home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Budućnost je počela. Početkom septembra u Evropi počinje prodaja prvog evropskog električnog vozila. Iz pogona „Opela“ na puteve Starog kontinenta će ponosno zakoračiti „ampera“, revolucionarni model koji, koristeći energiju iz baterije jednom napunjene, može da pređe do 80 kilometara. Početna cena ovog modela je 42.900 evra, a na tržištu našeg regiona mogao bi da se pojavi sredinom 2012. godine.

Oprema

„Opel ampera“, limuzina srednje klase, svojom elegantnom linijom, na prvi pogled ostavlja vozače bez daha. Automobil ima četiri mesta za sedenje i petora vrata. Futuristička unutrašnjost daje joj dodatni „šmek“. Na instrument tabli posebno mesto zauzimaju dva ekrana sa visokom rezolucijom na kojima se nalazi sve ono što je vozačima potrebno za bezbednu vožnju, dok je glavna konzola „obogaćena“ velikim brojem dugmića. Automobil se startuje pritiskom na dugme, a vožnja predstavlja priču za sebe, pošto je veoma tiha, a kretanje gotovo bešumno.

„Ampera“ je opremljena jonsko-litijumskom baterijom, koja, u zavisnosti od brzine vožnje, terena i spoljne temperature može da pređe od 40 do 80 kilometara. Na struju, kako smo se uverili na testu, „ampera“ bez štednje prelazi - tačno 60 kilometara, pa se benzinski motor automatski pali na izmaku 59. kilometra.

Potrošnja

- Kilometraža koja se prelazi na struju je sasvim dovoljna za prosečnu vožnju u većini evropskih gradova tokom jednog dana - rekli su nam inženjeri „Opela“. - Cena kilovat-časa u Nemačkoj je 20 centi, pa je za 100 pređenih kilometara potrebno 16 kWh, odnosno 3,20 evra. Na godišnjem nivou, na pređenih 15.000 kilometara, potrebno je izdvojiti 480 evra. Poređenja radi, za dizel, čija je cena u Nemačkoj 1,45 evra, pri prosečnoj potrošnji od pet litara na 100 kilometara, godišnje će vozač za istu kilometražu potrošiti 1.087 evra.

„Ampera“ se može voziti na četiri načina. Prvi je „normal“, mod koji se aktivira pri startovanju vozila, drugi je „sport“, koji se koristi za energičniju vožnju, treći je „hold“ (koristi se za čuvanje količine energije u bateriji) i četvrti „mauntin“, pogodan za savladavanje planinskih prevoja.

SUBVENCIJE

Opelovu „amperu“ testirali smo nedavno, na svetskoj premijeri u okolini Haga. Holandija je vodeća zemlja u EU po visini subvencija koje daje vlasnicima ekoloških vozila i one iznose od 6.000 do čak 14.000 evra. U Srbiji kupci eko-automobila „pomažu“ se sa 100.000 dinara.

PRENOSNA SNAGA

Baterija, u obliku slova T, smeštena je u centralnom delu vozila. Sastoji se od 288 litijum-jonskih ćelija u obliku prizme. Baterija, jedina takve vrste koja istovremeno može da se greje i hladi, teška je 198 kilograma i kapaciteta 16 kWh. Za „ful“ punjenje potrebno je četiri sata, na kućnoj utičnici od 220 volti. Kada se potroši baterija, snaga benzinskog motora preko generatora „prenosi“ se u elektronski motor. „Opel“, inače na bateriju daje garanciju od osam godina.

DIMENZIJE

* Dužina 4.400 mm

* Širina 1.790 mm

* Visina 1.430 mm

* Prtljažnik 301 l

ČINJENICE

* Baterije 16 kWh

* Snaga motora 150 KS

* Prelazi na struju od 40 do 80 km

* Ukupno prelazi 500 km

* Maksimalna brzina 161 km/h

* Od 0 do 100 km/h za 9 sekundi

Autor : V. Samardžić

Foto : Novosti.rs



čitanja : 1386



Komentari

Uzivo jos efektnija i mnogo atraktivnija od Priusa i LEAF-a.

Autor Milan DE 30 Avg 2011, 01:14

Auto je odličan i uz neke kompromise koje morate prihvatiti (cena, mali prtljažnik, nepoznata ali verovatno visoka cena amortizacije nakon zbog baterija itd), pravi problem može biti samo punjenje strujom... Naime veliki broj ljudi u gradovima živi u zgradama sa javnim parkinzima okolo. Kako dovesti struju? 50m kabla iz stana da visi preko noći? A ko zna gde su sledeće noći naći slobodno parking mesto, možda mi ni 50m ne bude dovoljno? Hm...
A ne postoje ni pumpe niti garaže na kojima bi postojala mogućnost "brzog" punjenja (uz plaćanje naravno). Sve u svemu čini mi se da ovo još nije za nas, i neće ni biti... a kad bude za 10-tak godina, ova Ampera će biti tehnološki zastarela.

Autor Miki 30 Avg 2011, 07:00