Peugeot 208 1.6 HDI na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Spoljašnjost je vizuelno uvećana, ali enterijer je mnogo bolji nego kod prethodnika. Iako je skup, „Pežoov“ dizel ponovo nas je oduševio.
„Pežo 206“ bio je miljenik dama. Isti je slučaj s modelom 207. Šta tek da očekujemo od novog 208 - biće to fatalna veza. Ima toliko aduta da će mu žene oprostiti sve mane.

Nova dvestaosmica je napumpana, pa je vizuelno porasla. Nos haube je podignut, dok su dugački farovi dobili ukrasnu LED liniju. Zadnji deo je sličan s ranijim modelima, dok je visok krov obezbedio pregršt mesta u kabini.
Pametna kabina
Radno mesto vozača - odlično. Dobro se sedi jer se sedišta pomeraju u relativno velikom radijusu, dok se volan šteluje u obe dimenzije. Celo okruženje krcato je ukrasima. Krajevi ventilacije su metalizirani. Sve pohvale za elipsoidni oblik volana i za smanjen obim upravljača. U modelu s testa imali smo na raspolaganju veliki displej, na kojem je moguće proveriti parametre vožnje, a takođe i povezati ga s pametnim telefonom. Smeta nam što je nekoliko funkcija iskomplikovano, ali ovu manu dame će oprostiti.

Obrtomer i pokazivač brzine urađeni su nekonvencionalno. Veoma su lepi, kao i celokupno osvetljenje enterijera, mada mogu biti i nepregledni, što zavisi od visine vozača. Upravljač odlično leži u rukama, pa se 208 vozi veoma lako. Sve pohvale za stabilnost u krivinama. Iako smo poželeli kraće hodove, hvalimo poboljšanja na manuelnom menjaču.
Dobri, ali skupi dizeli
Pod haubom smo imali 1,6 e-HDI od 92 konjske snage. Ovo je agregat koji treba da pređe bar 200.000 hiljada kilometara bez problema. Ubrzava dobro, do stotke mu treba 10,5 sekundi. Na raspolaganju je i funkcija overbast, s kojom na nekoliko sekundi raste obrtni moment. S ovim motorom u gradu potrošnja će lako biti spuštena na manje od pet litara dizela na 100 km. Bez štednje, 208 nam je trošio tek 5,5 gradskih litara.
Cena od 10.900 evra skuplja je od proseka u segmentu B vozila, ali 208 zauzvrat nudi veliku dozu emocija. Zameramo što su dizelaši značajno skuplji, pa je cena modela s testa neprijatnih 15.000 evra. Međutim, lav se kupuje srcem, što treba da poništi ovu razliku.
PEŽO 208 1,6 HDI
Motor: 1.560 ccm
Snaga: 92KS pri 4.000 o/min.
Masa: 1.050 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Potrošnja (fabrički): 3,8 l
Potrošnja na testu: 5,1 l
Dužina/širina/visina:
3.960/1.830/1.400 mm
Prtljažnik: 285 l
Osnovni model: 10.950 evra
Testirani model: 15.200 evra
Autor: Mladen Radulović
Foto: Aleksandar Jovanović
Sve je Ok osim cene..
Ona je došla u rang sa Civic-om.. A tu nema dileme..
Istina... Kako nema civica dizela za 15.200 ( bazni civic benzin 1,4 je 15.400 ), nema ni dileme.
Moron
Za te pare kupiš 1.8 Comfort i milina!!!
I ne bi kukao na tromost motora.. :)))
208 je dobra opcija..
Panchev9
Za cenu civic 1.8 Comfort kupiš focus trend 1,6 HDI od 115 ks, koji će svojim "momentom" ( mislim 270 Nm ) u "laganom ritmu" da "razbije" tu hondu ( sa 174 Nm ). Dok focus bude imao potrebu da "prešalta" dva puta, honda će trebati da "šalta" 10 puta... Znam, nekom je to lepše. Prosto, to je stvar izbora i ukusa, ko šta voli :)
Moron
Drago mi je saznanje da od danas voliš(i toliko ceniš) Focus.. Vrlo interesantno..
Panchev9
Više "hipotetički", poredjenja radi sa "snovima", budući da je cena focusa konkurentna ( i daleko bliža mozgu od jednog pežoa ). "Hipotetički", jer spolja focus HB mi je ružan oko C stuba, sedan je lep, ali je pristup gepeku "nemoguća misija", dok karavan ima glupa zadnja vrata ( što "čuvaju" z.branik ), dok mi je dizajn enterijera u focusu očajan ( posebno centralna konzola ), stim da je i ponuda prostora pozadi takodje jadna ( daleko gora no o civicu ili jednom aurisu ). Prosto, teško da bih kupio focus i pored njegove lepe cene
Focus izgleda kao osiroamsena verziaj fieste, sto ej tuzno, a tako je bilo i sa prethodnom generacijom... Enterijer je jako skucen. 208 je b, a ne c segment, ali je daleko komforniji unutra, ma koliko to cudno zvucalo.
Za iste pare moze da se pazari i Hyundai/Kia i30/Ceed, koji su, takodje, novi modeli, i isto kao i fokus klasa iznad.
Rio je daleko jeftiniji, ali tako i deluje.
Meni se C3 daleko vise dopada od ovoga, a za tih 15200 verovatno postoji i ds3, a i Mini.
Ako se s druge strane gleda cena a ne sarm, tu su polo, a i fiesta...
Sve u svemu vrlo je skup i cudan.