Novi Ford Focus na probi "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Reporter „Novosti“ isprobao novog „forda“: Vožnja sa „ekobust“ motorom od 1.600 kubika, 182 ks i šestostepenim menjačem
Novi „ford fokus“ tek treba da krene u osvajanje srpskog tržišta, a ako je suditi po onome što su reporteri „Večernjih novosti“ videli i testirali na terenu, velike su šanse da će u tome i uspeti.
Popularni model, dobio je novi izgled sa sportskim nijansama, dok će se u ponudi naći verzije sa četvora i petora vrata i karavan verzija. Ipak, njegova dopadljivost nije samo u spoljašnjosti, već i u prilično dobro izbalansiranom enterijeru sa dosta, ali ne previše detalja.
Na putu od Beča do Bratislave, preko nekoliko sporednih deonica, imali smo prilike da se uverimo, ili pak razuverimo, u mogućnosti novog vozila C klase. Jedan od „Fordovih“ najpoznatijih modela nije nas razočarao.
Štednja
Prva i najupadljivija razlika između starog i novog „fokusa“, koja se odmah zapazi je nešto niži, ali duži automobil. Koristeći velike farove i zadnje spojlere dizajneri su uspeli da stvore znatno „brži“ izgled u odnosu na prethodnika i, kako tvrde, da mu nametnu „odlučan karakter“. Na našem testu se našao model sa „ekobust“ motorom od 1.600 kubika, pozamašnih 182 ks i šestostepenim menjačem.
Zahvaljujući jednoj brzini više nego ranije i štedljivom motoru, dobijen je automobil ozbiljnih performansi sa ne tako velikom potrošnjom i manjom emisijom štetnih gasova. Ipak, danak tome je nešto manja „eksplozivnost“, zbog čega nećete tako brzo stići do „stotke“. Od treće brzine, kada se broj obrtaja podigne na oko 2.000, počinje da se oseća prava moć ove mašine, ali u suštini nekoliko „konja“ ostaje zarobljeno.
Bezbednost
Oopšti utisak koji se dobije kada se sedne u novi „fokus“ je da je on prilično udoban. Sedišta imaju elektronska podešavanja, kao i retrovizori, dok volan može da se pomera po visini i dubini.
Upravljač je stabilan i čvrst pa se i mala pomeranja prenose na točkove. Ulazak u krivinu je posebno lagodan, jer je „Ford“ razvio novu tehnologiju koja pridodaje na stabilnosti vozila. Naime, ako skrećete i vozilo krene da se zanosi, sistem ugrađen u automobil pojačaće obrtaje na spoljnom točku, kako bi se što pre stabilizovalo.
Enterijer
Naravno, i unutrašnjost automobila je vrlo bitna stavka. Kontrolna tabla je vrlo lepo urađena, sa plavim kazaljkama koje sijaju u mraku. Veliki broj komandi nalazi se na i oko volana, što dodatno doprinosi bezbednosti automobila. Od zamerki tu je eventualno malo zadnje staklo koje sužava vidljivost na prednjem retrovizoru i možda nešto više plastičnih delova. Ipak, sve u svemu ovo je odličan auto. Nekome će se dopasti, a nekome i neće, ali sigurno nikoga neće ostaviti ravnodušnim.
TITANIJUM
Paket na našem testu našao se automobil sa najboljom opremom, takozvanim
titanijum paketom. Cena tog modela se kreće između 23.000 i 24.000 evra sa
mogućnošću dodavanja još nekih „nijansi“, uz doplatu. Najjefitnija verzija
košta 15.300 evra.
SENZORI - POMOĆ NA DRUMU
Ovaj automobil odlikuje obilje elektronike. Pored „parking asist moda“ novi
„fokus“ na bočnim retrovizorima ima senzore koji se pale, u trenutku kada mu se
drugo vozilo nađe u mrtvom uglu. Takođe, poseduje sistem za sprečavanje ili
ublažavanje sudara, kamere koje registruju znakove na putu i mogućnost
podešavanja tako da automobil prati linije na ulici. Ipak, šta će se od svega
ovoga naći u automobilu zavisi od sume novca koju ste spremni da izdvojite.
pfff... ovi "review-i" su pateticni!!
Taj novi Focus ima NAJOGAVNIJI enterijer ikada instaliran u neki auto!
Uz Auto bi trebalo da ide nalepnica: ZABRANJEN ZA KLAUSTROFOBICNE, kao i za osobe sa normalnom duzinom potkolenice!
Da ne pominjem najgori dizajn rucne kocnice u istoriji automobila!!!
A obzirom da se auto po definiciji vozi iznutra, vise nego sto se gleda spolja, jedini logican zakljucak je da je ovo promasaj decenije!!
@ Nedjo
Moja fabija, B segment, ima više prostora na zadnjoj klupi od ovog fokusa!
Ni ja nisam video tesniji auto na sajmu, a da ne govorim o tome da se radi o C segmentu
@ nikokaoTi
Novi Focus 4.35 m, a Fabija 3.99 m, ja sa 187cm napred sednem komotno, a onda, bez pomeranja sedišta, pređem i sednem pozadi, knap prostor.
Znači kad bi seo ti napred, ja bi mogao još i da se opružim.
A glavna zamerka fabiji je, po Autobildu, previše uspravan naslon zadnje klupe.
Šta je bolje? Uspravno ili tesno?
Totalno razocaranje sto se tice prostora na suvozacevom mestu a ocajno je to koliko ima malo mesta za noge!A i plastika na nekim mestima je lose odradjena drugi proizvodjaci mogu to i bolje!