home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Nova "kija sportidž" je još jedna potvrda da Azijci bolje od Evropljana znaju šta Evropljani žele, bar što se tiče dizajna i voznih karakteristika.

Automobili bez imidža predodređeni su za neuspeh na Starom kontinentu o čemu "Kija", kada je "sportidž" u pitanju, ne bi trebalo da brine. Dizajn potpisuje bivši "audijevac" Peter Šrajer, koji se proslavio "audijem TT", a koji je po dolasku među Južnokorejci radio novi "sorento", "soul" i "forte".

Blic pogled prema novom "sportidžu" dovoljan je za zaključak da se u potpunosti razlikuje od druge generacije (predstavljena je 2004.). Napušten je monoton, poluterenski izgled, a veća pažnja je poklonjena aerodinamici, tako da je koeficijent otpora vazduha karoserije smanjen sa 0,40 na 0,37. Novi "sportidž" je postao ugledniji član modernog društva, odnosno automobil koji biste voleli da parkirate ispod prozora.

Sportska linija

"Sportidž" ima dosta zajedničkog sa bratskim "hjundaijem ix35" (ex "hjundai tuson"), koji je već više meseci prisutan na našem tržištu. Oba modela se proizvode u fabrici u Slovačkoj i praktično su kao blizanci. Naravno, u tome nema ništa lošeg jer se "Kija" i "Hjundai" zajednički, ruku pod ruku, bore na većini svetskih tržišta. Kod nas bi ipak trebalo da stavimo znak nejednakosti i da o "sportidžu" govorimo kao o modelu za sebe. Dizajn je urađen po poslednjim standardima i, verujte na reč, mnogo bolje izgleda u prirodi nego na fotografijama. Snažna silueta zadovoljava čulo vida, pogotovo u kombinaciji s tehnonarandžastom bojom, koja je postala zaštitni znak novog "sportidža", dužeg, šireg i nižeg od prethodnika. Vizuelni doživljaj pojačavaju i dnevna LED svetla i novi aluminijumski naplaci od 18 inča.

Pametni AWD sistem

Unutrašnjost je odrađena klasičnije sa preglednom i jasnom grafikom instrumenata. Vozač očekivano sedi visoko, a upravljač nam je poznat iz "pro sida". Preglednost je vrlo dobra, a vozača i putnike oduševiće veća ponuda prostora za kolena, glavu i laktove. Veliki napredak je učinjen upotrebom kvalitetnijih materijala. Plastika je mekana i prijatna na dodir. Set-ap novog "sportidža" zadovoljiće i fanove sportske vožnje, pre svega zbog direktnog upravljača i novog "dynamax AWD" sistema pogona na sve točkove urađenog u saradnji s "Magnom". "Dynamax" je nazvan pametnim jer, za razliku od konkurencije, na osnovu prikupljenih podataka AWD sistem prilagođava putu pre nego što se uslovi promene.

Dva motora

Za početak, u ponudi su dva motor, oba zapremine dve litre. Benzinac razvija maksimalnih 163 konja, ali uz skroman maksimalni obrtni momenat (195 Nm), dok je iz CRDi dizelaša izvučeno 136 KS (319 Nm). Bez sumnje, dizelaš je pravi izbor jer dolazi sa šestostepenim ručnim menjačem. Benzinac, za koji je teško poverovati da ima 163 KS, ima stepen manje, što ga čini bučnim i većim "trošadžijom" pri brzinama od 120 km/h i naviše. Oba motora mogu da se naruče i sa automatskim menjačem (šest stepeni), koji se dodatno naplaćuje, kao i s pogonom na sve točkove. Iskreno, manuelni menjač je ne samo jeftinija već i bolja opcija. Do kraja godine očekuju se i novi 1,6-litarski benzinac (140 KS) i 1,7 CRDi sa 115 KS.

Cena 18.990 evra

Cenovnik novog "sportidža" za Srbiju biće kompletiran u narednih nekoliko dana, kada će i početi zvanična prodaja, a poslednja informacija je da će ulazni model sa benzinskim motorom, 2WD pogonom i punom sedmogodišnjom garancijom koštati 18.990 evra. Vredno pomene je da bazni paket opreme, pored ručnog klima-uređaja i šest vazdušnih jastuka, podrazumeva i ESP i aluminijumske felne. Isporuka kupcima u Srbiji počeće u septembru.

Kija sportidž 2.0 CRDi

DIMENZIJE
Dužina: 4.440 mm
Širina: 1.855 mm
Visina: 1.635 mm
Međuos. razmak: 2.640 mm
Prtljažnik: 564 l

MOTOR
Zapremina: 1.998 kubika
Snaga: 136 KS
Obrtni momenat: 319 Nm
Rezervoar: 55 l

PERFORMANSE
Ubrzanje: 11,3 sekundi
Maks. brzina: 181 km/h

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs i Kia 



čitanja : 8094



Komentari

Najlepsi SUV!

Autor milan 16 Jul 2010, 14:33

Uh, zver, sa sve ovim felnama :)

Autor Milos 16 Jul 2010, 14:46

Koliki ovo ima klirens?

Autor Moron 16 Jul 2010, 14:51

@moron:

Katalog kaze 265mm

Autor Milos 16 Jul 2010, 15:11

Miloš
Klirens 265 mm? Deluje nemoguće... Pa, nema ni pravog terenca sa tim klirensom, a ne SUV-a. Nije to Pinzgauer ...

Autor Moron 16 Jul 2010, 15:19

Moron
Vidiš pinzgauera sam "smetnuo sa uma". I to bi divlja sprava, nezavisno vešanje sa svim potrebnim blokadama. Znaš da sam nekada vozio karburator od pinza na Yugu. 1.3 motor sa minimum 110ks.
A ovi SUV sa tolkim klirensom i 2WD su neupotrebljiva stvar, ni za asfalt ni za off road. Kao vodoinstalater na kraljevskom balu.

Autor Mange 16 Jul 2010, 15:33

http://www.kia.rs/novi_sportage/

Ako lazu oni, lazem i ja :)

Autor Milos 16 Jul 2010, 15:44

Hrabar dizajn koji izgleda odlicno!

Autor MiniCooperS 16 Jul 2010, 15:50

Kia sve bolja i bolja.

Autor Damko 16 Jul 2010, 16:03

I kad uporediš dizajn sportage-a i hyundai-ja ix 35 , vidiš da je kia lepša u svakom pogledu

Autor Dejan L 16 Jul 2010, 16:14

Mange
Ako je klirens kako kažu, izgleda da će vojska ubuduće ovo voziti umesto "Pinza" ...
Razmišljam, koliko li ti je yugo trošio sa tim karburatorom...

Autor Moron 16 Jul 2010, 16:19

Opet sam pročitao tekst, ovaj novinar blic-a ne zna ni padeže ni gramatiku uopšte.
A za dizajn imam 1 zamerku koju opraštam, a to je preširok C stub krova! Mogu misliti kakva je preglednost unazad.

Autor Dejan L 16 Jul 2010, 16:23

Дизајнер прешао из Аудија у Кију? А из БееМВе-а у Хјундаи? Дизајнирао и кију соул? Па он дефинитивно обожава задњи стуб од 60см ширине.
* Морон
А колики је коефицијент отпора југа?

Autor Милош 16 Jul 2010, 16:27

Moron
Na otvorenom, šdeljiva vožnja, mali gas do 140km/h, potrošnja je bila 7.5l/100km.
A "uktanje" nikad nije izračunato. Inače dizne nisu od pinza. Prvo grlo na minimumu a na drugom je regulacija daleko veća nego na pinzu.
Mnogi su dolazili da vide...
A i oni pretečeni stizali pred kafane da vide čudo...

Autor Mange 16 Jul 2010, 16:33

@ Miloš
Da dizajner bmw-a serije 1 je dizajnirao poklopac prtljažnika hyundaiju i30. E da i soul i sportage imaju preširok C stub.
@ Moron
Meni je podatak o klirensu sumnjiv, kolike su onda gume, kad je klirens 265mm? Sajtne (pragovi) su negde malcice ispod polovine gume, pa ispada da je guma 2x265mm

Autor Dejan L 16 Jul 2010, 16:37

Mange
Taj yugo je trošio kao da je imao motor EURO 5 ...

Dejan L
Jeste on vizuelno dosta "visok", ali je fotografisan tako da se ne vidi "pod" kola i elementi vešanja, tako da je teško proceniti klirens. Ja zaista ne znam ni jednog terenca sa klirensom 265 mm ...

Autor Moron 16 Jul 2010, 18:09

lik je dizajnirao i audi a6 c5

Autor hh 16 Jul 2010, 18:23

Klirens mu je ovako na oko ~20cm, pristojno izgleda limarija ali ja ovo nikada ne bih kupio iz 2 razloga:
- Korejanci imaju vasarsku politiku u Srbiji i takve klijente privlace sa svojim kampanjama i cenama.
- 7 godina bez chipovanja dizela! :O

Autor lok 16 Jul 2010, 18:51

Panchev9
Jedno stručno pitanje! Šta ti je lepše, ova KIA ili iX 35?
I ako bi inače morao, šta bi uzeo?

Autor Moron 16 Jul 2010, 19:15

@Moron
Pozdrav
Posto si me stavio uza zid...
Hyundai iX 35...

Autor Panchev9 16 Jul 2010, 19:17

Panchev9
Sigurno imaju i neki razlozi iz kojih sledi Tvoj zaključak? Udostoji nas Tvoje još jedne rečenice bar ...

Autor Moron 16 Jul 2010, 19:22

Zbog "Kijinog" izgleda, pre bih uzeo 3 Lade Nive...
1 da vozim a 2 za delove...
Ili Duster i Niva...
iX 35 izgleda Ok, ali SUV nikad ne bih uzeo u obzir...

Autor Panchev9 16 Jul 2010, 19:25

Panchev9
Zahvaljujemo na eseju ... Nadamo se da nije suviše mučno ...

Autor Moron 16 Jul 2010, 19:26

Nije...
Mada suprotno praksi...

Autor Panchev9 16 Jul 2010, 19:33

Meni ix 35 deluje kao da ima male točkoe, a prostor iznad prednjeg točka pa sve do haube je toliki da ceo auto visi u vazduhu, a tek ogromna limena površina iznad zadnjeg točka, možda bi se crnom plastikom preko rubova to sredilo donekle...

http://data.motor-talk.de/data/galleries/748653/6008566/hyundai-tucson-2010-ix35-1-14292.jpg

Autor Dejan L 16 Jul 2010, 19:50

AUto je vrh. Za te pare nema bolje

Autor sum 31 Avg 2010, 19:15