Test : Kia Sportage 2.0 CRDi VGT

Preuzeto sa : NSautomobili.com
Zahvaljujući Auto Centru Papić, ovlašćenom prodavcu i serviseru Kia automobila, bili smo u mogućnosti da testiramo novu Kiu Sportage
Dolazak južnokorejske Kie na naše tržište, pre skoro deceniju i po, je bio obeležen početkom prodaje dva zanimljiva i pre svega pristupačna vozila. Prvi model je bila limuzina niže klase pod imenom Sephia, a drugi, i za nas zanimljiviji model, je bio mali SUV model Sportage. Iako je dočekan sa velikom dozom nepoverenja, brzo je pronašao put do, za naše uslove, pristojnog kruga kupaca, među kojima su se našle i brojne organizacije poput Auto Moto Saveza Srbije. Sa drugom generacijom modela Sportage Kia je otišla jedan korak dalje, nudeći tržištu prostranije i stilski privlačnije vozilo kod koga su kvalitet izrade i udobnost u vožnji bili posebno naglašeni. Jedini problem koji je Sportage posedovao je rodbinske prirode, jer se u to vreme na tržištu pojavio i sestrinski model Hyundai Tucson, koji je pokupio veći deo tržišnog kolača. Treća generacija je i pored ponovo prisutnih rođačkih veza (Hyundai ix35) sada samostalniji proizvod od koga se očekuje mnogo više.

Nova, treća, generacija modela Sportage se odlikuje prilično nesvakidašnjim
dizajnom karoserije, ili koristeći reči glavnog dizajnera Kie, Petera Šrejera,
njegova namera je bila - »Hajde da napravimo predmet požude«. Elegantan i na
momente agresivan izgled prednjeg dela karoserije nijednog ljubitelja
automobila neće ostaviti ravnodušnim. Čak i letimičan pogled na prednje farove
otkriva sličnost sa ranije predstavljenim Sorentom, ali je izgled novog modela
dobio par dodataka sa kojima se ističe njegova individualnost. Tu pre svega
mogu da se svrstaju dnevna (LED) svetla, integrisana u glavne farove. Maska
hladnjaka je već viđena na restilizovanom cee'd-u, a pravo iznenađenje
predstavlja predimenzionisana zadnja svetlosna grupa. U odnosu na prethodnika
novi Sportage je duži (+9 cm), širi (+6 cm) i niži (-1,5 cm) i ima za 10 mm
duže međuosovinsko rastojanje, što znači da ukupne dimenzije sada iznose 4.440
x 1.855 x 1.635 mm (1.645 mm sa krovnim nosačem), uz međuosovinsko rastojanje
od 2.540 mm. Za ljubitelje tehničkih podataka još i napomena da je ukupna
težina karoserije smanjena u odnosu na prethodnika za 91 Kg.
Povećanje ukupnih dimenzija karoserije se oseća i u unutrašnjosti. Kao kod
nekog SUV modela više kategorije, tako i kod Sportage-a se vozač i putnici mogu
komotno smestiti, pritom uživajući u ergonomski skoro savršenom rasporedu komandi
i detalja. Ono što je za pohvalu je prisutnost nekoliko velikih pretinaca za
smeštaj sitnica. Kada smo kod prostora treba napomenuti da Sportage ima
prtljažnik zapremine 564 litre, a ukoliko se zadnja klupa preklopi zapremina
može da naraste do 1.353 litre. Sedišta pružaju dobru podršku u leđnom delu,
dok je u sedalnom delu ona nešto manje izražena, jer vozač ne upadne dovoljno u
njih. Razlika u kvalitetu plastike je primetna, na oplati vrata i delu između
vozača i suvozača je upotrebljena tvrđa ''smesa'', a na prednjoj konzoli je
upotrebljena, za dodir prijatnija, mekša plastika. Pozicija vozača za
upravljačem je veoma dobra, preglednost prema napred je dobra i nedostatak mogu
da predstavljaju samo širi A stubovi i veliki retrovizori, koji smanjuju vidno
polje.

Dostupnost i preglednost instrumentacije je na visokom nivou, a sam izgled
instrumenata predstavlja evolutivan korak napred za Kiu. Gornji deo centralne
konzole je mesto na kome su smeštene komande audio uređaja, ili navigacije –
ukoliko se odlučite za opremljeniju verziju, a u donjem delu su smeštene
komande dvozonske klimatizacije. Audiofile će svakako obradovati postojanje
iPod i USB priključaka, mada ne i njihova lokacija u samom dnu konzole.
Pogon testirane Kie Sportage je činio dizel agregat od 2.0 litre i 100 kW,
odnosno 136 KS uz 319 Nm pri 1800-2500 o/min. 1.600 Kg teška karoserija, plus
test ekipa, i 136 KS ne deluju sasvim skladno, ali samo na prvi pogled dok se
ne uputimo na kraću test vožnju. Na gradskim deonicama, gde do izražaja dolazi
ubrzanje do zakonski kažnjivih 70 Km/h, nema nikakvih problema. Snaga se
isporučuje linearno i uz malo bržu ruku na šestostepenom menjaču moguće je iza
sebe ostaviti i snažnija vozila. Kada se izađe na otvoreni put moguće je
ostvariti pristojne putne brzine, samo što treba imati na umu da je za veću
brzinu potreban popriličan zalet. Na krivudavim putevima do izražaja dolazi
stabilnost celog vozila i odsustvo nekontrolisanog naginjanja, tipičnog za viša
vozila. Na poslednjem delu mini testa smo posmatrali kako se Sportage ponaša
van uređenih puteva. Blage nizbrdice i delovi staza prekriveni lišćem za ovaj
model ne predstavljaju problem i to iz više razloga. Pogon na svim točkovima se
koristi samo u situacijama kada prednji točkovi počnu da gube kontakt sa
podlogom, a sve do tog trenutka je moguće voziti se bezbedno samo uz pogon na
prednjim točkovima. Ukoliko se ukaže potreba vozač preko Lock dugmeta može da
raspodeli pogon između osovina u odnosu 50:50. Posebno olakšavajuću pogodnost
prilikom spuštanja niz padinu predstavlja upotreba DBC-a (Downhill Brake
Control), koji automatski održava brzinu na 3 km/h bez korišćenja pedala gasa
ili kočnice.

Na kraju nam ostaje da napravimo kratak rezime test vozila. Treća generacija Kie Sportage predstavlja bez sumnje veoma atraktivan i kvalitetan SUV model, sposoban da se ravnopravno bori sa konkurentskim modelima kao što su Ford Kuga i Renault Koleos. Sa prihvatljivim voznim karakteristikama nećete imati problema, na putu ili van njega, a sa cenom od 23.790 EUR Sportage sa srednjim (Urban) paketom opreme može da bude idealan izbor. Osnovni Sportage sa pogonom samo na prednje točkove i benzinskim agregatom od 1.6 l može da se kupi po ceni od 16.990 EUR.

Zahvaljujemo se još jednom Auto Centru Papić na ustupljenom Sportage-u i pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Zrenjaniski put bb Kać, a informacije možete dobiti na brojeve telefona +381 021/6212-001 i +381 062/888-0258.
Servisni interval je na svakih 15.000 km, prosečan servis košta između 200-250
EUR, dok veliki servis na 90.000 km košta oko 500 EUR. Radni sat u servisu je
2.000 din, a za limarsko farbarske radove 2.500 din.
Garancija "7 godina ili 150.000 km." obuhvata kompletan automobil
osim potrošnog materijala (garancija na korpu i lamelu kvacila je 20.000 km).
Uslov za ostvarivanje prava na garanciju je redovno servisiranje u ovlašćenom
servisu na svakih 15.000 km.
Za troškove prve registracije smo se raspitali u Auto centru Caruso i ukupni
toškovi iznose 28.623 dinara.
Paket opreme Urban
SIGURNOST:
ABS (sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja)
EBD (elektronska raspodela kočione sile)
ESC – elektronska kontrola stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima
BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja
TCS - sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova
VSM - Vehicle Stability ManagementHAC - sistem za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici
DBC- sistem za automatsko kočenje prilikom vožnje nizbrdo
CBC (Cornering Brake Control)
disk kočnice napred i nazad
sigurnosni vazdušni jastuci za vozača i suvozača
bočni sigurnosni vazdušni jastuci
bočne sigurnosne vazdušne zavese
suvozačev vazdušni jastuk sa mogućnošću isključivanja
aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima
prednja svetla za maglu (cornering lamp)
zadnja svetla za maglu
sigurnosni pojasevi sa limitatorom zatezne sile podesivi u tri tačke
imobilizator – el. blokada pokretanja motora
automatsko isključivanje el. potrošača pri zaključavanju vozila
sigurnosne dečije brave pozadi
ISOFIX – sistem za učvršćivanje dečijih sedišta
treće kočiono svetlo
automatsko paljenje sigurnosnih lampi kod naglog kočenja
zadnji parking senzori
UDOBNOST:
automatski dvozonski klima uređaj sa hlađenom pregradom ispred suvoz.
el. pokretanje prednjih i zadnjih stakala
MDPS - servo upravljač podesiv po visini i dubini
kožom obloženi upravljač i ručica menjača
daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem i sig. alarmom
putni računar
reostat - podešavanje intenziteta osvetljenja armaturne table
2 DIN – radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika
USB + AUX priključak za audio uređaj
Shift Indicator - indikator promene stepena prenosa (kod M/T)
Kick-Down – sistem pedale gasa
podna konzola sa pregradom i naslonom za ruku napred
centralni naslon za ruke na zadnjoj klupi
sedište vozača podesivo po visini
Instant mobility kit - set za brzi popravak probušenog pneumatika
rolo prtljažnog prostora
zadnja klupa sklopiva i deljiva u odnosu 60:40
džepovi na zadnjoj strani prednjih sedišta
utičnice 12V u putničkom i prtljažnom prostoru
držači za boce u vratimana centralnoj konzoli i zadnjem naslonu za ruke
senilo za sunce sa ogledalom na vozačevoj i suvozačevoj strani
kuke za mrežu u prtljažnom prostoru
osvetljenje putničkog i prtljažnog prostora i suvozačeve pregrade
6-stepeni menjač (osim kod 2,0 CVVT)
senzor za kišutempomat sa komandama na upravljaču
Bluetooth – sistem za bežično telefoniranje sa glasovnim raspoznavanj.komande audio uređaja na upravljaču
vozačevo staklo sa funkcijom za automatsko spuštanje i podizanje
Zaštita protiv uklještenja prilikom zatvarnja vozačevog stakla
naslon za ruke napred presvučen eko-kožom
mreža u prtljažnom prostoru
prednja sedišta sa lumbalnom podrškom
SPOLJAŠNJOST:
električno podesiva i grejana spoljna ogledala u boji karoserije
17'' aluminijumski naplatci sa pneumaticima dimenzija 225/60
ručice vrata u boji karoserije
brisač zadnjeg stakla
zadnji krovni spojler
tonirana stakla
prednji i zadnji branik u boji karoserije
plastična zaštita na rubovima pragova odbojnika i blatobrana
maska motora i lajsne na prednjem braniku u srebrnoj boji
LED izgled zadnjih svetala
prednja svetla sa funkcijom follow me home kod zaključavanja vozila
LED dnevna svetla
LED treće kočiono svetlo
električno sklopiva spoljna ogledala sa integrisanim pokaziv. smera
dodatno zatamnjena zadnja stakla
uzdužni krovni nosači
hromirane ručice na vratima
hromirana maska motora
hromirana traka oko prozora
hromirane lajsne na prednjem braniku
Cene dodatne opreme
Doplata za boje: 370 eur
Zadnji parking senzori: 350 eur
sekvencijalnog menjanja brzina kod A/T menjača 1.600 evra
GARANCIJA
NAJDUŽA FABRIČKA GARANCIJA U EVROPI:
7 GODINA ili 150.000 kmbez ograničenja kilometraže u prve tri godine
Garancija je besplatna i u potpunosti prenosiva na sve buduće vlasnike
Detaljni uslovi ispunjavanja garancije opisani su u garancijskoj knjizi.
Tehnički podaci |
||
MOTOR |
2.0 VGT CRDi 16V |
|
Tip motora |
Dizel motor, 4 cilindra |
|
Radna zapremina (ccm) |
1995 |
|
Prečnik i hod (mm) |
84 / 90 |
|
Najveća snaga (KS/kW pri o/min) |
136 / 100 pri 4.000 |
|
Max obrtni mom. (Nm pri o/min) |
320 pri 1.800~2.500 |
|
Stepen kompresije |
16.5:1 |
|
Maksimalna brzina (km/h) |
182 (2WD) / 181 (AWD) |
|
Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s) |
10,8 (2WD)/11,3 (AWD) |
|
PRENOS |
||
Pogon |
Prednja osovina 2WD / |
|
Menjač |
Manuelni, 6 stepeni |
|
Prenosni |
1. Stepen prenosa : |
3,615 |
|
2. Stepen prenosa : |
1,794 |
|
3. Stepen prenosa : |
1,542 |
|
4. Stepen prenosa : |
1,176 |
|
5. Stepen prenosa : |
0,921 |
|
6. Stepen prenosa : |
0,732 |
|
Hod u nazad: |
3,416 |
|
Diferencijala: |
4,643 (1,2,R), |
OSLANJANJE |
||
Napred |
Donji i gornji trougaoni nosači, spiralne opruge i gasni amortizeri |
|
Nazad |
Multilink, spiralne opruge i gasni amortizeri |
|
UPRAVLJANJE |
Servo upravljač |
|
KOČNICE |
Dvokružni hidraulički sistem sa kočionim pojačivačem |
|
Napred |
Samoventilirajući diskovi |
|
Nazad |
Diskovi |
|
PNEUMATICI I NAPLATCI |
||
Dimenz. pneumatika i naplataka |
215/70 R16 100H, 225/60 R17 99H, 235/55 R18 100H; 6.5J x 16, 6.5J x 17, 7.0J x 18 |
|
Rezervni točak |
Instant mobility kit |
|
DIMENZIJE I OSTALE SPECIFIKACIJE |
||
Dužina (mm) |
4440 |
|
Širina (mm) |
1855 |
|
Visina (mm) |
1635 (1645 sa krovnim nosačima) |
|
Međuosovinski |
2640 |
|
Razmak između |
1618 (16''), 1611 (17''), 1600 (18'') / 1619 (16''), 1612 (17''), 1601 (18'') |
|
Prepust |
890 / 910 |
|
Masa praznog vozila (kg) |
1533~1685 (2WD) |
|
Najveća dozvoljena masa (kg) |
2090 (2WD); 2140 (AWD) |
|
Prtljažni prostor (l) |
564 sa zadnjim sedištima / 1.353 bez zadnjih sedišta |
|
Rezervoar za gorivo (l) |
58 |
|
Minimalni krug okretanja (m) |
5,29 |
|
EMISIJE I POTROŠNJA GORIVA |
M/T 2WD (18'') |
M/T AWD (18'') |
CO2 emisije (g/km) |
147 (153) |
149 (156) |
Emisijski razred |
EURO V |
|
Vožnja u naselju (l/100 km) |
6,6 (7,0) |
6,8 (7,0) |
Vožnja izvan naselja (l/100 km) |
4,9 (5,2) |
5,1 (5,4) |
Kombinovana vožnja (l/100 km) |
5,5 (5,9) |
5,7 (6,0) |
Piše: Vince Geza Foto: Miloš Belić Video: Rade Poznić
Svaka cast na podacima...Ali svaka cast i Kii za ovaj po meni fantastican model.Prelep.
Ovako podataka ni fabrika ne daje :)))
Odlican gradski dzipic,prelep.
Dizajnirao ga je bivsi dizajner Audija,cisto da dopunim ovaj opsirni izvestaj :)))
Mozda i pise u textu,ne znam,mrzi me toliko da citam.
Sve pohvale Kia-i.
Pre Sportage-a mi je bio ix-35 favorit (ne racunam Q5) a sad je Sportage umesto ix-a.
Odlican SUV, svidja mi se! Ima samo jednu manu ali bas veliku a to je da nema VW-ov motor...
@ carobnjak
Meni je sav prelep , u odnosu na ix35 je mnogo lepši, a jedinu manu mogu uputiti širokom C stubu
Još da su rekli još samo jedan, ali praktično osnovni podatak za terenca, a to je klirens od samo 172mm, prikaz bi bio potpun... A to mu je nažalost jedna od većih mana koju svi prećutkuju pošto pretenduje da bude SUV a ne samo crossover (sa svojim naprednim 4WD sistemom). Šteta, jer mogao je biti sve, da su ga izdigli još 3-4cm.