Predstavljamo: Kia Optima

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Godinu dana nakon američkog tržišta Kia je spremna da sa novom, trećom generacijom modela Optima debituje i na evropskom tržištu.
Optima će biti treći potpuno novi ili obnovljeni Kijin model na evropskom tržištu u poslednjih 12 meseci posle Picanta i Ria, dok sledeća generacija modela Cee’d treba da debituje u martu na Salonu automobila u Ženevi.

Novinari britanskog magazina Auto Car su dobili prvu priliku da tesitraju 2012 Optimu na britanskim putevima i od samog starta imaju samo reči hvale. Na samom startu Kia će ponuditi samo 1.7L CRDi dizel motor koji je pozajmljen iz Hyundaija i40 i koji razvija 134KS i 330 Nm obrtnog momenta. Novinari imaju reči hvale za ovaj motor sa kojim su na testu dobili prosečnu potrošnju od samo pet litara na 100 km, mada Kia tvrdi da sa pažljivijom vožnjom vozač može da ostvari i za litar manju potrošnju. Performanse su takođe solidne sa ubrzanjem do 100 km/h za 10,2 sekunde i maksimalnom brzinom od 200 km/h.
Jedna od retkih mana ovog modela je što je dosta lenj na niskim obrtajima i tek preko 2.000 o/min. počinje da dobija potrebno ubrzanje – “problem“ koji je ranije uočen i na bratu Hyundaiju i40. U narednih nekoliko meseci Optima će biti dostupna i sa dva benzinska motora – 2.0L sa 163KS i 2.4L sa 178KS, a zanimljivo je da evropski kupci neće dobiti 2.0L turbo motor sa 274KS koji je dostupan samo u Americi.

Svi modeli će imati prednji pogon i izbor između šestostepenog manuelnog i automatskog menjača. Na putu Optima je tha i udobna i odlično se ponaša u krivinama.
Optimu je dizajnirao bivši Audijev dizajner Peter Schreyer pa se očekuje da će i evropski kupci biti zadovoljni kao i američki i azijski.
Enterijer je takođe jako kvalitetan a u standardnoj opremi su i klima, Bluetooth i cruise control.
Sa početnom cenom od 21.700 evra za dizel model, Optima je jedna od boljih kupovina u klasi. Čak i sa proslavljenim automobilima u klasi kao što su Volkswagen Passat, Ford Mondeo i Opel/Vauxhall Insignia, Optima ima svoje mesto na tržištu i zaslužuje definitivnu pažnju zahvaljujući privlačnom dizajnu, izboru opreme i pristupačnoj ceni.
Autor: Talladega
Slike: Auto Car
Kako spolja-tako i unutra mene ova Optima podseca na SAAB. I to je dobro...Nadam se da ce po prodaji biti upravo suprotno SAAB-u.
@UCS
Slazem se sa tobom za unutrasnjost.
Cini mi se da je malo jako cena.
Kako god lepša je od svakog Hyundaija, a enterijer je ,,desni''.
Evo malo ,,levi'', pobedio je konkurenciju
http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/TKY7aL0jFqI/AAAAAAADYaI/f7NvRBcc6YY/s1600/2011-Kia-Optima-116.jpg
Ovo odlično izgleda. Ne znam kakav će iti karavan ali teško da će biti lepši od i40wagon...
@ Raziel
Biće lepša, dajem glavu
http://3.bp.blogspot.com/_x_T-UAlOS1g/S_cMS9RCWNI/AAAAAAAAAQA/Opvv3WJAvZA/s1600/Kia+Magentis+SW+copy.jpg
Evo 1 render, samo za tvoje oči.
i40 ima na Obilićevom vencu, štopaljke su jedno 80cm od špica do tablice, uživo preterano velike
Ovaj će model zadati ozbiljan udarac konkurenciji, fenomenalno izgleda i spolja i iznutra! Malo samo da prošire ponudu motora. Enterijer i mene podseća na SAAB, i to mi se jako dopada.
Veliki pomak za enterijer,tj kokpit...Nije Aiwa mini linija svakako,sto je jako dobro.
Odlicna je, defintivno ce da ugrozi sve na trzistu i cenom i opremom pa i izgledom koji je bolji od dobrog dela konkurencije, ali to je vec stvar ukusa, a i verovatno ce i dobiti onaj jaci 2.0 150 KS dizel koji je prava mera za veliku limuzinu.
Kia Optima Turbo https://www.youtube.com/watch?v=TuOIslmfZyE
Vrhunski auto, nadam se da će kad-tad doći i u Evropu.
Dejan L,
Karavan verzija je još i lepša.
Neverovatno, nikada nisam voleo takve tipove auta, ali sa pojavom Mazde 6, Insignie, pa sad i Korejskih proizvođača zavoleo sam karavane.
Za praktičnost ne znam, ali sa dizajnerske strane samo reči hvale...
Kia optima II se u US već prodaje skoro pa dvije godine. Ne znam šta su čekali do sada na evropskom tržištu, zato što ovaj auto ima potencijal da doslovno pomete konkurenciju...Trebali su ugraditi palicu mjenjača od ceeda facelift u manuelnoj verziji, a ne ovu polugu. Mogli su se malo više potruditi oko instrument table.
Ni meni se enterijer ne svidja,za razliku od eksterijera.
Enterijer deluje siromašno,pogotovo centralni deo.
@ bmw
Shvatili smo, smeta ti Peter Schreyer koji radi za Kij-u, a u sebi kažeš: ,,Bože daj ovakav enterijer budućem BMW-u!''
Ne najbolje da stave zidni sat kao Mini, pa ćeš da likuješ na sav glas kako je savršen.
Fiat 500 ima hiljadu puta lepši dizajn enterijera od Minija.
Da se vratima na Kiju, Kija je dobila hiljade nagrada za dizajn zahvaljujući Petru Šrejeru, a ti hejtuj koliko kog ti duša želi
Evo i Pitbull mrzi P. Schreyer-a:))))) "Zasto me izdade Pitbull, brate"-Dejan L.
Nego sad malo ozbiljno. Enterijer je sasvim solidan u odnosu na neki Kia prosek. Ali zaista deluje kao da su hteli da kopiraju BMW i negde na trecini puta izgubili dah.
@pitbull
nesto samo da se podsetim, ti si bese kritikovao onaj volan sa dva paoka u BMW i3?
e moj dejane...:-) kakve je imam od toga kakva je neka kije kad je u zivotu necu kupiti? ja sam rekao da mi se ne svidja enterijer i to je to. vise mi se svidja kod hjundaija i40, kod novog mondea,da ne pricam za citroen ds5...
docice vreme da covek ne sme da kaze svoje misljenje...opusteno brate deki.