home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Na „skeneru“ reportera „Novosti“ našao se „Renault Clio 1,6 GT Gordini“. Čari relija dostupne i u gradskoj vožnji. Kod nas u ponudi samo benzinac

Gordini! „Prezime“ koje, kada se doda „renou“ učini da srećnik za upravljačem dobije dodatnu porciju adrenalina. Ovoga puta, kada je „Renault Clio Gordini “ u pitanju i za „male pare“!

Čuveni francuski „tjuner“, vezan za neke od najvećih sportskih uspeha „renaulta-a“, je i ovoga puta malo doradio „renault-ov“ bestseler, svojim čarobnim štapićem, tek ovlaš izmenio stvarnost i potpisao se na kraju, sa čuvene dve bele štrafte preko haube, krova i petih vrata...

Spoljšnost je dodatno sportski naglašena sa belom bojom na retrovizorima, u belo je ofarban i deo prednjeg branika, na bokovima su ukrasne lajsne i ponosni logotip - „gordini“. Na zadnjem kraju „clio-a“ auspuh sa duplom izduvnom cevi upotpunjuje sportski izgled ovog simpatičnog mališana.

Ulazak u kabinu, takođe, pokazuje da je „Renault“ želeo da „široke narodne mase“ osete čar relija. Podebeo obruč volana, presvučen kožom, koji, inače sjajno leži u rukama, ukrašen je na gornjem delu sa dve bele crte. Naravno, sve je i u kabini u znaku „gordinija“, čiji je „logo“ proštepovan i na sportskim sedištima. Tu su i aluminijumske pedale gasa, kvačila i kočnice, beli „cajgeri“, i veoma lepo dizajniran menjač. Sve komande, počevši od audio-sistema do tempomata su nadohvat ruke, tik ispod obruča upravljača, onako kako ih „renault“ i, inače pozicionira.

Na testu „Novosti“ imali smo „clio gordini-a“ sa benzinskim motorom, zapremine 1,6 litara sa 128 KS, sasvim dovoljnih za pristojna ubrzanja koja će vam i vožnju po beogradskim ulicama, čak i kada pada kiša ili susnežica, koja dodatno pravi gužvu, ipak izmamiti osmeh na lice.

Tih 128 „konja“ dostupno je pri 6.750 obrtaja radilice u minutu, a pristojni maksimalni obrtni moment od 155 Nm je na raspolaganju već pri 4.250 obrtaja u minutu. Od nule do 100 km na čas „clio gordini“ stiže za 9,3 sekunde. Iz mesta 400 metara prelazi za 16,6 a 1.000 za 30,5 sekundi. Sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za automobil, težak nešto više od 1.100 kilograma.

Emisija ugljen-dioksida je 155 grama po pređenom kilometru. Radi se, naravno o motoru koji ispunjava „evro 5“ normu, a za to je zaslužan i sjajni šestostepeni manuelni menjač koji snagu isporučuje na točkove od 16 coli.

Iako je u ponudi, bar na francuskom tržištu, i „clio gordini“ sa dizel motorom (već legendarni 1,5 DCI) u Srbiji se može, zasad, birati samo između verzije sa tri i pet vrata sa benzinskim motorom. Od toga zavisi i cena. Za model sa troje vrata treba izbrojati 14.490, a za onaj sa petoro vrata 400 evra više.

POTROŠNJA

Ako je verovati putnom računaru, naša prosečna potrošnja je iznosila oko 6,9 litara, što je tek nešto više od fabrički deklarisane prosečne potrošnje od 6,7 litara benzina na 100 kilometara. Po istim podacima potrošnja na otvorenom ne bi smela da prelazi 5,4 litra na 100 kilometara.

Autor: P. Živković

Foto: Renault



čitanja : 3133



Komentari

Za te pare jako dobra gradska zujalica.

Autor dzigi 01 Feb 2012, 09:44

Renaultov sajt je mrtav!

www.renault.rs

Autor carobnjak 01 Feb 2012, 20:02