Superauto Test – Toyota RAV4 2.2 D-4D AWD: Povratak u budućnost

Preuzeto sa: Superauto.rs
U japanskom jeziku, postoji reč Kaizen, koja u bukvalnom prevodu znači “dobru promenu”, odnosno “promenu na bolje”, ali se u sklopu celokupne filozofije naroda Zemlje izlazećeg sunca, vrlo često koristi i kao fraza koja naglašava konstantno napredovanje ili usavršavanje tokom vremena, ma koliko malo ono bilo. Kaizen ne samo da se “odomaćio” na prostoru Japana, već je i u ostatku sveta, praktično postao sinonim kada se priča o japanskim proizvođačima automobila, pre svega onom najvećem – Toyoti.
Eksploatišući zlatno pravilo uspeha da dobitnu kombinaciju ne treba menjati, Toyota je od 1994. godine, kada se na platformi tadašnje Corolle, pojavila prva generacija modela RAV4, napravila pravu, malu revoluciju na polju “urbanih terenaca”. Ukoliko legendarni Land Roverov model Range Rover smatramo rodonačelnikom današnjeg SUV segmenta, onda bez ikakvih ustezanja Toyoti RAV4 možemo dodeliti ulogu pionira kada se radi o kompaktnim “urbanim terencima”, odnosno krosoverima. Prvi RAV4 ne samo da je doživeo neočekivano veliki uspeh, već je istovremeno i ostalim proizvođačima pokazao put do “lake i brze zarade”, a sa preko 4,5 miliona prodatih primeraka do sada, jedan je od najuspešnijih automobila na tržištu danas. Čak ni toliko “prežvakana” svetska ekonomska kriza, nije značajnije uzdrmala novostvorenu klasu, naprotiv! Prema podacima ACEA, u periodu od 2008. do 2012. godine, zabeležena je stopa rasta od čak 18 procenata, dok je samo u 2011. godini, na prostorima Zapadne Evrope i Rusije, prodato preko milion kompaktnih SUV-a i crossovera!
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Nakon punih sedam godina na tržištu, što u današnje vreme, predstavlja pravu večnost, jednog „blažeg“ i drugog, nešto ozbiljnijeg “zatezanja bora”, početkom ove godine, u prodajne salone napokon je stigla i četvrta generacija Toyotinog veoma popularnog “urbanog terenca”. Ako reč Kaizen predstavlja konstantno usavršavanje, ma koliko malo ono bilo, onda se u slučaju novog RAV4, uz nju slobodno može upotrebiti i japanska reč Domo (prevod: mnogo, vrlo). Zašto? Pa, pre svega, kada se govori o dizajnu vozila, jer on predstavlja značajno odstupanje od dosadašnje filozofije evolucije, koja se “provlačila” kroz prethodne tri generacije. Automobil, zahvaljujući novom, korporativnom “Manga” imidžu, sada izgleda znatno agresivnije i upadljivije, nešto što je toliko nedostajalo ranijim generacijama, zbog čega u nekoj meri i jesu proglašavani za automobile više namenjene nežnijem polu. Ovaj put, prednji deo vozila će i neke “macho” predstavnike ostaviti bez daha, dok je “zadnjica” i dalje pomalo nedefinisana. Iz nekih uglova posmatrano, čini se kao pun pogodak, dok se iz drugih, pak, stiče utisak nezgrapnosti. Zapravo, pre će biti da je više prilagođena američkim nego li evropskim ukusima, sa velikim ravnim površinama i agresivno dizajniranim zadnjim svetlosnim grupama. No, ukusi su različiti i o njima ne vredi raspravljati... U svakom slučaju, krajnje pozitivan napredak po pitanju dizajna, koji se može uporediti sa “skokom” koji je napravila prethodna generacija Mitsubishi Outlandera.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs