Chevrolet Aveo 1.2 LS na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Ponovo smo na našem testu imali jedan od najpopularnijih „Ševroletovih“ modela. Iako je njegov stariji brat sa cenom ispod osam hiljada evra i dalje konkurentan, ustupio je mesto restilizovanom „aveu“. I pored nešto jače cene očekuje se da će ovaj četvorotočkaš biti uspešan baš kao i prethodna verzija.
O ukusima ne treba raspravljati, ali prema našem mišljenju novi „aveo“ je lepši od starog. Deluje dinamičnije, moćnije i sportska crta mu je naglašenija. Počevši od prednjeg dela kojim dominiraju farovi inspirisani motorima, smešteni u dvostrukim cevima sa ležištima visokog sjaja i hromiranim okvirima. Na agresivnoj maski je ponosno istaknut veliki znak „ševroleta“, a bočne linije su stilizovane, tako da se stiče utisak da se radi o kupe vozilu. Tome doprinosi i „skrivena“ brava zadnjih vrata visoko u uglu i jako naglašeni lukovi točkova.
Kabina je dizajnirana prema „ševrolet korveti“. To znači da je primenjen princip takozvanog „duplog kokpita“, pa vozač i suvozač imaju pravo na „sopstveni svet“. Instrument tabla sa analognim obrtomerom i digitalnim brzinomerom je pomalo neobična, inspirisana motociklima i ima plavo pozadinsko osvetljenje. Instrumenti su pregledni, a nadohvat ruke vam je sve ono što očekujete od modernog automobila, počevši od komande klime, audio-uređaja, putnog računara... Takođe, vozač veoma lako nalazi optimalan položaj. Sedišta su šira, udobnija i bolje drže telo od prethodnog modela. Volan je precizan baš kao i menjač, koji je vidno bolji od prethodnika.
Motor na testu, zapremine 1,2 litra sa 86 KS je agregat koji će „Dženeral motors“ tek ugrađivati u nove „opel korse“. „Ševrolet“ sa ponosom ističe da je celokupna gama ponuđenih motora napravljena sa inovativnim karakteristikama kako bi doprineli performansama, efikasnosti i štedljivosti. Tako ovaj model ima prosečnu potrošnju od 5,1 l na 100 km i emisiju od 119 g/km kod verzije 1.2 sa 70 KS. U ponudi će uskoro biti i dizel agregat 1.3 u kombinaciji sa start-stop tehnologijom.
Inženjeri „Ševroleta“ su se posebno potrudili da „aveo“ bude što bezbedniji. Okosnica je izuzetno snažna struktura karoserije. U slučaju nesreće krov može da izdrži težinu koja je udari 4,2 puta većom snagom od težine automobila. Pažljivo usklađen set senzora je povezan sa šest vazdušnih jastuka, zajedno sa četvorokanalnim sistemom protiv blokiranja točkova pri kočenju (ABS), i pomoćnom kočnicom i elektronskom kontrolom stabilnosti. Tu je i „isofiks“ sistem za bezbedno vezivanje dečjih sedišta.
OPREMA
Testirani model, u paketu opreme „LS“ između ostalog ima ABS, ESP, radio CD MP3 plejer sa četiri zvučnika, manuelnu klimu, dodatne komande za tempomat na volanu, blutut - „hendsfri“ sistem za telefoniranje i putni računar-displej za informacije. Tu su i zadnja klupa sa naslonima za glavu deljiva u odnosu 60:40, tonirana stakla, dnevna svetla, imobilajzer-blokada motora, šest vazdušnih jastuka, servo volan podesiv po dubini i visini, električno podizanje prednjih stakala, set za reparaciju guma, zadnji krovni spojler...
Osnovni model, sa motorom od 1,2 litra i 70 KS košta 9.150 evra, a model na testu „Novosti“ sa 86 KS i paketom opreme LS 9.950 evra.
POTROŠNJA
* Grad 7,1 l
* Van grada 4,6 l
* Kombinovano 5,5 l
* Rezervoar 46 l
DIMENZIJE
* Dužina 4.039 mm
* Širina 1.735 mm
* Visina 1.517 mm
Autor : Petar Živković
Foto : Novosti.rs
Meni se djasvi, kažu da je sada duplo bolja antikorozivna zaštita u odnosu na prethodni Aveo, takođe onaj prošli je jedva dobio 3 zvezdice za bezbednost, a ovaj kažu 5 zvezdica, prošli Aveo bi se ulubio od svakog kamenčića (sajtne i rubovi), nadam se ne i ovaj, ali ova boja je kao hyundai Atos prime iz 1996.
Napredak kad se uporedi sa prethodnim modelom, ali u odnosu na Rio - nema sanse!
Ima sanse itekako, s obzirom na stedljivost GM 1.2/86KS agregata.
Kia laze u prospektima za sve, za snagu, potrosnju..
@krle
to je manje bitno ali eksterijer, enterijer, vrhunska oprema, standardna bezbednosna oprema - nema konkurenciju!
Bice teska borba sa Riom.Unutrasnjost,pre svega,ni se vise svidja u Aveu.
Uvek pre RIO, jer RIO i u najnižem paketu ima ESP, ABS, 7x airbag, a i lepši je svakako, a kod Avea Brzinomer a la skuter, daje -5 bodova kod mene
@Dejan L
upravo tako! :)))
P.S. izracunajte koliko bi kostao Aveo sa opremom koju ima Rio...
...samo drugo pakovanje. Želim puno sreće svima koji se odluče da ga kupe. Za 9150 € može da se kupi i dobar automobil.
@Dejan L
I dalje nema pocinkovanu limariju.
Kako nekom može da se sviđa unutrašnjost ovog auta? Sve je digitalno i ugurano tik iza volana, totalna glupost, čak i Citroen koji je furao taj fazon se vratio klasičnim analognim pokazivačima na novoj C4
Prednji deo je za deset-ku jako atraktivan i sportski, nažalost zadnji nije ni približno ispratio tu nameru. Sigurno je dosta lepši a verovatno i kvalitetniji od prethodnika ali s obzirom na konkurenciju mislim da treba da bude oko 1000 e manje (fiesta 1,25 osnovna oprema sa klimom 9000, fabia anbient sa klimom 9400, rio sa svim i svačim 9900, pežo 207 sa klimom 1.4-9900, I20 city star 1.2-78ks sa klimom-9200, CLIO avantage sa klimom 1.2-75ks - 9490.)
E sad da bi Aveo bio interesantan mora da zadje ispod 9000 eura ali ne samo za 1 euro nego malo više.
@ Vladan
Potpuno tačna računica. Čak je i Ibiza sada ispod 10.000€, Grande Punto, C3...
Šta li to još ima da se kupi za 9.150, a da je "dobro"?
Da pogadjam... Neka "strela" je u pitanju ...
Best za tu cenu a sto se tice opreme kod Ria malo bolje procitajte da ne spominjem podizace stakla itd vec sam pisao o tome. Sto se tice garancije 7 godina naspram 3. Sta se dobija sa 7 god. garancije mozda obaveza odrzavanja vozila kod skupih polupismenih majstora u ovlascenim servisima. Pa to i nije neka prednost. Verujem da se nijedan od ova dva auta nece pokazati kao losa kupovina samo je stvar ukusa.