Top Speed test: Toyota RAV4 vs Mazda CX5

Iako pripadaju istoj klasi i za pogon koriste 2,2 litarske dizel agregate, testirani dvojac je na uporednom testu pokazao da se po karakteru umnogome razlikuje
Ovaj dvoboj mogao bi u neku ruku da se okarakteriše kao bliski susret prvog i poslednjeg u klasi. Ne, tu ne mislimo na njihov plasman nakon odmeravanja snaga na ovom uporednom testu, već na „tajming”. „RAV4” ima status rodonačelnika kompaktnog SUV segmenta, pošto se na tržištu pojavio pre gotovo dve decenije, na Salonu automobila u Ženevi 1994. godine. Nasuprot „tojoti“, „mazda CX-5“ je stigla kao poslednji u nizu modela koji formiraju ponudu takozvanih gradskih „terenaca“. Oba modela vode poreklo iz Japana, ali su namenjena prevashodno evropskom tržištu, gde kompaktni SUV modeli sve više dobijaju na značaju. Mi smo se opredelili da u ovom broju TopSpeed magazina uporedimo reprezentativne primerke sa najvišim paketima opreme, pogonjene dizel agregatima sa automatskim menjačima i integralnim pogonom. Sa jedne strane, dakle, imamo prvu i jedinu generaciju „mazde CX-5“, a sa druge, četvrtu generaciju „tojote RAV4“.
Iako se testirani automobili nominalno svrstavaju u kompaktni SUV segment, postavlja se pitanje koliko su oni zaista kompaktni. Oba modela prebacuju 4,5 metra, što se već smatra pozamašnom dužinom. Ipak, na skladan oblik umnogome utiče impresivna širina od gotovo 1,85 metara i to bez spoljnih ogledala, a kada se na to doda i ne mala visina, dolazi se do homogenih proporcija koje ne zapostavljaju ni jednu od tri dimenzije. Najnoviji izdanak Tojotinog SUV-a dolazi na krilima moderne dizajnerske škole. Vodeći svetski proizvođač je nedavno odlučio da se „prešaltuje“ na oštrije linije i agresivniji dizajn, što dokazuju aktuelni modeli „auris“, „verso“ i naravno „RAV4“. U odnosu na svog prethodnika, novi „RAV4“ se ističe originalnom kombinacijom robusnog i agresivnog stajlinga. Ofroud karakter nepogrešivo ističu zaštitne oplate kojima je „tojota“ opasana sa svih strana, a naročito na prednjem odbojniku koji je efektno ukrašen donjom lajsnom visokog sjaja. Posmatrajući japanske takmace, došli smo do zaključka da oštro zasečen zadnji kraj sa ispupčenim svetlosnim grupama pomalo kvari opšti vizuelni utisak kod „tojote“, koja, ruku na srce, iz anfasa deluje svežije i modernije od „mazde“. Nasuprot „tojoti“, „CX-5“ se predstavlja kompaktnije i dinamičnije, a najviše pleni prilikom pogleda otpozadi odakle vrebaju dve odvojene izduvne „cevke“.
Kompletan članak na sajtu Topspeed.rs
Dizajn Mazda bolja
Motor Mazda bolja
Potrosnja Mazda bolja
Cijena Mazda bolja
O cemu vise da pricamo iako je Mazdin motor jaci za 25ks manje trosi, trenutno je CX-5 najkompletniji SUV za nas obicne smrtnike, tu ne brojim premijum trojku (BMW, Mecka, Audi). I plus ne sumnjam u kvalitet Mazde mada uvjek treba sacekat 1-2 god da novi model preboli sve djecje bolesti i onda je to super kupovina.
Ja gotivim japance generalno.
Toyota mi lepse i robusnija spolja, ova CX5 mi ne pije vodu, mozda zato sto mi CX7 predobra, pa sam ocekivao da i ova bude takva, a podseca me na Kiu i Hjundai dosta.
Pogon na strani Mazde, ovo je jace izdanje, a za RAV4 jos nije u ponudi onaj od 177ks.
Potrosnja tek na strani Mazde, bas mi cudno da je citava dva litra, nije malo kada covek pogleda na duze staze..
Generalna boljka kod Japanaca je automatski menjac.. Dakle, to izbeci :)
Mazda mi je dizajnerski bolje urađena, ima umerenu kubikažu.
Toyota mi deluje kvalitetnije urađena.
CX5 nadam se moj sledeći auto. Mazda subjektivno najozbiljniji "Japanac". O dizajnu ne bih ni da pričam, svetlosnu godinu ispred Toyote, dve ispred Honde. Doći će vreme kad će i ta kubikaža preko 2 l da prestane da bude prepreka. A iskreno, ne isključujem ni 2.0 skyactiv kao opciju.
NemanjaBB
O ukusima se ne raspravlja, ali kako ti je Toyota ljepsa spolja nije mi jasno, sva je nekako nezgrapna jos oni odvratni stopovi pozadi katastrofa, dok kod Mazde je sve fino uradjeno, i opasnije izgleda. Mada rekao bih po tvom ukusu da si stariji od 40god mozda grijesim, ali onda te shvacam :D
Za testiranu mazdu jedna zimska guma (i to Toyo) košta RSD 38.512,29, pa je priča o potrošnji besmislena ako čovek želi i "može" baš SUV kola. Za prvih 100.000 km će vam osim jednog zimskog,trebati i još jedan set letnjih guma,što bi uz ovaj Toyo bilo skoro RSD 310.000,00 (bez da ih balanisrate i sl.).
Ne daj bože da želite bezbednost i Michelin Latitude.
Mnogi vlasnici ih i "ne mogu",pa zato zimi možete mnoge od njih da vidite sa letnjim gumama,pa i celavim.
Ali, ko "može" i želi to da pokaže,što da ne
rooster
Nisam sig sad 100% (ali jesam 95%), mislim da imaju i felge 17 pa je samim tim i guma jeftinija. Ako cemo pravo i 19 nije za nase nazovi puteve odma strada trap.