home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Da li je iko, čak i među odličnim poznavaocima automobilske industrije, mogao i da pretpostavi da će u Evropi doći vreme, kada će jedan low-cost brend, kao što je rumunska Dacia, biti glavna poluga spasa velikom Renaultu, te da će istovremeno, biti i jedan od retkih brendova na teritoriji Starog kontinenta koji beleži konstantan rast prodaje, i to značajan, uprkos krizi koja nije zabeležena u proteklih dvadeset godina?

Vremena se očigledno menjaju, i dok su se nad Evropom nadvili crni oblaci krize, u rumunskoj Daciji zadovoljno „trljaju ruke“, predstavljajući nov model za modelom, dok proizvodnja iz godine u godinu raste. Bližeći se cifri od gotovo 400.000 proizvedenih vozila, potražnja za „rumunskim“ četvorotočkašima „prelila“ se sa prostora nekadašnje „Gvozdene zavese“ praktično na celokupnu EU, uključujući tu i uvek konzervativnu, i pomalo otuđenu, Veliku Britaniju.

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Model Sandero, sa čijom drugom generacijom smo imali prilike da se družimo tokom višednevnog testa, debitovao je 2008. godine na tržištu Evrope, i to kao hečbek-alternativa tada „udarnom“ modelu Logan. Vizuelno različit od limuzine Logan, Sandero je pobrao mnogo više simpatija na Zapadu, kao regionu koji je tradicionalno naklonjeniji praktičnijim, petovratim modelima, za razliku od istočne Evrope. Nova, druga generacija Dacijinih „mainstream“ predstavnika, ovaj put ima mnogo više zajedničkih gena, te se Logan i Sandero, sada praktično razlikuju isključivo po zadnjem delu vozila. Time ne samo da su znatno smanjeni troškovi razvoja i proizvodnje, već su kupcima u mnogome olakšane „muke“ pri odluci o kupovini.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 3165



Komentari

1. rečenica potvrđuje moje tvrdnje poslednjih dana.
Reno bi bez Dačije propao

Autor Roomster 15 Jul 2013, 10:21

@Roomster
Tako je Roomsteru,sve je tacno kako si TI rekao, sto govori da je Dacija sjajan brend, trenutno uspesniji od svoh ostalih Low-costova ukljucujuci i Skodu, odnosno kao sto smo i predvideli dzaba si je ti hejtovao. A ja jos tvrdim da bez Dacije,Clia,Megana,Qashkaija,Tiide,Altime,Twinga,Micre,Maxime,novog Datsuna, Logan-Sandera i Dustera sa Renoovim znakom i jos nekih modela, propala bi i cela Reno-Nissan alijansa, a bogami i bez Golfa,Passata i Poloa, crko bi i VW.

Autor Bobo 15 Jul 2013, 13:12

Naopako?! Pa nije valjda da nema više "najobjektivnijeg, najnepristrasnijeg", samim tim i najboljeg auto-novinara na Balkanu i šire? Sa sve onim snishodljivim postavljačima pitanja. Superauto, ubedite nas da postoji diskontinuitet između prethodnika i sledbenika, pa da počnemo da vas pratimo kako dolikuje..
Elem, ovo vozilo viđam sve češće u gradu (Beograd je u pitanju). Znatno drugačiji utisak ostavlja nego prethodnik. U pitanju je, naravno, vizuelni utisak. Koliko je kvalitetan, pokazaće vreme. Broj prodatih primeraka svakako nije pokazatelj kvaliteta. Aj pa neka sledeći ubode i celih 5 zvezdi..

Autor Dikh tu kava 15 Jul 2013, 21:28

Ej, kakvi isfrustrirani mamini i tatini sinovi u ovoj siromašnoj Srbiji. Od 25. juna ove godine vozim Sandero Stepway 0.9 Tce. Još se nisam navikao na sve komande, ali mogu reći da je odličan automobil. Kad se doda gas prosto lepi za sedište. Siguran je i pouzdan u vožnji i privlači pažnju i tih isfrustriranih momaka, kojima treba "strašan" auto da bi se pokazali pred devojkama. Jadno i bedno. Vozač sam od 1978. godine i mislim da o oponentima (večitim) ne treba ni raspravljati. Kad već imate toliku lovu, vi koji pišete nebuloze, kupite taj jeftin auto i provozajte se poljskim puteavima da vas zavodnike devojke ne vide. Uverićete se koliko vredi ovaj autmobil. Devojke privucite na šarm, ako ga imate, a ne da vas "vole" do poslednjeg dinara. E, moji momci, slabo se vi razumete u automobile. Sve pričate, jer ste to negde pročitali, a niste probali. Probajte i iz virtuelnog života zakoračite čvrstom nam zemljicom.

Autor miša 20 Avg 2013, 17:27