home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Reporteri „Novosti“ testirali jedno od najkonkurentnijih SUV vozila na tržištu Srbije - "mazda CX 5". Model koristi "skaj aktiv" tehnologiju nove generacije

Priznajemo da smo jedva čekali da nam drugari iz "Profil internešenela", prodavca i servisera japanskog giganta "Mazde", omoguće da testiramo "mazdu CX 5", vozilo s kojim je ova kompanija bacila veliku rukavicu izazova rivalima u segmentu takozvanih kompaktnih SUV vozila.

Japanci su izabrali da baš "mazda CX 5" bude prvi serijski model koji je u potpunosti izrađen u "skaj aktiv" tehnologiji nove generacije. Reč je o novoj "skaj aktiv" karoseriji izrađenoj od ultralakih i izuzetno čvrstih čelika i novim "skaj aktiv" motorima, koji su lakši i efikasniji. Naravno, primenjena rešenja se odnose i na menjače i sisteme vožnje, bezbednosti...

"Mazda" je na ovom modelu razvijala dizajnersku temu nazvanu "kodo", što znači "duša pokreta". Ideja je već na prvi pogled lako prepoznatljiva.

Zaobljene linije prednje maske s dinamičnim "mazdinim" krilima i sportskom rešetkom odražavaju moć, stabilnost i snagu.

Japanski dizajneri naglašavaju da su bili inspirisani prefinjenim kretanjem geparda, pa tako i izgled "mazde CX 5", kako tvrde, prenosi energiju i agilnost - "nagnuta je prema napred, spremna na skok, sa aerodinamičnim oblikom tela i snažnim zadnjim delom".

Kombinujući stil s funkcijom, ova nagnutost prema napred doprinosi izvanrednom vidnom polju vozača. Veoma upečatljiva je i krovna antena u obliku peraja morskog psa koja je deo serijske opreme.

Bi-ksenonska prednja svetla nude upravljanje dugim svetlima sa automatskim prebacivanjem na oborena svetla u slučaju nailaska vozila iz suprotnog smera, kao i sistem prilagodljivih prednjih svetala koji ih zakreće u krivinama kako bi jasnije osvetlila put.

Sportska vodoravna zadnja svetla dopunjuju uglađeno oblikovana prednja svetla i po danu otkrivaju okruglo crveno svetlo i motiv sličan krilima, stvarajući jedinstveno osvetljenje noću.

Precizno livene aluminijumske felne dopunjuju sportsku estetiku i dinamičan izgled. Automobili sa srednjim nivoom opreme dolaze sa 17-inčnim aluminijumskim felnama, a s najbogatijim paketom opreme "revolušn", koji smo mi imali na testu, dobijate ogromne alu-točkove od 19 inča.

Sportskom karakteru doprinosi i hromirana dvostruka izduvna cev.

Ulazak u kabinu nikoga neće ostaviti ravnodušnim, sve je vrhunski i precizno urađeno, počev od modernih i kvalitetnih materijala, skladno, jednostavno, lako za upotrebu.

Vrhunska završna obrada vozačevog okruženja dokazuje se na dodir mekanim materijalima instrument-table i hromiranim ukrasnim umecima. Prostora u kabini ima u izobilju, a pri tome je svaka sitnica "na svom mestu".

Na testu smo imali vozilo s benzinskim motorom od dva litra koji, uz pomoć sjajnog automatskog menjača, pokreće sve točkove s razigranom "ergelom" od 160 "konja". Aktivni pogon na sva četiri točka prenosi obrtni moment na točak koji najbolje prianja.

Fabrika tvrdi da kombinovana potrošnja ne prelazi 6,6 litara na 100 pređenih kilometara. Skloni smo da poverujemo u ovaj podatak, jer je na našem testu, na kojem smo auto vozili češće u gradu nego na otvorenom putu, potrošnja bila 7,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara.

Kompletan članak na sajtu Novosti.rs 



čitanja : 1864



Komentari

Benzinac 160 ks, 4WD, automatik menjač SUV aerodinamika, a sve to uz „kombinovanu“ potrošnju od 6,6 litara?
U odnosu na to, u našega Predraga fobija 1.2 TSI troši kao da je blindirani ZIL predsednika Rusije

Autor Moron 13 Nov 2012, 15:37

Bolja i atraktivnija kupovina http://www.mojnoviauto.com/compare/specs/?trim_id[]=2652&trim_id[]=2748

Autor mini 13 Nov 2012, 16:58

Po meni je ovo auto koji najlosije izgleda na fotkama, a kad ga covek viti uzivo, ne moze da se otme utisku da gleda BMW X3 ili nesto slicno.

Izuzetno luxuzan auto za "male" pare, koji ce, cim malo pojeftini na domacem trzistu, omoguciti Hondi i Toyoti da opasno obore cene!
O Kiji i Hyndaiju da ne pricam!

Ako na sajmu automobila 2013 u martu bude kostao oko 20.000 sa nekom fer opremom, bice hit!

Inace vec sada moze da se uzme u nekoj osnovnoj opremi u nemackoj za oko 16-17.000 evrica. To je naravno export cena, bez poreza, a na tu cifru treba dodati transportne troskove koje domaci olos naplacuje da bi podigao osnovicu za PDV, zatim domacu carinu i PDV 20%

Autor Gagi 13 Nov 2012, 17:00

@ Gagi i Krmica Bacic, prestanite da se potpisujete sa više imena, a sa iste IP adrese.

Autor auto 13 Nov 2012, 17:03

Uzivo zaista izgleda odlicno. Na slikama prednji deo izgleda ruzno,pogotovo iz ovih uglova koje nikada necete videti uzivo sem ako se ne saginjete oko auta.

Autor Uros Cuore Sportivo 13 Nov 2012, 18:39

Jeziv dizajn nosa, kao kod micubisija.
A i skup i preskup.

Autor Renault Quattro 13 Nov 2012, 21:07

Mnogo bolji uzivo nego na slikama, a enterijer je mi se mnogo vise dopada nego kod dosadasnjih Mazdi. Jedino mu je cena malo problematična, ali verujem da će ići niže, mada čisto sumnjam da će biti verzija ispod 23.000.
@ mini
Razlika u dužini i zapremini gepeka. Countrymen je ipak vozilo za mladi par bez dece, dok u Mazdi komotno može da putuje četvoročlana porodica.

Autor Nino 13 Nov 2012, 21:19

Cena CX-5 je "malo problematična"?
Pa, CX-5 AWD dizel od 150 ks je skoro i skuplja od CX-7 dizel od 175 ks

Autor Moron 13 Nov 2012, 23:07

Moj favorit u ovom cenovnom rangu. kada se uporedi sa npr. audijem Q5, pruza za nijansu manje, ali kosta znacajno manje :-)

Autor Rade 13 Nov 2012, 23:54