Kia Cee´d 1.6 CRDi na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Model predstavlja nastavak proverenog recepta sa dalekog istoka „što više za vaš novac“
Da ste pre samo nekoliko godina, čak i dobrom poznavaocu automobila pokazali fotografije nove „kije sid“ teško da bi „pogodio“ da se radi o automobilu koji dolazi iz Koreje.
Druga generacija „Kijinog“ bestselera „sid“ nastala je po oprobanom receptu Korejaca - „ što više toga za vaš novac“.
Namerno ne kažemo za „malo novca“ jer je u našim, ali i u širim, svetskim relacijama, sve u auto-industriji postalo skupo za prosečnog potrošača.
Dakle, teorija Ajnštajna o relativnosti, poslednjih godina u auto branši dobija na značaju pa je više nego diskutabilno šta je to automobil sa niskom cenom. I odmah da naglasimo, da novi modeli „kije“ koji se nude u neverovatnom „dijapazonu“ motora i opreme, imaju, kako se to kaže u reklamnim brošurama „početnu cenu“ od 12.190 evra! Naravno za model sa paketom opreme „LX fan“ koji nipošto nije siromašan.

U njemu je između ostalog i šest vazdušnih jastuka, napred i bočno, bočne vazdušne zavese, ESC sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila, ABS i EDB, BAS sistemi koji pripomažu prilikom kočenja, pa „Hil start asistencija“ pomoć pri kretanju uzbrdo, klima uređaj, putni računar, komande na upravljaču, sjajan audio sistem, raznorazne utičnice za mobilne uređaje i mnogo toga što je kod većine konkurencije, u takozvanom „dodatnom paketu opreme“.
Korejska fabrika je „sid“ napravila pod dizajnerskom palicom Pitera Šrejera koji je, namerno, napravio automobil po meri evropskog kupca! Moderno, atraktivno, sportski! Automobil naprosto, svakim detaljem, brižljivo skrojenim, traži da ga milujete pogledom, da mu se divite, da ga poželite.
I ulazak u kabinu nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Moderno, praktično. Sportski a udobno. Sve od novih, dugotrajnih materijala.
Pažljivo odabrano, još bolje uklopljeno. Pri tome su „Kijini“ čarobnjaci uspeli da u automobilu koji je porastao samo 50 mm (u dužinu, širina i visina manje za 10 mm) u odnosu na prethodnika, otkriju neku novu unutrašnju dimenziju pa se čini da se nalazite u znatno većem vozilu. Iako je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, prostor za glavu putnika ima 15 a za noge 9 mm više „komocije“.
Za neverovati je i da je pri svemu tome i prtljažni prostor veći za 40 litara (sada ima 380 litara) koji pri tome ima i „duplo dno“ u kome se bez problema nađe mesta za rezervni točak punih dimenzija i mnoštvo drugih sitnica!
Instrument tabla je sasvim nova, a tu je i „infotejment“ sistem sa ekranom osetljivim na dodir.
Na našem testu imali smo model sa dizel motorom 1,6 CRDi koji razvija 128 KS i ima obrtni moment od, više nego pristojnih 260 Nm, i sa paketom opreme u kojem ima toliko opreme da bi nam trebao bar duplo veći prostor za nabraanje od ovog s kojim raspolažemo za celu test priču! Dovoljno je reći da je „kija“ na testu imala i sistem upozorenja u slučaju nenemerne promene vozne trake,senzore za kišu, kameru za parkiranje,navigacioni uređaj...
Potrošnja ovog modela, po fabričkim specifikacijama ne prelazi, u proseku 3,7 litara dizela na 100 pređenih kilometara, odnosno 3,5 sa „start & stop“ sistemom. Nama je, na sedmodnevnom testu pošlo za rukom da potrošimo svih 3,9 litara!
INFO
Dimenzije
Dužina 4.310 mm
Visina 1.465 mm
Širina 1.780 mm
Međ.rastojanje 2.650 mm
Specifikacije
Motor 1,6 CRDi
Snaga 128 KS
Obrt.moment 260 Nm
Od 0-100km/h 10,9 sek
Autor: P. Živković
Gosn Živkoviću sve cifre su pomenute u Vašem tekstu osim one najvažnije, cene testiranog primerka?
Logično se nameće zaključak da je ista zanemarljiva, i da nije vredna pomena.
Dali je baš tako?
Cena testiranog primerka po cenovniku = EUR 23.290. Ali šta? Na veliku sreću potencijalnih kupaca, KIA za ovaj Ceed odobrava popust od neverovatnih EUR 500 (ako je na lageru), što ovaj model čini zaista sjajnom (i povoljnom) kupovinom..
Inače, probao novi i30 sa ovim motorom, i ostao potpuno ravnodušan, motor me ničim nije kupio. Takođe sam vozio ix35 1.7 dizel, i začudo, iako je teži i ima manje KS, sa istim obrtnim momentom mnogo bolje reaguje na mali gas, i mnogo više mi se dopao. Možda zato što max. obrtni momenta postiže na 1250 o/min, za razliku od i30 koji isti max. obrtni momenat postiže na 1900 o/min. Naravno, ovo samo nagadjam, pošto nisam baš kompetentan za ikakvu elaboraciju na zadatu temu.
Sad, da li Ceed sa istim motorom kao u i30 bolje odrađuje posao, ne verujem, trebalo bi da se proba. Ono što sigurno znam je da bi ovi čudesni ljudi koji su testirali ovaj Ceed trebalo odmah da pakuju kofere i pravac Nemačka, da poduče malo kolege iz Auto Bilda kako ovaj Ceed sa našim gorivom i našim uslovima vožnje troši znatno manje nego kod njih (3.9 u odnosu na 5.7 l), sa sve njihovim "nekvalitetnim" gorivom..
Dikh tu kava
Je li to cena za Optimu? :)
Cee'd je odličan automobil ako ne prelazi granicu od 14.000 ojra..
Ja bi' nekako baš vol'o da imam ovaj "avto", pa makar taj motor ostavljao "ravnodušnim", kako kaže prethodnik ( moguće da mu "kriva momenta" nije kao kod nekih drugih ).
Baš mi je lep, samo ne i toliko jeftin... Šmrc, šmrc..
Doduše, voleo bih i škodilaka "furgona", novi "poslovni bicikl", McKINLEY "aktivne gaće", i "svašta po nešto"... Kako kada