Dacia Sandero Stepway 2 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Kada je u oktobru 2008. sa fabričkih traka u Brazilu sišao prvi „stepvej“, automobilsko tržište je dobilo nešto sasvim novo - malog „terenca“ za još manje novca! Recept je brzo preslikan i na evropsko tržište.
Za ove tri godine, otkako je prisutan na našem tržištu, „stepvej“ se pokazao kao zahvalno vozilo sa niskim troškovima eksploatacije. Njegov naslednik trebalo bi da odatle nastavi sličnim putem. Izmene koje su urađene, pre svega na enterijeru automobila i proširenoj ponudi boja, svakako će ojačati tržišne pozicije „stepveja 2“ u Srbiji. Utom pre što je cenovna politika ostala ista. Naime, ovih dana je u toku akcija „Pravi avanturista za samo 8.800“. Ko izbroji toliko evra dobija takozvani „elektropaket“, klima-uređaj, aluminijumske felne od 16 coli, radio CD MP3 plejer, svetla za maglu i metalik boju!
Novi „stepvej“ je sada dostupan i sa još jednom bojom u paleti. Radi se o braon nijansi „Cajou Brown“, koja je osvojila tržište na modelu „dačija daster“. Najveće promene su, ipak, u unutrašnjosti vozila. Materijali su kvalitetniji, moderniji. Kombinacije boja su atraktivnije, a novi radio CD MP3 plejer sada ima komande na volanu. Tu je i USB i „blutut“ konekcija.
Na našem tržištu je u ponudi „stepvej“ sa dve vrste motora, benzinskim 1,6-litarskim sa 85 KS i dizelašem 1,5 DCi sa 90 „konja“, dok je na tržištima zapadne Evrope moguće dobiti i verziju motora 1,6 sa 105 KS kojeg pokreće „bioetanol“.

Sve ostalo, ono što je uostalom „stepveja“ i približilo kupcima, nije menjano, ili je samo blago doterano. Solidan menjač, precizan upravljač, dobre kočnice serijski opremljene ABS sistemom („Boš„). Tu je i elektronska distribucija sile kočenja, kao i pomoć pri naglom kočenju, koji garantuju bezbrižnu i udobnu vožnju. Pri tome, niska potrošnja, već legendarnog „Renoovog“ dizelaša je i dalje veliki adut „stepveja“ kojeg smo mi imali na testu. Prosečna potrošnja od 4,9 litara, uzimajući u obzir da smo veći deo vremena provodili u gradu, zaslužila je najviše ocene!
„Stepvej“ je naravno, i dalje veoma prostran. Mesta ima za petoro odraslih putnika, a zahvaljujući deljivoj zadnjoj klupi, koja se vrlo lako obara, zapremina prtljažnog prostora sa 320 litara dostiže 1.200 litara. Testirani model košta 10.577 evra.
Tehnologija „sandera“
Čelnici „Renoa“ su oprobani recept „što više toga za što manje para“, primenili na prvom „stepveju“. On je zadržao motore i mehaniku „sandera“, ali je dobio viši klirens za tri centimetra. Takođe, veštim, ne mnogo skupim, zahvatima na eksterijeru, sa dosta ukrasnih detalja, spojlera, krovnim nosačima i lepim točkovima postignut je izgled „kočopernog“ terenca. Verovatno magovi „Renoa“ i „Dačije“ nisu pretpostavljali da će „automobil koji poziva na avanturu“ biti izbor i porodičnih ljudi, ali i beogradskih taksista!
162 km/h je maksimalna brzina koju može da postigne model sa testa „Novosti“
200 Nm je najveći obrtni momenat modela „stepveja 2“ koji smo vozili prilikom testiranja
13,3 sekunde potrebno je testiranom modelu da od 0 stigne do 100 kilometara na čas
Potrošnja
Grad 5,9 l
Van grada 4,6 l
Kombinovano 5,0 l
CO2 130g/km
Rezervoar 50 l
*fabrički podaci
Info
Dimenzije
Dužina 4.024 mm
Širina 1.753 mm
Visina 1.550 mm
Masa 1.114 kg
Autor: P. Živković
ne znam o kakvom stepway 2 se radi, kad je ovo isti stari stepwey, novi se pojavljuje sad u septembru koliko ja znam-ovi novinari stvarno odvaljuju.
@ sasa i Dejan L, tekst i naslov su u celini preuzeti sa sajta Novosti.rs (što je jasno i više puta i naglašeno), a inače se radi o blago doteranoj verziji Sandera Stepway koji je predstavljen u martu ove godine na Salonu u Ženevi:
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2012/02/24/2012-dacia-sandero-stepway
Ni meni nije jasno o kakvom 2 se radi, ovde nema nikakve razlike, a ako ih i ima onda ovi "novinari" iz Novosti treba to da slikama i pokažu.