sedišta (bez potrebe za uvlačenjem naslona za glavu) zapremina se
povećava na 1.277 litara, pri čemu mogu da se prevoze i duži predmeti (vrata
ormara, merdevine…). U praksi, „grandtur” se može pohvaliti i niskim pragom
utovara, koji je od velike pomoći kada u gepek ubacujete teže stvari. Takođe,
gornji deo zadnjeg branika je širok i obložen zaštitnom gumom, kako bi na njega
odložili predmete koje bi ste poslednje da spakujete. Ispod ravnog poda se
nalazi dodatna ostava za sitnice. Njena uloga je dvostruka, jer se skidanjem
prekrivača poda dobija dodatnih desetak centimetara dubine, što je od velike
koristi prilikom transporta viših stvari. Dečija blizanačka „kišobran” kolica
bez problema staju po dubini, pa čak i po širini prtljažnika.
Štedljivi
motori
Testirani model pokretao je štedljivi 1,5 dCi dizelaš sa 85 KS i „eko” oznakom, koja znači da je emisija ugljen dioksida ispod 140 g/km (za 1.5 dCi iznosi 117 g/km), da fabrika ima ekološki sertifikat ISO14001 i da je u vozilo je ugrađeno više od pet odsto reciklirane plastike. Motor na prvom mestu brine o potrošnji (6,8 litara u gradu, odnosno 5,2 na otvorenom putu), pa tek onda o zabavi u vožnji. S dvoje putnika 13 sekundi do „stotke” i maksimalnih 174 km/h mogu da budu više nego dovoljni, ali dodavanjem tereta mali dizelaš gubi snagu. Nedostatak se najviše oseća prilikom preticanja, kada je neophodno da se vratite u treću, a ponekad i u drugu brzinu. Petostepeni ručni menjač je dužeg, ali preciznog hoda. U ponudi je i snažniji 1.5 dCi sa 105 konja, kao i 1,2-litarski „eko” benzinci sa 75, 81 i 101 KS.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Renault, Blic.rsOni plate da se napišu hvalospevi o svakom novom modelu ...
Tako je bilo i kada se prvi put pojavio Clio 3 ..
Zbog toga što vozim Reno od 1994. godine i pohvala o Clio 3, kupio sa taj model (1,2) ..
I veoma sam se prevario. Tu grešku ne mogu sebi da oprostim, pogotovo što sam kupio prvi u januaru 2006. godine koji je vraćen zbog prekomerne potrošnje goriva u gradu (15 l/100 km), "vukao" je u levu stranu, habao je zadnje gume po spoljnim ivicama i postojala je opravdana sumnja da su mi prodali malo korišćen automobil, a naplatili ga kao nov ..
Ponovo sam u martu 2007. godine kupio isti model (1,2), i ponovo napravio istu grešku, jer nikakvih poboljšanja kod godinu ipo dana kasnije proizvedenog modela, nije bilo ..
Reklamirao sam i taj, ali su odugovlačili sa prihvatanjem reklamacije do isteka garantnog roka ..
Onda su ponudili komercijalnu zamenu, koju sam mogao i bez njih da izvršim i kod drugih proizvođača ..
Tražio sam pomoć od svih državnih institucija i nisam je dobio ..
Reno se bavi prevarama u Srbiji, a iza toga stoje Milan Belin iz Reno Srbija i Biserka Frkač iz Reno Hrvattska ..
Ovim putem, pozivam ih da mi isporuče novi automobil, jer sam reklamaciju uputio nekoliko meseci od dana kupovine ..
Tržište u Srbiji je postalo deponija za bilo koju robu, pa i za automobile .. čast izuzecima ako ih ima i ako i oni ne muče svoje kupce, kao što to čini Reno ..
KOLIKO RENOU DOBRO IDE PRODAJA, ORGANIZOVALI SU NAGRADNU IGRU U KOJOJ JE PRVA NAGRADA, BAŠ CLIO 3 ..
BEŽITE OD CLIO 3 .. ZA DRUGE MODELE NE ZNAM KAKVI SU, ALI SU SE U MOM GRADU ŽALILI I NA MEGAN, PRETHODNI MODEL ..
Iza svake reči stoji i potpisujem se pravim imenom ..
wow jak post! tako treba! Samo ostro, kad vec auto mediji nemaju muda da isu o stanju auto trzista, onda to moraju korisnici, preko cije se grbace bogate alavi auto dileri!
A zasto se ti prijatelju povlacis po ovim stranicama i uporno kukas na uvoznika i na sam Reno lepo presavij tabak tuzi i gotova prica ja potpuno podrzavam stav da se u Srbiji prodaje skart roba i da se tome jednom mora stati na put ali ne ovakvim pristupom za pocetak reklamacije.org pa na dalje...
Mnogo znaci i ovo sto ovde pise razocarani kupac, bar meni licno sasvim dovoljno da u skorijoj buducnosti ne razmatram ijednog Renoa.
A kao da sam ga i razmatrao :D
Iskreno i ja sam cuo svakakve gluposti za renoa, naravno ne mogu da proverim glasine... Samo me interesuje da li oni u renou znaju sta njihove "musterije" pricaju po sajtovima, odmah bi se angazovali ;) U svakom slucaju, skode ovakve glasine ili misljenja, dovoljno da ne odustanem od mercedesa :) LOL ;)
Ja vozim klio 2 i sve je super dok nije poceo da pije nas Euro dizel, jadni mi sto Renoe vozimo. To nije gorivo nego mazut da ne pricam sta sam menjao. Reno nikad vise sad kupujem Korejanca ili Japanca samo ne Nisan jer je to isto. A da varaju to je tek prica isto je i sa Fordom
Razne price reaznih ljudi... Sto se renoa tice to je prosek. Ali kad covek promeni dva primerka istog modela i ima iste probleme treba da se zapita. Za potrosnju znam - na ume da vozi, jer takav automobil trosi u proseku 6 l i na mom autu i na mnogim koje vozim. A sto se tice zadnjeg trapa u pocetku je to bila falinka koja se javlojala uz pretovar i menjli su mostove o trosku proizvodjaca. Koji god auto kupis prijatelju tako ce ti biti. A sto se potrosnje tice nauci da vozis i ne dozvoljavaj laicima da ga cackaju.
Neki se zale na pezoa, neki na WV a zalbice tek da bude, za ovakve pare kvalitetan auto, e to nema.
@car export od 09. jula 2009.
Prijatelju, vozač sam od 1978. godine. Promenio sam dosta automobila..
Sa privatnim sam do sada prešao oko 580.000 km., a sa službenim još oko 150.000 km. Imam pojedinačnu evidenciju pređenih km.
Veruj mi, veoma sam iskusan vozač. Vozio sam i u zemlji i u inostranstvu ..
Sve što sam napisao za Clio 3 1,2 16v, apsolutno stoji ..
Pa, zar ti nije dokaz Zapisnik sačinjen od strane ovlašćenog lica iz Post-prodaje Renoa i podatak o potrošnji od 12,33 l/100 km van saobraćajnog špica i bez upotrebe klima uređaja ..
Razmisli ..
Pozdrav ..
I tako iskusan vozac opet izabere Reno?!? Stvarno mi nisi jasan...
VOZIO SAM KLIA 2 I TROSIO JE NA 100-5.5LIT,A GAZIO SAM GA I 150,160 NA SAT. ZA PET GODINA IMAO SAM SAMO JEDAN KVAR OD 20 EVRA.AH DA BIO JE 1,2;98,GOD.
Želim da kupim gradski auto koji jeftin za održavanje i da malo troši, do 4000 evra. Obavezno mora da ima: klimu, ABS, Servo, Airbeg -2+bočni, ASR, Fabrički radio sa CD, metalik, Centralno i daljinsko zaključavanje, najmanje 2 code ključa, 16 ventila, 1,2, 1,4 kubika, 55/75 snaga motora.
@Aca
Pa ne znam, jesi razmisljao o lamborghiniju ili ferrariju? Ima i ovaj novi AM rapid - dobar!