Top Speed test: Mercedes CLS Shooting Brake

Kombinacijom kupea sa četvora vrata i karavana, gigant iz Štutgarta još jednom postavlja standarde u pogledu kreativnosti, baš kao što je to učinio 2004. godine kada se pojavila prva generacija sada već legendarnog „CLS-a“
Da li u Štutgartu imaju para za razbacivanje, ili ustanovljavaju novu klasu samo za odabrane, one koji uvek traže nešto drugačije – ekskluzivu, pokazaće vreme. Ideja čelnika Mercedes Benca da načine iskorak u dizajniranju svojih skupocenih modela ovoga puta rezultirala je radikalnom evolucijom koncepta koji je 2004. godine lansiran kao jedinstveni kupe sa četvora vrata i oznakom „CLS“. Avangardna kreacija „trokrake zvezde“ je nešto kasnije okuražila i druge, uglavnom nemačke gigante da pođu za ovim, među bogatim kupcima, izuzetno popularnim modelom. Stopama Mercedesa ubrzo je krenuo Folksvagen polažući nade u „pasat CC”, potom i Audi angažovanjem modela „A7 sportbek”. Konačno, društvu velikih i luksuznih kupea sa četvora vrata nedavno pridružio se i „BMW serije 6 gran kupe”. Ali Mercedes ne bi bio to što jeste, kada se ne bi usudio da još jedanput koriguje standarde u pogledu inventivnosti.
Korak dalje
Za ambiciozni iskorak pobrinula se najnovija „trokraka zvezda” u liku karavan – kupea sa petora vrata pod imenom „CLS šuting brejk“. Neobičan dodatak oznaci „CLS“ teško je prevodljiv na naš jezik, a u slobodnom značenju mogao bi da se protumači kao odmor od lova. Ovaj termin potiče iz vremena klasičnih britanskih automobila i odnosio se na modele prilagođene za lov engleske aristokratije, sa velikim prtljažnim prostorom u koji je mogla da bude smeštana lovina, ali i trpeza za posluživanje tek ulovljene divljači. U svakom slučaju, eminentni nemački proizvođač poželeo je da u svojim redovima vidi veliki kupe sa petora vrata i elegantnim zadnjim, „karavanskim“ delom. Dimenzije reprezentativnog „šuting brejka“ su impresivne. Dug je bezmalo pet metara, širok 1,88 m i visok samo 1,41 metar. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi odličnih 590 litara, dok se obaranjem zadnjih sedišta povećava na solidnih 1.550 litara. U stilu rasnih kupea, novitet može da se podiči atraktivnom siluetom i veoma dobrim koeficijentom aerodinamike. Dugačka hauba je, kao i čitav prednji deo, preuzeta sa nove generacije „CLS-a“. Atributi kupea potvrđuju i uske staklene površine koje se okomito spuštaju prema nazad, sa prozorima bez metalnog rama na aluminijumskim vratima. Specifičnost se ogleda i u tome što su zadnje svetlosne grupe, poput prednjih, ostale identične kao kod „CLS-a“ iako je ovaj deo automobila prošao kroz veliku metamorfozu. Rečju, na dinamičnoj prezentaciji u srcu Toskane, Firenci, sačekao nas je zanimljiv i pre svega originalno koncipiran premijum automobil sa velikim prtljažnim prostorom. Pored oblika karoserije jedno od upečatljivih obeležja modela „CLS šuting brejk“ predstavlja sistem dinamičnog LED osvetljenja koji je do sada odabralo čak 95 odsto kupaca „CLS-a“.
Kompletan članak na sajtu Topspeed.rs
Najlepši karavan.
Verujem da će kroz neku godinu opet da krenu ostali da rade domaći. :)
Porše je već krenuo sa konceptom Panamere SB.
@Pit
Mislio si za Panameru Sport Turismo?
Ono nema veze sa karavanom inace, a u odnosu na ovo izgleda kao avion.
https://www.youtube.com/watch?v=TMXRswBnqDQ