Chevrolet Cruze hatchback predstavljen u Zadru

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Sve vrline limuzine spakovane su u „kruz hečbek“. Dobro je što je i cena ostala niska. Novi model je 200 evra jeftiniji od sedana
Sve je isto, samo zadnjeg dela nema!
Krenuli smo u Zadar na promociju „ševrolet kruz hečbeka“. Četiri vozila s beogradskim tablicama. Domaćini su dali sve od sebe, bili su čak srdačniji od domaćina na evropskim premijerama. Na ulasku u Zadar srpske novinare sačekala je policijska pratnja. Saobraćaj je zaustavljen kako bi konvoj stigao bezbedno do hotela.
Najveći gepek u klasi
Spojler na kraju krova i suptilan nabor na stubu koji se proteže do zadnjeg
vetrobranskog stakla predstavljaju osnove „hečbeka“ i dodaju emocije. Grupa
zadnjih svetala pokazuje da je pažnja posvećena detaljima i to doprinosi da
auto izgleda kao vozilo iz više klase. I najvažnije - tu je najveći prtljažnik
u klasi od 413 litara, odnosno 883 kad se obori zadnja klupa (60:40). Sedišta
se pomeraju u velikom radijusu, pa i košarkaši ovde sede komotno.
Kabina je jedna od najboljih u klasi. Vozač i suvozač su razdvojeni centralnom
pregradom. To je princip dvostrukog kokpita iz „korvete“. Instrument tabla
deluje skupo, osvetljenje je ledenoplavo, a lampice stilizovane. Volan ima
vrhunski dizajn, u klasi je bolji samo onaj u „hondi sivik“. U najjačim
paketima štof prekriva prednji greben, što izgleda skupo.
Još konjskih snaga
Na raspolaganju je i novi agregat - 1,8 od 141 KS. To je zavidna „konjica“. Ne
štedeći gas, na magistrali smo trošili oko 10 litara. Komande su mekane, a
volan ima dobru vezu sa asfaltom... Auto trimovan više za udobnost nego za
sportske manevre. Tek ako vozač pretera, asistira ESP.
Prodaja je počela, a novi „kruz“ košta 11.700 evra, 200 manje od limuzinskog
modela. Najbitnije - „hečbek“ nije izgubio „masl“ dizajn sa severa Amerike, što
je i dalje veoma privlačno za kupce iz Evrope.
KRUZ HEČBEK 1.6
Zapremina: 1.598 cm3 16 V
Snaga: 124 KS pri 6.200 o/min
Obrtni moment:
154 Nm pri 4.200 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 12 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Menjač: manuelni, pet brzina
Dužina/ širina/ visina:
4.510 x 1.797 x 1.477 mm
Prtljažnik: 413/883 l
Rezervoar: 65 l
Potrošnja (fabrički):
5,2/6,6/8,9 l/100 km
Cena: 11.700 evra
Tri motora
Kupci imaju izbor od tri motora - dva benzinca i jedan dizel motor. Oktanci 1,6
i 1,8 imaju dvostruko kontinuirano varijabilno faziranje bregaste osovine. Novi
1,6 sad ima 124 KS, dok 1,8 donosi 141 konjsku snagu uparenu s menjačem od pet
brzina. Turbo-naftaš 2,0 ima čak 163 KS i 360 Nm momenta i uparen je sa
šestostepenim menjačem. Do stotke stiže za samo 8,5 sekundi. Početkom 2012.
godine stiže novi 1,7 dizel.
Bezbednost
Veliki broj elektronskih sistema ugrađen je kako bi se sprečile nesreće. Tu je
Elektronska kontrola stabilnosti (ESC), TCS, ABS i EBD. Šest vazdušnih jastuka
i pet pojaseva sa tri tačke vezivanja su pod kontrolom senzornog i
dijagnostičnog modula (SDM). Struktura karoserije izrađena je od čelika visoke
čvrstine, kao u sedanu, koji je jedini auto koji je dobio maksimalne poene u
dva testa - 16 bodova u prednjem sudaru pod uglom i osam na testu bočnog
sudara.
Autor : Mladen Radulović