home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : NSautomobili.com  

Zahvaljujući Auto Centru Papić, ovlašćenom prodavcu i serviseru Kia automobila, bili smo u mogućnosti da testiramo novu Kiu Sportage

Dolazak južnokorejske Kie na naše tržište, pre skoro deceniju i po, je bio obeležen početkom prodaje dva zanimljiva i pre svega pristupačna vozila. Prvi model je bila limuzina niže klase pod imenom Sephia, a drugi, i za nas zanimljiviji model, je bio mali SUV model Sportage. Iako je dočekan sa velikom dozom nepoverenja, brzo je pronašao put do, za naše uslove, pristojnog kruga kupaca, među kojima su se našle i brojne organizacije poput Auto Moto Saveza Srbije. Sa drugom generacijom modela Sportage Kia je otišla jedan korak dalje, nudeći tržištu prostranije i stilski privlačnije vozilo kod koga su kvalitet izrade i udobnost u vožnji bili posebno naglašeni. Jedini problem koji je Sportage posedovao je rodbinske prirode, jer se u to vreme na tržištu pojavio i sestrinski model Hyundai Tucson, koji je pokupio veći deo tržišnog kolača. Treća generacija je i pored ponovo prisutnih rođačkih veza (Hyundai ix35) sada samostalniji proizvod od koga se očekuje mnogo više.

Nova, treća, generacija modela Sportage se odlikuje prilično nesvakidašnjim dizajnom karoserije, ili koristeći reči glavnog dizajnera Kie, Petera Šrejera, njegova namera je bila - »Hajde da napravimo predmet požude«. Elegantan i na momente agresivan izgled prednjeg dela karoserije nijednog ljubitelja automobila neće ostaviti ravnodušnim. Čak i letimičan pogled na prednje farove otkriva sličnost sa ranije predstavljenim Sorentom, ali je izgled novog modela dobio par dodataka sa kojima se ističe njegova individualnost. Tu pre svega mogu da se svrstaju dnevna (LED) svetla, integrisana u glavne farove. Maska hladnjaka je već viđena na restilizovanom cee'd-u, a pravo iznenađenje predstavlja predimenzionisana zadnja svetlosna grupa. U odnosu na prethodnika novi Sportage je duži (+9 cm), širi (+6 cm) i niži (-1,5 cm) i ima za 10 mm duže međuosovinsko rastojanje, što znači da ukupne dimenzije sada iznose 4.440 x 1.855 x 1.635 mm (1.645 mm sa krovnim nosačem), uz međuosovinsko rastojanje od 2.540 mm. Za ljubitelje tehničkih podataka još i napomena da je ukupna težina karoserije smanjena u odnosu na prethodnika za 91 Kg. 

Povećanje ukupnih dimenzija karoserije se oseća i u unutrašnjosti. Kao kod nekog SUV modela više kategorije, tako i kod Sportage-a se vozač i putnici mogu komotno smestiti, pritom uživajući u ergonomski skoro savršenom rasporedu komandi i detalja. Ono što je za pohvalu je prisutnost nekoliko velikih pretinaca za smeštaj sitnica. Kada smo kod prostora treba napomenuti da Sportage ima prtljažnik zapremine 564 litre, a ukoliko se zadnja klupa preklopi zapremina može da naraste do 1.353 litre. Sedišta pružaju dobru podršku u leđnom delu, dok je u sedalnom delu ona nešto manje izražena, jer vozač ne upadne dovoljno u njih. Razlika u kvalitetu plastike je primetna, na oplati vrata i delu između vozača i suvozača je upotrebljena tvrđa ''smesa'', a na prednjoj konzoli je upotrebljena, za dodir prijatnija, mekša plastika. Pozicija vozača za upravljačem je veoma dobra, preglednost prema napred je dobra i nedostatak mogu da predstavljaju samo širi A stubovi i veliki retrovizori, koji smanjuju vidno polje.

Dostupnost i preglednost instrumentacije je na visokom nivou, a sam izgled instrumenata predstavlja evolutivan korak napred za Kiu. Gornji deo centralne konzole je mesto na kome su smeštene komande audio uređaja, ili navigacije – ukoliko se odlučite za opremljeniju verziju, a u donjem delu su smeštene komande dvozonske klimatizacije. Audiofile će svakako obradovati postojanje iPod i USB priključaka, mada ne i njihova lokacija u samom dnu konzole.

Pogon testirane Kie Sportage je činio dizel agregat od 2.0 litre i 100 kW, odnosno 136 KS uz 319 Nm pri 1800-2500 o/min. 1.600 Kg teška karoserija, plus test ekipa, i 136 KS ne deluju sasvim skladno, ali samo na prvi pogled dok se ne uputimo na kraću test vožnju. Na gradskim deonicama, gde do izražaja dolazi ubrzanje do zakonski kažnjivih 70 Km/h, nema nikakvih problema. Snaga se isporučuje linearno i uz malo bržu ruku na šestostepenom menjaču moguće je iza sebe ostaviti i snažnija vozila. Kada se izađe na otvoreni put moguće je ostvariti pristojne putne brzine, samo što treba imati na umu da je za veću brzinu potreban popriličan zalet. Na krivudavim putevima do izražaja dolazi stabilnost celog vozila i odsustvo nekontrolisanog naginjanja, tipičnog za viša vozila. Na poslednjem delu mini testa smo posmatrali kako se Sportage ponaša van uređenih puteva. Blage nizbrdice i delovi staza prekriveni lišćem za ovaj model ne predstavljaju problem i to iz više razloga. Pogon na svim točkovima se koristi samo u situacijama kada prednji točkovi počnu da gube kontakt sa podlogom, a sve do tog trenutka je moguće voziti se bezbedno samo uz pogon na prednjim točkovima. Ukoliko se ukaže potreba vozač preko Lock dugmeta može da raspodeli pogon između osovina u odnosu 50:50. Posebno olakšavajuću pogodnost prilikom spuštanja niz padinu predstavlja upotreba DBC-a (Downhill Brake Control), koji automatski održava brzinu na 3 km/h bez korišćenja pedala gasa ili kočnice.

Na kraju nam ostaje da napravimo kratak rezime test vozila. Treća generacija Kie Sportage predstavlja bez sumnje veoma atraktivan i kvalitetan SUV model, sposoban da se ravnopravno bori sa konkurentskim modelima kao što su Ford Kuga i Renault Koleos. Sa prihvatljivim voznim karakteristikama nećete imati problema, na putu ili van njega, a sa cenom od 23.790 EUR Sportage sa srednjim (Urban) paketom opreme može da bude idealan izbor. Osnovni Sportage sa pogonom samo na prednje točkove i benzinskim agregatom od 1.6 l može da se kupi po ceni od 16.990 EUR.

Zahvaljujemo se još jednom Auto Centru Papić na ustupljenom Sportage-u i pozivamo vas da posetite njihov prodajni salon na adresi Zrenjaniski put bb Kać, a informacije možete dobiti na brojeve telefona +381 021/6212-001 i +381 062/888-0258.

Servisni interval je na svakih 15.000 km, prosečan servis košta između 200-250 EUR, dok veliki servis na 90.000 km košta oko 500 EUR. Radni sat u servisu je 2.000 din, a za limarsko farbarske radove 2.500 din.

Garancija "7 godina ili 150.000 km." obuhvata kompletan automobil osim potrošnog materijala (garancija na korpu i lamelu kvacila je 20.000 km). Uslov za ostvarivanje prava na garanciju je redovno servisiranje u ovlašćenom servisu na svakih 15.000 km.

Za troškove prve registracije smo se raspitali u Auto centru Caruso i ukupni toškovi iznose 28.623 dinara.

Paket opreme Urban 

SIGURNOST:

ABS (sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja)

EBD (elektronska raspodela kočione sile)

ESC – elektronska kontrola stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima

BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja

TCS - sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova

VSM - Vehicle Stability ManagementHAC - sistem za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici

DBC- sistem za automatsko kočenje prilikom vožnje nizbrdo

CBC (Cornering Brake Control)

disk kočnice napred i nazad

sigurnosni vazdušni jastuci za vozača i suvozača

bočni sigurnosni vazdušni jastuci

bočne sigurnosne vazdušne zavese

suvozačev vazdušni jastuk sa mogućnošću isključivanja

aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima

prednja svetla za maglu (cornering lamp)

zadnja svetla za maglu

sigurnosni pojasevi sa limitatorom zatezne sile podesivi u tri tačke

imobilizator – el. blokada pokretanja motora

automatsko isključivanje el. potrošača pri zaključavanju vozila

sigurnosne dečije brave pozadi

ISOFIX – sistem za učvršćivanje dečijih sedišta

treće kočiono svetlo

automatsko paljenje sigurnosnih lampi kod naglog kočenja

zadnji parking senzori   

UDOBNOST:

automatski dvozonski klima uređaj sa hlađenom pregradom ispred suvoz.

el. pokretanje prednjih i zadnjih stakala

MDPS - servo upravljač podesiv po visini i dubini

kožom obloženi upravljač i ručica menjača

daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem i sig. alarmom

putni računar

reostat - podešavanje intenziteta osvetljenja armaturne table

2 DIN – radio/CD/MP3 audio sistem sa 6 ugrađenih zvučnika

USB + AUX priključak za audio uređaj

Shift Indicator - indikator promene stepena prenosa (kod M/T)

Kick-Down – sistem pedale gasa

podna konzola sa pregradom i naslonom za ruku napred

centralni naslon za ruke na zadnjoj klupi

sedište vozača podesivo po visini

Instant mobility kit - set za brzi popravak probušenog pneumatika

rolo prtljažnog prostora

zadnja klupa sklopiva i deljiva u odnosu 60:40

džepovi na zadnjoj strani prednjih sedišta

utičnice 12V u putničkom i prtljažnom prostoru

držači za boce u vratimana centralnoj konzoli i zadnjem naslonu za ruke

senilo za sunce sa ogledalom na vozačevoj i suvozačevoj strani

kuke za mrežu u prtljažnom prostoru

osvetljenje putničkog i prtljažnog prostora i suvozačeve pregrade

6-stepeni menjač (osim kod 2,0 CVVT)

senzor za kišutempomat sa komandama na upravljaču

Bluetooth – sistem za bežično telefoniranje sa glasovnim raspoznavanj.komande audio uređaja na upravljaču

vozačevo staklo sa funkcijom za automatsko spuštanje i podizanje

Zaštita protiv uklještenja prilikom zatvarnja vozačevog stakla

naslon za ruke napred presvučen eko-kožom

mreža u prtljažnom prostoru

prednja sedišta sa lumbalnom podrškom  

SPOLJAŠNJOST:

električno podesiva i grejana spoljna ogledala u boji karoserije

17'' aluminijumski naplatci sa pneumaticima dimenzija 225/60

ručice vrata u boji karoserije

brisač zadnjeg stakla

zadnji krovni spojler

tonirana stakla

prednji i zadnji branik u boji karoserije

plastična zaštita na rubovima pragova odbojnika i blatobrana

maska motora i lajsne na prednjem braniku u srebrnoj boji

LED izgled zadnjih svetala

prednja svetla sa funkcijom follow me home kod zaključavanja vozila

LED dnevna svetla

LED treće kočiono svetlo

električno sklopiva spoljna ogledala sa integrisanim pokaziv. smera

dodatno zatamnjena zadnja stakla

uzdužni krovni nosači

hromirane ručice na vratima

hromirana maska motora

hromirana traka oko prozora

hromirane lajsne na prednjem braniku 

Cene dodatne opreme

Doplata za boje: 370 eur

Zadnji parking senzori: 350 eur

sekvencijalnog menjanja brzina kod A/T menjača 1.600 evra   

GARANCIJA

NAJDUŽA FABRIČKA GARANCIJA U EVROPI: 

7 GODINA ili 150.000 kmbez ograničenja kilometraže u prve tri godine

Garancija je besplatna i u potpunosti prenosiva na sve buduće vlasnike

Detaljni uslovi ispunjavanja garancije opisani su u garancijskoj knjizi.

 

Tehnički podaci  

MOTOR

2.0 VGT CRDi 16V

Tip motora

Dizel motor, 4 cilindra

Radna zapremina (ccm)

1995

Prečnik i hod (mm)

84 / 90

Najveća snaga (KS/kW pri o/min)

136 / 100 pri 4.000

Max obrtni mom. (Nm pri o/min)

320 pri 1.800~2.500

Stepen kompresije

16.5:1

Maksimalna brzina (km/h)

182 (2WD) / 181 (AWD)

Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s)

10,8 (2WD)/11,3 (AWD)

PRENOS

Pogon

Prednja osovina 2WD /
Prednja i zadnja osovina
AWD

Menjač

Manuelni, 6 stepeni

Prenosni
odnos

1. Stepen prenosa :

3,615

 

2. Stepen prenosa :

1,794

 

3. Stepen prenosa :

1,542

 

4. Stepen prenosa :

1,176

 

5. Stepen prenosa :

0,921

 

6. Stepen prenosa :

0,732

 

Hod u nazad:

3,416

 

Diferencijala:

4,643 (1,2,R),
3,421 (3,4,5,6)

OSLANJANJE

Napred

Donji i gornji trougaoni nosači, spiralne opruge i gasni amortizeri

Nazad

Multilink, spiralne opruge i gasni amortizeri

UPRAVLJANJE

Servo upravljač

KOČNICE

Dvokružni hidraulički sistem sa kočionim pojačivačem

Napred

Samoventilirajući diskovi

Nazad

Diskovi

PNEUMATICI I NAPLATCI

Dimenz. pneumatika i naplataka

215/70 R16 100H, 225/60 R17 99H, 235/55 R18 100H; 6.5J x 16, 6.5J x 17, 7.0J x 18

Rezervni točak

Instant mobility kit

DIMENZIJE I OSTALE SPECIFIKACIJE

Dužina (mm)

4440

Širina (mm)

1855

Visina (mm)

1635 (1645 sa krovnim nosačima)

Međuosovinski
razmak (mm)

2640

Razmak između
točkova
(napred/nazad) (mm)

1618 (16''), 1611 (17''), 1600 (18'') / 1619 (16''), 1612 (17''), 1601 (18'')

Prepust
(napred/nazad) (mm)

890 / 910

Masa praznog vozila (kg)
(pripremljenog za vožnju sa vozačem
mase 75 kg)

1533~1685 (2WD)
1600~1754 (AWD)

Najveća dozvoljena masa (kg)

2090 (2WD); 2140 (AWD)

Prtljažni prostor (l)

564 sa zadnjim sedištima / 1.353 bez zadnjih sedišta

Rezervoar za gorivo (l)

58

Minimalni krug okretanja (m)

5,29

EMISIJE I POTROŠNJA GORIVA

M/T 2WD (18'')

M/T AWD (18'')

CO2 emisije (g/km)

147 (153)

149 (156)

Emisijski razred

EURO V

Vožnja u naselju (l/100 km)

6,6 (7,0)

6,8 (7,0)

Vožnja izvan naselja (l/100 km)

4,9 (5,2)

5,1 (5,4)

Kombinovana vožnja (l/100 km)

5,5 (5,9)

5,7 (6,0)

 

Piše: Vince Geza     Foto: Miloš Belić     Video: Rade Poznić



čitanja : 8164



Komentari

Svaka vam cast na detaljnim podacima!Veoma pohvalno.

Autor djura 13 Nov 2010, 12:54

Svaka cast na podacima...Ali svaka cast i Kii za ovaj po meni fantastican model.Prelep.

Autor dusan 13 Nov 2010, 13:36

Ovako podataka ni fabrika ne daje :)))
Odlican gradski dzipic,prelep.
Dizajnirao ga je bivsi dizajner Audija,cisto da dopunim ovaj opsirni izvestaj :)))
Mozda i pise u textu,ne znam,mrzi me toliko da citam.
Sve pohvale Kia-i.
Pre Sportage-a mi je bio ix-35 favorit (ne racunam Q5) a sad je Sportage umesto ix-a.

Autor PITBULL 13 Nov 2010, 14:20

@PITBULL

Peter Srejer se zove taj umetnik!

Autor milan 13 Nov 2010, 15:49

@milan
E jes',taj...
"E bravo ti ga bate'" sto bi rekao Ekrem :)))

Autor PITBULL 13 Nov 2010, 17:58

Odlican SUV, svidja mi se! Ima samo jednu manu ali bas veliku a to je da nema VW-ov motor...

Autor carobnjak 13 Nov 2010, 18:35

Odlicno izgleda uzivo, bolji izbor nego ix35.

Autor Damko 14 Nov 2010, 12:21

@ carobnjak
Meni je sav prelep , u odnosu na ix35 je mnogo lepši, a jedinu manu mogu uputiti širokom C stubu

Autor Dejan L 14 Nov 2010, 12:48

Još da su rekli još samo jedan, ali praktično osnovni podatak za terenca, a to je klirens od samo 172mm, prikaz bi bio potpun... A to mu je nažalost jedna od većih mana koju svi prećutkuju pošto pretenduje da bude SUV a ne samo crossover (sa svojim naprednim 4WD sistemom). Šteta, jer mogao je biti sve, da su ga izdigli još 3-4cm.

Autor Miki 14 Nov 2010, 18:03