home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs 

Dva najprodavanija automobila na domaćem tržištu. Adut sa Karpata u naletu, ali prodaju „puntića“ pomažu državne subvencije

Dva najprodavanija automobila na tržištu Srbije poslednjih godina su „fijat punto klasik“, koji se sklapa u Kragujevcu, i rumunska „dačija sandero“.

Automobil iz fabrike podno Karpata, koja je procvetala otkako ju je preuzeo francuski „Reno“, hit je ne samo u Srbiji, već i u većem delu Evrope. Recept za osvajanje tržišta sa modelom „logan“ rumunska „Dačija“ je uspešno primenila i sa „sanderom“.

Robustan automobil, sa pouzdanim, ekonomičnim motorima za relativno malo novca.

Francuzi su u početku mislili, kada je „Dačija“ postavljena na čvrste temelje, da će glavno tržište za njihove automobile biti zemlje istočne Evrope, ali ekonomska kriza je učinila svoje, pa se „sandero“ obreo i na probirljivim tržištima zapadne Evrope.

„Sandero“ je svetlost dana ugledao 2007. Pravi se i kao verzija „sandero stepvej“, a pored Rumunije, proizvodne trake sa kojih silazi se nalaze i u Kolumbiji, Južnoj Africi, Rusiji, Maroku.

„Fijat punto“, koji se sklapa u Kragujevcu, je nošen subvencionisanim kreditom države (bez učešća i sa najmanjom kamatom) uz program „staro za novo“, u poslednje dve godine najprodavanije je vozilo u Srbiji. Proizvedeno je do sada oko 30.000 „puntića“, ali će, najverovatnije, njihova proizvodnja prestati krajem aprila, jer FAS mora da demontira linije da bi napravio mesta za nove mašine, na kojima će se, ako sve bude bilo po planu, proizvoditi dva nova modela „fijata“ već od kraja ove godine.

Postoji ideja i da se „punto linija“ ostavi u okviru preduzeća „Zastava automobili u restrukturiranju“, jer se očekuje da neće pasti tražnja za ovim vozilom.

Ruku na srce, prodaja najviše zavisi od cene na koju direktno utiču subvencije. Da je to tako pokazuje prvi mesec ove godine kada je prodaja „punta“ iz Kragujevca skoro potpuno stala sve dok novi „paket“ subvencija Vlade Srbije nije dobio zeleno svetlo od Skupštine.

„Punto“ jeste vremešno, ali i veoma uspešno vozilo koje su osmislili inženjeri i dizajneri iz Torina.

Prvi „punto“ proizveden je 1993. godine i tek 1999. je sa proizvodnih traka sišao „osveženi“ model - „punto 2“.

Takozvani „fejslifting“, što bi se reklo „zatezanje bora“, obavljeno je 2003. i taj model se sklapa u Kragujevcu.

Da je „punto“ dobro prošao na svim tržištima pokazuje i podatak da je 1. juna 2005. sa proizvodnih traka sišao „punto“ sa rednim brojem 6.000.000!

Naravno, ostarelog „punta“ je već odmenio „grande punto“ koji je dobio, nedavno i oznaku „EVO“, odnosno i on je restilizovan.

Modeli, koji će se praviti u Kragujevcu, trebalo bi da budu sasvim novi i zasada se samo zna „kodno“ ime jednog „L-zero“.

Koji je automobil „punto“, ili „sandero“ bolji?

Na osnovu podataka koje vam nudimo, prosudite sami. Uporedili smo dva osnovna modela. „Punto klasik 1,2 aktual“ i „dačiju sandero 1,4 bejs“.

„PUNTO KLASIK 1,2 AKTUAL“

TEHNIČKI PODACI

Motor: 1,2 benzinski

Zapremina: 1.242 ccm

Snaga: 60 KS

Obrt. moment. 102 nm

Maksimalna brzina: 155 km/čas

Potrošnja: Lit/100 km

Grad: 7,1

Van grada: 4,8

Garancija – Servis

3 godine75.000 km

Redovan na 15.000 km

Veliki na 60.000 km

Mali: 7.500 din

Veliki: 42.000 din

Cena radnog sata (AK Voždovac): 1.950 din+PDV

„DAČIJA SANDERO 1,4 BEJS“

TEHNIČKI PODACI

Motor: 1,4 benz.

Zapremina: 1.390 ccm

Snaga: 75 KS

Obrt. moment. 112 nm

Maks. brzina: 161 km/čas

Potrošnja: Lit/100 km

Grad: 9,6

Van grada: 5,4

Garancija - Servis

5 godina 100.000 km

Redovan na 15.000 km

Veliki na 60.000 km

Mali: 8.000 din

Veliki: 45.000 din

Cena radnog sata (AK Voždovac): 1.950 din+PDV

Foto : Novosti.rs, Fiat i Dacia


čitanja : 14550



Komentari

Šteta što je AK Voždovac uzeta kao izvor informacija, jer su ono bili i ostali "derači". Dacia u svakom slučaju ima jeftinije održavanje. Pre bih se odlučio za nju ;)

Autor Predrag 16 Mar 2011, 00:53

@Predrag
u ovom slucaju nema!

Autor carobnjak 16 Mar 2011, 00:57

P.S. obrati paznju na potrosnju Sandera u gradu...

Autor carobnjak 16 Mar 2011, 00:59

@Predrag
da li i ovaj Renalutov motor svrstavas u moderne? Jer znas iz koje je godine?

Autor carobnjak 16 Mar 2011, 01:06

carobnjak
Naravno da ne. On je u "klasi" sa classicovim 1.2 8v.

Autor Predrag 16 Mar 2011, 01:08

@Predrag
nije, jos je stariji!
Predstavljen je jos davne 1988. u modelu R19 linijom "energy", 1.2 i 1.4...

Autor carobnjak 16 Mar 2011, 01:10

carobnjak
Konstrukcijski se poklapaju, a Renauilt je očigledno bio malo napredniji...

Autor Predrag 16 Mar 2011, 01:12

koliko sam ja uspeo da pronadjem na netu, davno, prvi renoov benzinac MPI ugradjen u prvog megana 1999 godine! mada, bio je tekst o stepway-u pa nisam siguran da li su mislili samo na 1,6 motor. verovatno u megana nije isao 1,4.

Autor bocca 16 Mar 2011, 06:55

Fiata bi kupio jedino iz patriotskih razloga.

Autor Dejan 16 Mar 2011, 09:21

Punto je ipak pravljen da zadovolji izbirljivo EU trziste, dok je Sandero pravljen za sirotinju na istoku. To sto je i na zapadu sada mnogo sirotinje koja kupuje Sandera, to je rezultat sveteke krize. Ja ipak glasam za Punta. Pocinkovana karoserija, manja potrosnja, i jedna zvezdica vise na NCAP-u su mi sasvim dovoljni razlozi.

Autor Sinbad 16 Mar 2011, 10:03

@ Sinbad
U pravu si, a 6.000.000 komada Punta u Evropi nije mala stvar.
Evropi valja, nama ne valja! Imam samo primedbu na opremu (cenu) svejedno!

Autor Dejan L 16 Mar 2011, 16:36

Bravo za odabir automobila za poredjenje!za nas standard treba da se komentarisu ovakvi automobili a ne neki o kojima mozemo samo da sanjamo!svaka cast autoblogu!predlazem da malo vise pisete o automobilima koji se krecu oko 10000 jer je tu konkurencija sve veca!

Autor boki 16 Mar 2011, 20:12

Kad će više taj Luzero?

Autor Boki Maradona 20 Mar 2011, 09:17

A ja čuo da je onaj punto 1 još bolji od ovoga klasika. Izgleda ovi ljubitelji fiata, fiat zamišljaju kao vino - što stariji to bolji.
Kaže, punto pravljen za izbirljivo evropsko tržište, ali 1993 god! Sad je ako se ne varam 2011god. Da punto 2 valja, fiat bi ga prodavao po Evropi kao Reno Daciju, ali ne ide. A zašto?
Zato što je zaista prevaziđen, loše ide, troši dosta. Oni koji veruju gore navedenom podatku potrošnje punta 4.8 van grada i 7.1 u gradu su naivni. Ovaj auto mešovito troši 6.5-7L a Sandero je nijansu viši sa potrošnjom.
Žalosno je što su navukli ovaj siromašni narod na Klasika. Odraće ih, samo oni nisu svesni toga. Servis je papren.
A Dinkić kod Putina lobira za fiatov izvoz u Rusiju. Pa zar pored naše bede on pomaže korumpirani fiat? Malo li je uzeo poklanjajući Zastavu i gašenju srpskog brenda?

Autor Energy saver 26 Mar 2011, 10:47

@Energy saver
mala isparvka: Classic je Punto mk2b iz 2003.godine sto i nije bilo tako davno...

Autor carobnjak 26 Mar 2011, 11:10

@Energy saver
Bravo!

Autor Predrag 26 Mar 2011, 11:15

@carobnjak
Razlika između Punto mk2b i mk1b je čisto kozmetičke priride na prednjoj masci i prednjoj svetlosnoj grupi.
Inače motor je generacije Fire, započet 1986 god i od tada je tehnički ostao isti, uz modernizaciju pratećih sklopova. Današnji Fire 1242 cm3 je nasato 1993. i identičan je ovome iz punta.
Renaultovi motori 1.4 tipa E6J, su se pojavaili 1988 god, i od tada do danas su sistemski potpuno imenjeni. Imali su specifičan multipoint sistem ubrizgavanja i to među prvima. Današnji model E7J datira iz 1991god. i može se reći da je napredniji od Fiat-ovog, po svim parametrima.

Autor Energy saver 26 Mar 2011, 19:24

@Energy saver
ti si malo pobrkao modele!
Ne postoji Punto mk1b nego samo mk1 ili ti Punto 1.generacije iz 1993.!
Punto 2.generacije dolazi 1999. i zove se mk2A a restilizovana verzija je mk2B iz 2003. na kojoj se zasniva Zastava 10 i Punto Classic.
Razlike izmedju mk2A i mk2B su pored kompletno izmenjenog prednjeg dela (hauba, maska, svetlosne grupe, branici) jos i nova instrument tabla, poboljsana sedista, drugaciji (bogatiji) paketi opreme i novi motori(1.3 multijet, benzinci 1.4 16v i 1.8 16v).
Dakle, postoji slicnost izmedju mk2A i mk2B ali nikakva sa mk1!

Autor carobnjak 27 Mar 2011, 23:24

@carobnjak
Zna se šta je pisac hteo da kaže. mk2A i mk2B su identični auti, samo što je vremenom proširena ponuda, koja u Zastavi osim dizela nije zaživela.

Autor Energy saver 27 Mar 2011, 23:43

@Energy saver
pa nisi tako napisao! (mk1b!)

Puntov motor od 1242ccm je iz 1993. a Renaultov iz 1988. i ne moze nikako biti moderniji!

Autor carobnjak 27 Mar 2011, 23:51

@carobnjak
Taj reno motor potiče iz 1991god. Ovaj fiatov je napravljen tako nakaradno, da je "odsečen" od snage i pristojan je samo za grad.
Onaj reno 1.2 60ks ima 100cm3 manje od sličnog 1.2 fijata po snazi je mnogo lepši za vožnju i manje troši. Predstavlja motor za fiat nakazu.

Autor Energy saver 27 Mar 2011, 23:56

@Energy saver
nije tacno!
Renaultovi motori serije "energy" ( gle slicnosti!) predstavljeni su 1988. godine u Renou 19! 2 motora, 1.2 i 1.4!
nisam ja rekao da je Fiatov bolji, nego da su oba jednako ZASTARELA!

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:01

Ti motori sa koje zoveš Energy su tipa E6J i oni nemaju veze sa novijom generacijom E7J iz 1991. Nije ni kubikaža ista, ni glave motora, ni izgled.

Autor Energy saver 28 Mar 2011, 00:13

@Energy saver
ista je kubikaza - 1390ccm!
Stariji motor iz Renaulta 5/9/11 imao je 1397 ccm, znam napamet!

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:19

@carobnjak
Motor od 1397cm3 je starog tipa C1-2-3J, koji potiče od R5 i koji je imao bregastu u bloku.
Sledeća generacija je 1360cm3 i to je taj "Enegy" E6J, sa prvim "renix" paljenjem i ubrizgavanjem.
Onda dolazi 1390cm3 E7J, koji se može smatrati osnovom današnjeg 1.4.

Autor Energy saver 28 Mar 2011, 00:30

@Energy saver
nije tacno, motor iz 1988. ima 1390ccm!

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_19

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_E-Type_engine

Bas si me razocarao, mislio sam da bolje poznajes Renaultove masine...:(((

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:33

@carobnjak
Imam ja mnogo precizniji uređaj od wiki....
Onaj što ih popravlja...

Autor Energy saver 28 Mar 2011, 00:36

@Energy saver
to sam naveo jer ne mogu drugacije da ti dokazem!
Nikada nisam cuo za Renaultov motor od 1360ccm!
100% sam siguran da je za R19 onako kako sam napisao, secam se kao da je bilo juce kad je predstavljen a jos uvek imam slovenacki Automagazin sa svim tehnickim podacima...
Takve podatke drzim u malom prstu, jer sam tada bio Renaultov fan!
1989. je izasao R 19 Chamade sa istim tim motorom od 1390 ccm, cak i u SFRJ!

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:41

@Energy saver
evo ti spisak svih Renaultovih masina u istoriji, pa ako nadjes onaj tvoj od 1360 ccm, odmah kupujem Golfa! :)))

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_engine

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 00:48

@Energy saver
ne odgovaras? Sto ne konsultujes Mangea? :)))

P.S. zaboravio sam da kazem da imam sve prospekte Renaulta iz tog perioda! Ako te nesto zanima, slobodno pitaj! :)))

Autor carobnjak 28 Mar 2011, 01:13

Lafe, smorio si zesce... Wikipedia je poznata po greskama, tako da ne veruj bas svemu sto tamo pise.
Iz licnog iskustva (vlasnik oba pomenuta modela, znaci i punta i dacie) mogu, odgovorno, da kazem da punto ne moze ni da prismrdi sanderu- mozda samo u snu, na javi nikada...
Pa ako i tebe nesto zanima- pitaj slobodno!

Autor smorenodcarobnjaka 11 Apr 2011, 03:10

Ni reno nije nesto a kamo li dacia to je isto ono jugic sa pezo motorom...Fiat je tvorac najvecih sistema za automobile direktno ubrizgavanje cak je vw TDI fiat osmislio opel suzuki i ostale fabrike kupuju motore od njih tako da moj glas ide Fiatu...

Autor xaxaxaxaxa 26 Maj 2011, 15:18