Infiniti FX 30d S Premium na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
Drugi prodor u Evropu, luksuzni japanski brend „Infiniti” nastao pod okriljem „Nisana” započeo je predstavljanjem svog najprodavanijeg modela FX, ali sa dizel motorom. „Infiniti“ je odnedavno i zvanično prisutan u Srbiji, putem kompanije „Grand motors“, a na Salonu automobila u Beogradu, od 25. marta do 3. aprila, predstavlja četiri modela.
Na „Blicovom“ kraćem testu imali smo „infiniti FX30d S“ sa trolitarskim V6 turbo-dizel motorom i 238 konjskih snaga, koji bi trebalo da predstavlja više od 80 odsto prodatih modela iz FX porodice. Upravo je snažni, ali i neverovatno štedljivi motor privukao kupce sa Starog kontinenta koji su za FX počeli da se interesuju tek kada su pročitali „diesel“. Takođe, dizajneri su uspeli da iskoriste izduženi oblik i male staklene površine kako bi FX više ličio na kupe sa ogromnim točkovima nego na klasičan SUV. „Infiniti FX“ V6 dizel motorom, ali i izgledom (talasasta hauba motora, kupe linija krova...) direktno udara na dva glavna rivala - „porše kajne dizel“ i BMW X6 od kojih je, u proseku, jeftiniji za četvrtinu.
Veza sa „Nisanom” je gotovo jedva vidljiva u unutrašnjosti automobila u kojoj je jasno stavljen akcenat na to da se FX iz segmenta 4x4 automobila prebaci u luksuznu premijum klasu. Prvo što privlači pažnju jeste centralna konzola koja je potpuno originalna. A treba uzeti u obzir da je malo prostora da se na ovom polju napravi nešto revolucionarno novo. Na sredini se nalazi elipsasti analogni sat i dvozonske komande za automatsko podešavanje klime. Vrhom dominira višefunkcijski kolor ekran od osam inča, osetljiv na dodir, sa navigacionim sistemom i hard-diskom od 30 gigabajta.
Uz snagu od 238 KS, u vožnji najviše impresionira obrtni moment od 550 njutnmetara koji osigurava snažna međuubrzanja. Menjač je automatski sedmostepeni sa komandama na volanu i maksimalno je prilagođen motoru. Iako se na pomen dizela odmah javlja sumnja, već nakon nekoliko kilometara provedenih za upravljačem, svaka predrasuda nestaje. Motor se odlično snašao i pokazao da nije tek bleda verzija benzinca.
Nastavak možete pročitati na Blic.rs
Po meni jako lep SUV, sad su mu ubacili i dizel - milina. Da imam te pare kupio bih ga sigurno ;)
Ne mogu da shvatim da se kod infiniti-ja od +50k evra ne dobija metalik farba,nego traze jos 500 evra plus. Mizerno.
Prtljaznik od 410 litara je na nivou Honde Civik sa petoro vrata, i malo vise od Audija A3 (370 lit), a daleko od rivala koji svi imaju preko 500 lit. zapremine... Malo neproporcionalno ovolikom auto, ovakvog koncepta.
@Janatjko: očigledno nije porodični auto, već šminkerski, da se pokažeš, istakneš...
@Janatjko
Vidi samo koliko nos ima,tu bi mogao komotno da se smesti V20 motor.
@milan - Jeste, jeste, veliki mu nos, trebali su tu da naprave gepek, a da munu motor pozadi...