home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kao pokazatelj evropskog dizajna i inženjerskih mogućnosti ove kompanije, nova Toyota Verso će imati svoj debi na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu. Zajedno s novim modelima Auris i Auris Touring Sports karavan, predstavlja ofanzivu Toyotinih obnovljenih modela u Evropskom C-segmentu vozila.

Osmišljen da bude svestran, praktičan i prostran poput trenutne generacije ovog modela, novi Verso donosi više stila, dinamičnosti i udobnosti. Ovaj model karakteriše novi Toyotin dizajnerski pečat sa jasnim identitetom porodice kojoj pripada, unapređena unutrašnjost, revidirani 2,0 D-4D motor s nižim emisijama CO2, unapređenom dinamikom i sniženim nivoom vibracija i buke.

Sa preko 300 promenjenih delova i elemenata, novi Verso predstavlja sveobuhvatno unapređeni model, u sredini životnog ciklusa ove generacije.

Zajednički element obnovljenih Toyotinih modela iz C segmenta, pa i novog Versa, je planiranje, dizajniranje, konstruisanje i proizvodnja pod vođstvom kompanije Toyota Motor Europe. Ovo je prvi kompletan projekat ove kompanije, koji je uključio planiranje, dizajn, istraživanje i razvoj, kao i prodaju pod kapom ove evropske filijale. To je deo Toyotine regionalne strategije.

Uz ekskluzivnu proizvodnju u pogonu „Toyota Manufacturing Turkey“, očekuje se da će u 2013. biti prodato oko 50.000 jedinica novog modela Verso, što će ovoj kompaniji osigurati 5-procentni udeo na tržištu.

Novi Toyotin dizajn prednjeg dela

Novi Verso predstavlja svežu, snažniju i prefinjeniju interpretaciju prepoznatljivog, stila treće generacije ovog Toyotinog višenamenskog vozila. Zadržao je dinamičnu, karakterističnu liniju pune dužine, koja s profila odvaja poklopac motora i kabinu od šasije i zadnjeg prtljažnog prostora.

Spreda, novi Verso ima privlačni „prioritetni“ dizajn i stilske elemente „čistog izgleda“, što jasno daje do znanja se radi o najnovijem modelu u Toyotinoj porodici. Atraktivni novi stil prednjeg i zadnjeg dela su tako dizajnirani da smanje osećaj visine, uz istovremeno stavljanje naglaska na širinu i dužinu.

Ovaj „prioritetni“ dizajn uključuje veliku, trapezoidnu donju masku unutar redizajniranog prednjeg branika, kao i manju gornju masku koja se proteže punom dužinom između novih prednjih svetala.

Gornja maska, kojom dominira novi, veći Toyotin znak, postavljen niže nego kod prethodnika, uključuje središnju, hromiranu lajsnu, koja se vizualno produžava u sklopove prednjih svetala kako bi se naglasila širina novog Versa.

Uz uži i agresivniji stil, sami sklopovi prednjih svetala sadrže nova LED dnevna poziciona svetla (DRL), dok u visokom paketu opreme dolaze sa ksenon farovima visokog intenziteta (HID).

Sa strane velike donje maske, nalaze se integrisana svetla za maglu sa hromiranim obrubima. Takođe, maska ima klavirski crni lak, dvostruke hromirane lajsne, kao i donji spojler pune širine u boji karoserije, koji još jednom naglašava širinu novog Versa, kao i njegovu štabilnu, čvrstu pojavu.

Gledajući iz profila, novi Verso zadržava poznati, dvozonski stil ovog modela. To je jasno naglašeno snažnom karakterističnom linijom, koja se proteže od istaknutog vrha prednjeg branika, zatim se preko donje ivice vrata uzdiže u C nosač i završava u krovnom spojleru.

Profil modela Verso je unapređen manjim, dinamičnijim, preklopivim spoljašnjim retrovizorima, koja imaju integrisane pokazivače smera. Takođe, postoji mogućnost odabira dve vrste aluminijumskih naplataka. Prvi, 17-inčni aluminijumski naplaci imaju dizajn prethodnika, ali i novu, tamniju boju, dok 16-inčni naplaci imaju mašinski obrađenu površinu.

Pozadi, novi dizajn branika uključuje donji, integralni difuzor, naglašavajući širinu i stabilnost novog modela. Sklopovi zadnjih svetala doživeli su promenu boje središnjih i spoljašnjih sočiva, a Toyotin znak na poklopcu prtljažnika naglašen je upotrebom elegantne lajsne iznad registarske tablice.

Novi Verso će biti dostupan u 11 boja spoljašnjosti, od kojih su tri nove; biserno bela, Vivid plava i Solid plava.

Unapređen dizajn kabine sa poboljšanim taktilnim kvalitetom

Unutrašnjost novog Versa uključuje sveobuhvatnu upotrebu novih detalja, kao i na dodir mekanije, saten crne presvlake, kako bi se unapredio taktilni kvalitet kabine. Gornji pretinac je sada presvučen na dodir mekanim materijalom, a obloge vrata, naslon za ruke i obruč upravljača su presvučeni napa kožom.

Tople, satenski hromirani detalji ugrađene su u okvire instrumenata, pokrov table s instrumentima, ventilacione otvore, prednju kontrolnu tablu, obrub ručice menjača i rukohvate u vratima. Sam rukohvat u vratima, sada je presvučen novom, dvoslojnom oblogom.

Prikaz instrumenata i prekidača je ujednačen, uz pomoć ujednačenijeg osvetljenja i veličine brojki. Instrumenti vozača sada su osvetljeni belom bojom, radi veće jasnoće i čitljivosti, dok su dugmići klima uređaja i ekran, kao i svi prekidači, uključujući prekidače prozora, osvetljeni tamno narandžastom bojom radi bolje uočljivosti, ali bez preteranog ometanja tokom noćne vožnje.

Novi prekidač s reostatom, omogućava istovremeno nameštanje intenziteta osvetljenja merača i svih prekidača, osiguravajući konzistentnost i intenzitet pozadinskog osvetljenja u celoj unutrašnjosti.

Osnovni i srednji paket opreme nudi nove presvlake sedišta – plave i tirkizne za osnovni model,a crne i bele s 3D efektom za srednji paket opreme. U svim paketima opreme poboljšano je držanje tela, a same izbočine sedišta su presvučene glatkijim, izdržljivijim materijalom.

Modeli s visokim paketom opreme opremljeni su kožom presvučenim izbočinama sedišta s dvostrukim vezom, koji je u skladu sa oblogama vrata i središnjim naslonom za ruke. Verso je sada takođe opremljen preklopivim ključem.

Uprkos veoma kompaktnim dimenzijama, Verso nudi izuzetno prostranu unutrašnjost, pa se može pohvaliti najvećom udaljenosti u klasi u nivou razmaka između prednjih i zadnjih sedišta, koja iznosi 975 mm.

Toyotin Easy Flat-7 sistem sedišta nudi pravu fleksibilnost višenamenskog vozila, s 32 različite kombinacije sedišta. Ovaj sistem je prepoznat kao jedan od najpraktičnijih fleksibilnih i intuitivnih sistema sedišta jer nudi individualna sedišta u drugom i trećem redu,kao i mogućnost pomeranja sedišta u drugom redu u rasponu od 195 mm.

S potpuno spuštenim sedištima u drugom i trećem redu, prtljažni prostor ravnog poda novog modela Verso ima dužinu od 1.575 mm i širinu od 1.430 mm. Sa sva tri reda sedišta u uspravnom položaju, volumen prtljažnog prostora iznosi 155 litara. S preklopljenim trećim redom sedišta, volumen prtljažnika je 440 litara.

U podu prtljažnika smeštena je dodatna pregrada, idealna za spremanje vrednih predmeta dalje od nepoželjnih pogleda. Njegov kapacitet se menja zavisno od toga koristi li se pet ili sedam sedišta, kao i da li je ugrađen rezervni točak pune veličine ili set za popravljanje guma. Kada se ne koristi, u ovaj prostor se takođe može spremiti rolo pokrivač prtljažnika.

Kako i dolikuje pravom višenamenskom vozilu, novi Verso nudi sveobuhvatnu ponudu pregrada i mesta za odlaganje sitnica, uključujući dvostruku pregradu ispred suvozača, koji se sastoji od hlađenog gornjeg dela u koji staje 1,5 litarska flaša, kao i donji deo volumena 8,2 litara.

Takođe, tu je velika pregrada u središnjoj konzoli, veliki džepovi u vratima, džepovi u naslonima sedišta, avionski sklopivi stočići s integrisanim držačima za čaše, fijoka ispod suvozačevog sedišta, pregrada u podu u drugom redu sedišta, konzola u gornjem delu kabine, kao i džepovi za mobilne telefone vozača i suvozača i mesto za MP3 uređaje.

Dostupan je u Skyview panoramski krov dimenzija 2340 mm puta 1280 mm, koji u unutrašnjosti značajno povećava nivo spoljašnjeg svetla, ali i značajno unapređuje utisak prostranosti putničke kabine.

Ponuda tri paketa opreme s poboljšanom standardnom opremom

Novi Verso preuzima strategiju tri paketa opreme svog prethodnika. Međutim, s povećanim kvalitetom unutrašnjosti i unapređenom standardnom opremom u svakom paketu, sada predstavlja još veću vrednost za uložen novac.

Standardni deo opreme osnovnog paketa sada uključuje prednja svetla za maglu, „Follow Me Home“ funkciju prednjih svetala, kao i grejane, električno podesive spoljašnje retrovizore sa integrisanim pokazivačima smera.

Na već dobro opremljen osnovni paket, srednji paket opreme dodatno ima električno preklopive spoljašnje retrovizore, obrub prednje registarske ploče u klavirskoj crnoj boji, hromiranu donju prednju masku, okvire svetala za maglu, po visini podesivo suvozačevo sedište, 16-inčne mašinski obrađene aluminijumske naplatke u dve nijanse, kao i  Toyota Touch sistem, koji sadrži kameru za vožnju unazad.

Visoki paket opreme donosi kožom presvučene izbočine sedišta, naslon za ruku i obloge vrata sa dvostrukim vezom. Takođe nudi sistem pametnog ulaska i paljenje motora pritiskom na dugme, dvozonski automatski klima uređaj, paket senzora, senke bočnih zadnjih prozora, 17-inčne aluminijumske naplatke i ksenon farove visokog intenziteta (HID).

Toyota Touch sistem sa 6,1 inčnim ekranom u boji osetljivim na dodir, koji predstavlja potpuno novu verziju široko dostupnih multimedijalnih sistema, sada se standardno ugrađuje u novi Verso od srednjeg paketa opreme.

Koristeći multimedijalnu osnovnu jedinicu, Toyota Touch & Go Plus sistem oprema novi Verso opcionim navigacionim sistemom. Dostupan sa DAB/DAB+/DMB digitalnim prijemnikom, Toyota Touch Pro premium multimedijalni sistem donosi razne napredne funkcije, uključujući 3D modeliranje gradova, kao i „online“ funkciju traženja tačaka interesa.

Sveobuhvatna ponuda opcija uključuje paket senzora s automatskim brisačima i prednjim svetlima, kao i retrovizor s automatskim zatamnjivanjem, Skyview panoramski krov i prednja ksenon svetla visokog intenziteta (HID) s integrisanim LED dnevnim pozicionim svetlima (DRL).

Novi opcioni paket je kreiran imajući u vidu flotne kupce, pa uključuje kožom presvučeni upravljač, tempomat i Toyota Touch sistem.

Novi Verso je opremljen kompletnim asortimanom sistema aktivne i pasivne bezbednosti, kao i  zaštite pešaka. Trenutna generacija ovog modela, koja je predstavljena 2009. godine, osvojila je maksimalnih 5 zvezdica na Euro NCAP testu bezbednosti.

Pogonski sklopovi

Novi Verso će nuditi izbor od pet motora, od kojih svaki uključuje široki raspon naprednih tehnologija, uz sve prednosti Toyota Optimal Drive filozofije.

Uparen sa 6-stepenim ručnim menjačem, 2,0 litarski D-4D dizelski motor snage 126 KS je unapređen kako bi imao veći obrtni momenat pri nižim obrtajima motora i niži nivo buke. Istovremeno, emisije CO2 su smanjene za 10 g/km, pa su sada ispod 130 g/km.

Takođe, biće dostupan 2,2 litarski D-CAT dizel motor, bilo sa 6-stepenim ručnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Prva verzija razvija 177 KS i ispušta emisije CO2 od 159 g/km, a druga 150 KS i 178 g/km.

Kapacitet vuče svih modela Verso s dizelskim motorom je povećan za 200 kg, na 1.500 kg.

U ponudi će se takođe naći 1,6 litarski i 1,8 litarski snažni Valvematic benzinski motori, snage 132, odnosno 147 KS, oba u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ovaj drugi će moći da se opremi rekonstruisanim automatskim Multidrive menjačem, koji sada postepenije menja brzine, dok je povećanje broja obrtaja motora tesnije povezano s ubrzavanjem vozila.

Dinamika vožnje

Verso je konstruisan da pruži stabilnost i udobnost vožnje konvencionalnog ličnog automobila. Promene u dinamičkim funkcijama, osiguravaju mu veću kontrolu karoserije i agilnije upravljanje.

Krutost karoserije je povećana upotrebom dodatnih tačaka zavarivanja. Prednje MacPherson ogibljenje i zadnje ogibljenje sa torzionim stabilizatorom su fino namešteni radi veće udobnosti tokom vožnje, a električni sistem servo upravljanja je tako rekonstruisan da osigura bolji osećaj i odziv upravljača.

Udobnost putnika je takođe povećana smanjenjem buke u unutrašnjosti. Zvučna izolacija u A nosačima i upotreba manjih, aerodinamičnijih spoljašnjih retrovizora je smanjila buku vetra. Smanjenjem buke sagorevanja, smanjena je buka motora, čemu doprinosi i poboljšana zvučna izolacija između prostora motora i kabine.

PR Toyota



čitanja : 2867



Komentari